Әлеуметтік жарнаманың тиімділігі: социолингвистикалық аспект

Әлеуметтік жарнаманың тиімділігі: социолингвистикалық аспект
жеке
блог

Доцент: Жанатаев Д.Ж.

Студент: Жумашева Б.О.

Әлеуметтік жарнаманың тиімділігі: социолингвистикалық аспект

Түйіндеме

Қазіргі заманғы отандық әлеуметтік жарнаманың проблемаларының бірі-оның тиімсіздігі. Әлеуметтік жарнаманың анықтамасы оның мағынасын қабылдаудың қосарланғандығын білдіреді: біріншіден, бұл әлеуметтік мазмұндағы жарнама болуы керек - ол әлеуметтік мәселелерді шешуі керек; екіншіден, ол белгілі бір әлеуметтік топқа бағытталуы керек.

Коммерциялық жарнамадан айырмашылығы, әлеуметтік жарнаманың тауар - ақша алмасуға тікелей қатысы жоқ, сондықтан қазіргі зерттеушілер оны экономикалық тиімділік тұрғысынан бағаламайды. Бағалау объектісі әлеуметтік жарнаманың коммуникативті тиімділігі болып табылады, оның негізгі көрсеткіштері жарнаманың танылуы, есте қалуы, тартымдылығы және үгіт-насихат күші болып табылады [1]. 

Түйін сөздер: әлеуметтік жарнама, халық, қоғамдық, қарапайым азаматтар, лингвистикалық, жоба.

Әлеуметтік жарнама - бұл үкімет, бизнес, қоғамдық ұйымдар және қарапайым азаматтар арасындағы көптеген коммуникациялық байланыстардың бірі. Әлеуметтік жарнамаға Әлеуметтік жұмыстың келесі бағыттары жауап береді:

- халықты әлеуметтік қызметтер туралы хабардар ету және әлеуметтік қызметтер мен олардың клиенттері арасында кері байланыс орнату;

- қоғамдық әріптестік атмосферасын құруда мемлекеттік, коммерциялық және қайырымдылық құрылымдардың күш-жігерін біріктіру;

- қарапайым азаматтардың көпшілігінде оң мінез-құлық ұстанымдарын қалыптастыру [2].

Алайда, біздің ойымызша, бұл анықтамаларда әлеуметтік жарнаманың маңызды компоненті жоқ - қазіргі қоғамның мәртебелік теңсіздік сияқты бөлігі. Бұл тұжырымдама әлеуметтік жарнама туралы арнайы әдебиеттерде өте тар ұсынылған, дегенмен, біздің ойымызша, бұл түсінікті және маңызды. Осы ұғымның призмасы арқылы біз тілді қоғамда болып жатқан әлеуметтік, психологиялық, мәдени процестердің көрінісі ретінде таңдадық.

Зерттеу тақырыбы ретінде Конверсия көптеген зерттеушілерді қызықтырады. Лингвистикалық әдебиетте риторикалық және қарапайым үндеулер ерекшеленеді. "Риторикалық емдеу немесе апостроф (грек. απόστροφος - жеке үндеу) — бұл сөйлеу фигурасы, ол қарапайым қарым-қатынастан өзгеше, өйткені оның формасы адресатты (екінші адамды) атау үшін емес, басқа адамдардың (оқырмандар, тыңдаушылар) назарын аудару және оның бағалау сипаттамалары үшін қолданылады " [3].

Жоғарыда айтылғандай, әлеуметтік жарнама коммерциялық жарнамадан ерекшеленеді, біріншіден, коммерциялық емес өнім жарнаманың нысаны болуы керек, екіншіден, таратудың материалдық пайдасының болмауы. Соңғы анықтама әлеуметтік жарнаманы өнерге жақындатады. Содан кейін ол алушыға эстетикалық ләззат беруі керек. Алайда, бұл түсінік әлеуметтік жарнаманы қазіргі қоғамның оны шешуге арналған өзекті мәселелерінен алшақтатады. Бірақ бұл қандай проблемалар? Олар немен шектелген? Бұл "коммерциялық емес өнімнің" ерекшелігі неде? Бір жағынан, "жалпы қоғам (немесе" атынан және тапсырмасы бойынша" әрекет ететін құрылым) жиынтығында әлеуметтік жарнама тақырыптарының тізбесіндегі басымдықтарды айқындайды " [4]. Екінші жағынан, Л. Н. Федотова атап өткендей, біз бұқаралық ақпарат процестерімен айналысамыз, онда "ақпараттық процестердің мазмұнын шығару жүйесі және оны бұқаралық қоғамда тұтыну саласы белгісіздік деңгейіне ие" [4].

Әлеуметтік жарнаманың семантикалық моделі өріс түрінде ұсынылуы мүмкін, оның өзегі ұлттық мәдениеттің тұрақтылары (сөздіктерде, мақал-мәтелдерде) және жалпыадамзаттық құндылықтар (бейбітшілік, экология, махаббат пен жанашырлық), ал өзгеретін периферия-әзілдер, сөйлеу стилінің жаңартылған лексикасы, жасөспірім сөзі (корпоративті жаргон), жастар музыкасының қазіргі тенденциялары, қазіргі заманғы әзіл мен сатира және т. б.

Әлеуметтік PR-жобаларды іске асырудың тиімділігін анықтауға әртүрлі тәсілдер бар. Мысалы, сандық және сапалық әлеуметтік зерттеулер жүргізу (жаппай сауалнамалар, сараптамалық сұхбаттар, фокус-топтар) жобаны/бағдарламаны іске асырғанға дейін және одан кейін адамдардың мәселеге қатынасын салыстыру. Немесе жобаның сандық медиаактивтілігін анықтау және оның медиа имиджін сапалы бағалау үшін ақпараттық өрістің мониторингін ұйымдастыру.

Пайдаланылған әдебиеттер тізімі

1. Головлева Е. Л. жарнама Негіздері. – Изд. 2 – е. - м.: Мәскеу гуманитарлық институты. Ростов н / ж: "Феникс" баспасы, 2005. – 314 с

2. Ғалымова, Н. В. әлеуметтік жарнама: оқу құралы / Н. В. Ученова, Н. в. Старых. - М.: ИндексМедиа, 2006.

3. Орыс тілінің мәдениеті: энциклопедиялық сөздік-анықтамалық / ред. Л.Ю. Иванова, А. П. Сковородникова, Е. Н. Ширяева және т. б. - М.: Флинт: Ғылым, 2003.

4. Федотова, Л. Н. әлеуметтік жарнама: шекара мәселелері / / әлеуметтік PR және әлеуметтік жарнама: тәжірибе және инновация: Халықаралық ғылыми-практикалық конференция материалдары (21-23 мамыр 2008 ж.) / ред. О. П. Чернеги. - Барнаул, 2008.