Милгрэм эксперименті

Милгрэм эксперименті
жеке
блог

Бұл экспериментті ойлап табушы Стэнли Милгрэм ол бұл экспериментімен адамдардың қаншалықты қатыгездікке бара алатындығын дәлелдемек болғандай. Ал енді жалпы эксперимент барысына тоқталсақ, бұл экспериментте мұғалім яғни сұрақ қоюшы немесе жазалаушы ал екіншілері арнайы жалданған актерлар болды олар оқушылар. Ал эксперимент барысына келетін болсақ, оқушыларға ұзақ сөз айтылады, ал олар сол ретімен еш қатесіз айтуы керек, яғни шатаспай, егер шатасса оларды арнайы тоқ ұратын орындыққа отырғызып, мұғалімдер тоқпен ұрады, мұғалімдер оқушылардың жай ғана актерлар екенін білмейді, және оларға ескертілгендей әр ұрған сайын тоқтың волті жоғарлай береді, бұл тіпті оларды өлтіріп жіберуі мүмкіндігіде ескертіліп айтылады. Жалпы бұл тәжірибеден Милгрэмнің түйндегені адамдарға бұйрық берілсе, екінші зардап шегушілердің жағдайы, күйінің ескерілмеуі, кез келген қатыгездікке бара алулары.

Милгрэмге бұл экспериментті жасауға түрткілеген  немістердің Нацистік қоғам кезінде қалай адамдарды еш аяусыздықсыз бір бірін өлтіре алатындығының дәлелі болғандай. Милгрэм бұл эксперименттен соң  Германияға барып зерттемекші болған яғни ары қарай жалғастырып, бірақ бұл эксперимент оның Германияға баруының ешқандай қажеттілігінің жоқтығын, тіпті үйнінен шықпай ары қарай жалғастыра алатынын түсіндіргендей.

Ал бұл эксперименттен алынған ойды түйіндесек, бұл адамдардың қаншалықты деңгейде ессіздікке бара алатындығы. Егерде адамдарға қандайда бір қылмыс жасауға жол ашса, нақты айтсақ екінші адамға зардап келтіруден бас тартпайды.

1 курс дінтану мамандығының студенті
Алға Мақпал
Жетекші аға оқытушы Тунгатова У.А.

  https://www.kaznu.kz/ru