Руxани күш әдебиетте!

Руxани күш әдебиетте!
жеке
блог

Мен оқыған “Сұркөжек аттың соңғы шабысы” атаулы одағай әңгімесінің авторы Мұхтар Мағауин. Ол тарихшы, қазақ ауыз әдебиетінің зерттеушісі, ғалым. Шет ел жазушылары туындыларын да тәржімалаған аудармашы. “Тазының өлімі”, “Әйел махаббаты”, “Көк мұнар” деген танымал шығармалар қазақ мәдениетінің құндылығы ретінде саналады. “Сұркөжек аттың соңғы шабысы” М.Мағауинның туындысының жанры – одағай әңгіме, алайда жазылу тарихын осы күнге дейін ешкім білмейді. Сонда да әңгіме, соғыста қатысқан таза қанды жылқы туралы мазмұндайды, майдан кезінде болған жағдайлар мен әскер өмірі сипатталып, басты кейіпкер Сұркөжек деген ат болады. “Сұркөжек аттың соңғы шабысы” әңгімеде түп-тамыры көне дәуірлерге қарай ұзап кететін шығыстық, халықтық әңгімелердің адам рухын селк еткізгендей сан түрлі сазын естіп, бір рухани күш-қуат, ләззат алғандай сезім туындайды. Адам өз әрекетін басшылыққа алатын және оның адамгершілік тұрғыдан қолайсыз шешімдер қабылдаудан, қылық көрсетуден қашуына мүмкіндік беретін әңгіме. Яғни, оқырманның рухани жағынан күші пайда болуына, “Сұркөжек аттың соңғы шабысы” деген әңгіме үлес қосады. Сондықтан да, өз моральдық құндылықтардан жоғалтқан адамдарға осы әңгімені оқуға кеңес беремін.