«Эмоциялар тілі»

«Эмоциялар тілі»
жеке
блог

Эмоциялар - бұл адамның психологиялық күйлерінің ерекше түрі, олар тәжірибе, көңіл-күй, сезім түрінде көрінеді. Барлық дерлік психикалық күйлер мен процестер эмоциялармен бірге жүреді, олар бір жолмен немесе формада көрсетілген. Эмоциялардың басты рөлі - объективті шындық пен тұлғаны бағалауды қабылдау арасындағы нақты байланысты орнату. Бұл психологиялық құбылыстың мәні «байланыс бар» деген сөйлеммен тамаша ашылады, егер эмоциялар болмаса, адам әлемдегі барлық нәрсеге немқұрайлы қарайтын, оны ешнәрсе қызықтырмас, мазаламас еді - демек, ештеңе де болмас еді! Эмоциялар адамға айналасында және ішінде болып жатқан барлық нәрсені бағалауға мүмкіндік береді. «Эмоциялар тілі» біздің планетамыздағы барлық тіршілік иелері үшін бірдей, ит адам тілін білмей, адамға не болып жатқанын өте жақсы түсінеді, жай оны бақылап, оның эмоциясын «оқиды». Жердің арғы шетіндегі адам басқа тәрбиеге, мәдениеті мен дүниетанымына ие бола отырып, оның эмоциясын «оқып» адамның күйін сөзсіз түсінеді. Кейбір жоғары сезімтал адамдар эмоцияны алыстан оқи алады, тіпті уақыт оларға кедергі болмайды. «Оқу техникасы» барлық тіршілік иелеріне өмірге келген кезден бастап беріледі, әлі де «қоғам өңдеуден» өткізбеген, өмірлік тәжірибесі жоқ бала өмірдің алғашқы күндерінен бастап эмоцияларды «оқи» алады (дегенмен, тіпті құрсағында). Бұл процестің қалай жүретінін мұқият зерттеу мүмкін емес, өйткені адам үшін көп нәрсе әлі белгісіз, сондықтан нақты жауап беруге қабілетті мұндай құрылғылар мен ұғымдар жоқ. Аристотель (ол эмоциялар әлемді танудың ерекше түрі деп санады), Рене Декарт, Борух Спиноза эмоциялар туралы идеялардың қалыптасуына үлкен әсер етті. 1872 жылы Чарльз Дарвиннің эмоциялардың адаптивті рөлі туралы «Адам мен жануарлардағы эмоциялардың көрінісі» атты еңбегі жарық көрді. Эмоциялардың бірнеше белгілі теориялары бар: Джеймс-Ланге теориясы, Кэннон-Бард теориясы, активация теориясы, бихевиористік эмоциялар теориясы, когнитивті бағалауыш және т.б.

Эмоциялар жайлы бірнеше факт:

Жеті негізгі эмоциялар - ашулану, қайғы, қорқыныш, таңдану, жиіркену, рахаттану және бақыт.
Махаббат дегеніміз эмоция емес. Бұл сіз көптеген сезімдерді бастан кешіретін жағдай: қуаныш, қайғы, сағыныш, ашу
Эмоционалды интеллект ақылға қарағанда маңызды. Статистикаға сүйенсек, сіздің қаржылық әл-ауқаттың 85% -ы сіздің көшбасшылық қабілеттеріңізге, қарым-қатынас жасау және келіссөздер жүргізу қабілеттеріңізге байланысты. Тек 15% - эрудициядан
Адамдардың тек 1% -ы ғана эмоцияны басқалардан толығымен жасыра алады.
Адамдардың 10% -ы өздерін қалай сезінетіндерін нақты білмейді. Бұл алекситимия деп аталады. Осы дисфункцияның салдарынан адам өзінің эмоциясын сөзбен сипаттай алмайды, бір сезімді екінші сезімнен ажырата алмайды, басқалардың көңіл-күйін түсіне алмайды.