Фаст-фуд: адамға зиян ба, әлде пайдалы ма?

Фаст-фуд: адамға зиян ба, әлде пайдалы ма?
жеке
блог

Қазіргі әлемде фаст — фуд индустриясы ең дамыған және ізденетін салалардың бірі болып табылады. Шын мәнінде, жылдам тамақ Ежелгі Римде пайда болды, нарықта ыстық торттар жолда жеген барлық тәттілерге табақ ретінде пайдаланылды. Кейінірек бұл плиталар пиццаға айналды, ол сонымен қатар фаст-фудтың классикалық өкілі болып табылады.

Қазіргі фаст-фудтың тарихы бір ғасырға жуық. Ең танымал дәмханалар жылдам тамақтану АҚШ-та шарықтап кетті 1940-шы және 1950-ші жылдары. Бүгін бұл тек американдық ғана емес, жалпы әлемдік мәдениетте. Сол АҚШ-та әрбір үшінші американдық күн сайын фаст-фуд жейді.

Фаст-фудтың жетістігінің құпиясы неде? Барлығы қарапайым-бұл уақыт пен ақша. Тұтынушылар үшін-ас үйде пісірудің қажеті жоқ немесе мейрамханада қымбат тағамды ұзақ уақыт күтпеңіз. Фаст-фуд кафесінің иелері үшін жоғары ақы төленетін аспаздарды жалдаудың қажеті жоқ, олар технологиялық тамақ жүйесінде мүлдем қажет емес.

Сонымен қатар, біз мойындаймыз: тез тамақтану өте дәмді. Негізінен хош иістендіргіштердің көп болуына байланысты.

Фаст-фудтың классикалық көрінісінде-ең алдымен гамбургерлер мен фри жайлы ойлаймыз. Бірақ іс жүзінде бұл әлдеқайда кең ұғым, оған мыналар кіреді:

- жедел кеспе;

- пакеттелген пюре мен сорпалар;

- тартылған ет пен балықтан жасалған жартылай фабрикаттар;

- пицца;

- шаурма;

- жедел жарма және тағы басқалар.

Нәтижесінде сіз оны тез дайындалатын жоғары өңделген жаппай өндіріс өнімдері ретінде сипаттай аласыз. Әдетте фаст-фуд грильде, қуырғышта немесе микротолқынды пеште дайындалады. Фаст-фуд мейрамханалары әрдайым қытырлақ және майлы фри алу үшін арнайы пісіру әдістерін қолданады.

Егер сіздің өміріңізде тез тағамдар болса, мамандар, мысалы, қуырылған картопты қамтымайтын пайдалы, жылдам тағамдарды таңдауға кеңес береді. Жемістер, жаңғақтар, көкөністерді сатып алыңыз немесе өзіңізбен бірге алыңыз. Олардың құрамында дененің толық тамақтануын күтуге көмектесетін заттар бар. Қант немесе май мөлшері жоғары тағамдарды жеуге болмайды.

Қазіргі заманғы фаст-фуд мейрамханаларының көпшілігі мәзірінде сау немесе мүлдем зиянсыз тағамдарды ұсынады. Бұл салаттар, көкөніс немесе жеміс кесектері, жаңа сығылған шырындар, кәмпиттер және басқа да өнімдер болуы мүмкін. Сондықтан, егер сіз тез және аздап тамақтануыңыз керек болса және жолда тек танымал фаст-фуд желісі болса, онда мәзірде не бар екенін білуге тырысыңыз.

Әрине, бұл көмірсулардың көп мөлшеріне байланысты жоғары калория мөлшері. Бұл тез көмірсулардың арқасында артық салмақ пайда болады. Сондай-ақ, фаст-фуд түрлерінің басым көпшілігінде өздері зиянды, сонымен қатар тұзбен қаныққан көптеген хош иістер қолданылады. Нәтижесінде-ісіну, бүйрек проблемалары, гастрит және колитке ұшырау мүмкін.

Кәдімгі американдық фаст-фудтардың барлық дерлік тағамдары, соның ішінде сусындар мен бүйір тағамдар көмірсулар мен талшықтардан тұрады. Ас қорыту жүйесі оны ыдыратқанда, көмірсулар қанға глюкоза (қант) түрінде енеді. Нәтижесінде адамның қандағы қант деңгейі өзгереді.

Ұйқы безі инсулинді шығару арқылы глюкозаның шығарылуына жауап береді. Бұл гормон қантты энергия үшін қажет жасушаларға тасымалдайды. Дене қантты қолданған немесе жинаған кезде қандағы қант деңгейі қалпына келеді.

Көмірсулардың көп мөлшерін жиі тұтыну қандағы қанттың қайталанатын секірулеріне әкелуі мүмкін. Уақыт өте келе инсулиннің бұл толқулары сіздің денеңіздің қалыпты инсулин реакциясының бұзылуына әкелуі мүмкін. Бұл инсулинге төзімділік, 2 типті қант диабеті және салмақ жинау қаупін арттырады.

Өңделген тағамдағы көмірсулар мен қант аузындағы қышқылдықты арттырады. Бұл тіс эмальына әсер етеді және оны бұзуы мүмкін. Фаст-фудқа әкелуі мүмкін салмақтың жоғарылауы сүйек тығыздығының нашарлауына және бұлшықет тінінің сапасының нашарлауына әкеледі.

Май, қант және көп мөлшерде тұздың үйлесімі фаст-фудты дәмді етеді. Алайда, құрамында тұздар мен натрийдің көп мөлшері бар диета адамның тез тамақтанғаннан кейін ісінуіне, семіруіне әкелуі мүмкін.

Жоғары қан қысымы бар адамдар үшін жоғары натрий диетасы қауіпті. Натрий қан қысымын көтеріп, жүрек пен жүрек-тамыр жүйесіне стресс әкелуі мүмкін. 2017 жылғы зерттеулер көрсеткендей, адамдардың 90 пайызы фаст-фуд мейрамханаларында тамақтану кезінде тұтынылатын натрий тұзының мөлшері туралы ойламайды.

Педиатрия және жасөспірімдер медицинасы туралы медициналық журналда жарияланған зерттеу балаларға тез тамақтану мейрамханаларында үйге қарағанда көп калория тұтынатындығын көрсетті. Үйден тыс тамақтану жас балалар үшін күніне 160 килокалорияға дейін және жасөспірімдер үшін күніне 310 килокалорияға дейін тұтынумен байланысты болды. Бұл ақпарат алаңдаушылық тудырады, өйткені семіздік бүкіл әлемдегі балалар үшін үлкен проблема болып табылады.

Әрине, тез тамақтануды сирек қолданған кезде ағзаға ешқандай зиян болмайды, бірақ егер сіз күн сайын фаст-фудпен тамақтансаңыз, сіз әсерлі букет ала аласыз аурулар. Сондықтан, тез тамақтануға үйренбей пайдалы тамақтануға тырысу қажет.

Қалай тез және пайдалы тамақтануға болады? Тамақты алдын-ала қабылдаған дұрыс. Үйден котлет, ет және/немесе көкөністер салынған контейнер алыңыз. Сондай-ақ, жеміс-жидектер мен жаңғақтар жолда тамақтану үшін өте қолайлы, олар сізбен бірге алуға ыңғайлы. Бұл дәмді, тойымды және пайдалы.