Дінтану мамандығының ерекшелігі

Дінтану мамандығының ерекшелігі
жеке
блог

 

   Әлемдік діндердің тарихы бірнеше мыңжылдықтардан басталады. Осы кезеңде олардың апологтары діни нанымдарды бір немесе басқа жағынан талдайтын көптеген еңбектер жазды. Алайда, дін құбылысының өзі, оның тарихтағы орны шамамен 19 ғасырдың басында зерттеле бастады. Дінтанушылар діндердің құрамдас бөліктерін, олардың тарихын және мәдениеттің басқа салаларымен өзара әрекеттесуін талдаумен айналысады.

   Дінтану гуманитарлық ғылымдар санатына жатады. Ол тарих, философия, әлеуметтану және психология қиылысында орналасқан. Дінтанушы гуманитарлық ғылымдарды жан-жақты білуі керек. Оған әлемдегі заманауи діни ахуалды талдағанда қажет. Ол діни тенденциялар мен конфессияларды түсінуі, белгілі бір әлеуметтік топтың өмірінде діннің қандай орын алатындығын түсінуі керек. Мәліметтерді талдап, қорытынды жасау жеткіліксіз - оларды дұрыс ұсыну қажет, ол үшін дінтанушы ғылыми ойлауға ие болуы керек және сонымен бірге әдеби буынға ие болуы керек.

   Дінтанушы ғалымның негізгі жұмыс орны - бір немесе бірнеше әлемдік конфессияларды зерттейтін ғылыми орталық. Дінтанушы ғылыми зерттеулермен айналысып қана қоймай, өз білімін басқаларға - университеттерде, институттарда және мектептердегі факультативті сабақтарда бере алады.

   Қазақстанда теология және дінтану бойынша жоғары білім алуға болатын бірнеше университет бар. Олардың барлығы мемлекеттік лицензияға ие және көптеген бағыттар бойынша мамандар даярлайды. Біріншіден, бұл  Әл-Фараби атындағы ҚазҰУ, Л. Н. Гумилев атындағы ЕНУ. Бұл университеттерде теология және дінтану кафедралары белсенді жұмыс істейді, онда кандидаттар мен ғылым докторлары жұмыстарын атқаруда.

   Дінтанудан бүгінгі таңда 20 ғасырдың ортасынан бастап көптеген пәндер бөлінеді. Олар: дін философиясы, дін социологиясы, дін психологиясы, дін тарихы, дін феноменологиясы, дін теологиясы және т.б. Дінтану пәнінің дамуына көптеген ғалымдар өз үлестерін қосты.

   В. Джеймс ХХ ғасыр басында «тәжірибе» ұғымын енгізді. Бұған дейін дін философиясында рационализм идеялары басым болды. Атап айтқанда - Гегельде: дін абсолютті рухтың өзін-өзі тану кезеңі ретінде көрсеткен. Оның «Тәжірибе» категориясы онтологияға жаңа философиялық көзқарасты талап етті, ал феноменология оған ықпалдасты - бұл құбылыстар туралы тәжірибенің идеалды құрылымдары ретіндегі рационалистік жалпылама түсініктер туралы ғылым болып табылады.

   Нидерландық тарихшы, дін философы Ван дер Леув: діни тәжірибені білу үшін интроспекция, эмпатия әдісін қолдану керек, оған үйрену керек деп айтқан. Оның түсінігінде дінтану сипаттама пәні ретінде пайда болды.

   Неміс-американ протестанттық теологы, социологы, дінтанушысы Иеохим Вах өзін-өзі тану ретінде біреудің діни тәжірибесін өзінің тәжірибесі арқылы қарастыруға болады деп санады. Әр адам - ​​Құдайдың бейнесі және әркімнің Құдайға деген құлшынысы  бар деп есептеген. И. Вах діни тәжірибені түсіну үшін герменевтика теориясын қолдануды ұсынды.

   Теолог - әмбебап маман. Ол өзін мүлдем басқа салаларда жүзеге асыра алады. Теологтар мектеп мұғалімдері ретінде сұранысқа ие. Жоғары және орта арнаулы оқу орындарында олар дінтану пәнін, шет тілдерін (араб тілі), дін негіздері сияқты пәндерді оқытады. Дінтану мамандығының негізгі ерекшелігі шетел тілдерін біле отырып, өзін діни туризм саласында таба алады.

    Дінтанушылар діни көшбасшылар немесе діни қызметкерлер емес, бірақ олар көбінесе коммерциялық емес діни-мәдени орталықтарда, ғибадатханаларда және этно-конфессиялық мекемелерде жұмыс істейді, олардың қызметін қолдап, билікпен және басқа да діни ұйымдармен өзара әрекеттесуге көмектеседі.

 

 

Әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық Университеті

Философия және саясаттану факультеті

Дінтану мамандығының студенті  Разбекова М.К.

Жетекшісі философия ғылымдарының кандидаты,

дінтану және мәдениеттану  кафедрасының аға оқытушысы Кантарбаева Ж.У.

www.kaznu.kz