«ХРИСТИАН ДІНІНІҢ ПАЙДА БОЛУЫНАН БҮГІНГІ КҮНГЕ ДЕЙІН: ДІННІҢ МӘНІ

«ХРИСТИАН ДІНІНІҢ ПАЙДА БОЛУЫНАН БҮГІНГІ КҮНГЕ ДЕЙІН: ДІННІҢ МӘНІ
жеке
блог

www.kaznu.kz 

Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университет

Философия және Саясаттану факультетінің Дінтану мамандығының 1 курс студенті

Қайырбаев Р. Е.

Жетекшісі аға оқытушы Тунгатова У. А.

 

Барлық діндердің ішінде, христиандық – ең кең таралған және ықпалды ілім болып табылады. Ол үш ресми бағытты қамтиды: православие, католицизм және протестантизм және көптеген мойындалмаған секталар. Христиан діні – Христостың өмірі мен Жаңа Өсиет іліміне негізделген монотеистік дін. Христиандар оның Құдайдың ұлы екеніне және бүкіл адамзаттың күнәларын өтеу үшін Жерге жіберілгеніне сенеді.

Христиан дінінің негіздері: діннің мәні неде?

Бізге жеткен деректі дереккөздерге сәйкес, христиан діні біздің заманымыздың 1 ғасырында, қазіргі Палестина аумағында пайда болған. Назаретте қарапайым құмырашының отбасында дүниеге келген уағызшы Иса Мәсіх яһудилерге бір Құдай туралы жаңа ілімді әкелді. Ол өзін Құдайдың ұлы деп атады, оны Әкесі адамдарға күнәдан құтқару үшін жіберді. Мәсіхтің ілімі сүйіспеншілік пен кешірімділік туралы ілім болды. Зорлық-зомбылық жасамауды, кішіпейілділікті уағыздады, өзінің сенімін өз үлгісімен растады. Исаның ізбасарлары христиандар деп аталды, ал жаңа дін христиандық деп аталды. Мәсіх айқышқа шегеленгеннен кейін оның шәкірттері мен жақтастары жаңа ілімді бүкіл Рим империясына және көп ұзамай бүкіл Еуропаға таратты.

Христиандардың көзқарасындағы Құдайдың мәні.

Ескі өсиет (түпнұсқа) христиан діні бойынша, Құдай өзінің сыртқы түрі бойынша бір. Ол барлық нәрсенің бастаушысы және барлық тіршілік иелерінің жаратушысы. Құдайды бұл қабылдау догма болды - шіркеу бекіткен жалғыз шынайы және қол сұғылмайтын ұстаным. Бірақ 4-5 ғасырларда христиандықта жаңа догма – Үшбірлік пайда болды. Оның құрастырушылары Құдайды бір мәннің үш ипостасы ретінде көрсетті:

Құдай Әке;

Құдай Ұлы;

Құдай — Киелі Рух.

Дін бейнесіндегі адам – Құдайдың жаратылысы және оған жаратушысының мәнін білу берілмейді. Сұрақтар мен күмән шынайы сенуші христиан үшін тыйым болып табылады. Құдай туралы адам білуі керек және білуі мүмкін нәрселердің бәрі христиандардың негізгі кітабы - Киелі кітапта жазылған. Библияда діннің қалыптасуы, Иса пайғамбардың пайда болуына дейінгі тарихи оқиғалар мен оның өмірінің маңызды сәттері туралы мәліметтерді қамтитын киелі кітаптың бір түрі.

Христиан ойында Адамның жаратылуында болған Құдай бейнесі ішінара жоғалып кетті Адамның құлауы және арқылы өтеу құрбандығы туралы Иса үстінде крест, адамдар Құдаймен қайта қауышуы мүмкін. Христиан жазушылары Құдай бейнесі жартылай жоғалғанына қарамастан, әр адам негізінен сыныпқа, нәсілге, жынысқа немесе мүгедектікке қарамастан құндылыққа ие болады деп мәлімдеді. «Құдай бейнесі» -де жасалынған нақты мағынаны әр түрлі түсіндірулер көп болғанымен, бұл тұжырымдама негіз қалаушы ілім болып табылады.

Құдай-Адам: Иса кім болды.

Құдай-адам туралы ілім - Христология - Иса туралы Құдайдың дүниеге келуі ретінде де, Құдайдың ұлы ретінде де айтады. Сонымен қатар, христиандық Исаны жарты тәңір деп санамайды және оларды пайғамбарлардың қатарына қоспайды. Ол Құдайдың жер бетіндегі жалғыз бірегей тұлғасы. Иса сияқты екінші адам болуы мүмкін емес, өйткені Құдай шексіз және екі рет туылуы мүмкін емес. Исаның пайда болуын пайғамбарлар алдын ала айтқан. Ескі өсиетте ол Мәсіх - адамзаттың құтқарушысы ретінде ұсынылған. Христиан дінінің православиелік тармақтары Исаны Құдай-адам ретінде қастерлейді - құдайлық және адамдық қасиеттерді бейнелейтін болмыс. Арианизм оны Құдайдың жаратылысы ретінде, несториандық - екі бөлек болмыс: құдай және адам ретінде құрметтейді. Монофизитизмді мойындайтындар оның адамдық болмысын жұтқан Құдай Исаға сенеді.

Қазіргі заман: христиандық дағдарысы.

16 ғасырда әлемдік христиандық бірқатар әскери қақтығыстарды бастан кешуде. Шіркеулер бір-бірін ығыстыруға тырысты. Адамзат Ағарту дәуіріне аяқ басты: дін қатал сын мен теріске шығаруға ұшырады. Киелі кітап Библиядан басқадоктриналарынан тәуелсіз адамның өзіндік санасының жаңа үлгілерін іздеу басталды.

Жаңашылдар христиандық прогреске – біртіндеп дамуға, қарапайымнан күрделіге көшуге қарсы шықты. Прогресс идеясына сүйене отырып, кейінірек Чарльз Дарвин ғылыми фактілерге негізделген эволюция теориясын жасайды. Ол бойынша адам Құдайдың жаратылысы емес, эволюциялық процестің нәтижесі. Яғни, 17 ғасырдан бері ғылым мен дін үздіксіз қақтығысты. 20 ғасырда, революциядан кейінгі Кеңес Одағында христиандық қатаң тыйым салу және діни дүниетанымдық көзқарасты үзілді-кесілді теріске шығару кезеңін бастан өткерді. Шіркеу қызметшілерінің бетін тоздырып, шіркеулерді қиратып, діни кітаптарды өртеп жіберді. КСРО ыдырағаннан кейін ғана дін бірте-бірте өмір сүру құқығына ие болды, діни сенім бостандығы адамның ажырамас құқығына айналды.

Қазіргі христиандық тоталитарлық діни сенім емес. Христиандар шомылдыру рәсімін қабылдауға немесе оның дәстүрлерін ұстанудан бас тартуға еркін. 20 ғасырдың ортасынан бастап үш конфессияны бір нанымға біріктіру идеясы діннің жойылып кетуіне жол бермеу әрекеті ретінде алға тартылды. Бірақ шіркеулердің ешқайсысы нақты іс-әрекеттер жасамайды, ал конфессиялар әлі де екіге бөлінеді.

Қорытындылай айтсақ, Христиандықтың танымалдылығы христиандық канондар мен догмалардың негізінде жатқан адамгершілікке байланысты. Барлық азап пен жоқшылыққа лайықты кейінгі өмір уәде етілген, оның суреті Мәсіхтің сипаттамасында басқа діндерге қарағанда тартымды көрінді. Ұлттар мен таптарға бөліну жоқ - құтқарылу барлығына қол жетімді. Бір айта кетерлігі, христиандық алғашқылардың бірі болып құлдықты сынап, құлды барлық адамдармен тең деп таниды. Сондықтан христиандықтың негізгі мотиві - мейірімділік пен жақсылық.