Ежелгі Қытай дәстүріндегі діндердің тарихи қалыптасуы

Ежелгі Қытай дәстүріндегі діндердің тарихи қалыптасуы
жеке
блог

www.kaznu.kz 

Әл Фараби атындағы Қазақ Ұлттық Университеті

Философия және саясаттану факультеті Дінтану мамандығының 3 курс студенті Тұрар Д.К.

Жетекшісі аға оқытушы Тунгатова У.А. 


Жалпы Қытай елі әртүрлі діндер бірге өмір сүретін ел. Олардың негізгілері-буддизм, ислам, католицизм, протестантизм, дәстүрлі қытай діні – даосизм. Православие, Шығыс Пали буддизмі және шаманизмнің ізбасарлары бар. Сенушілердің саны 100 миллион адамнан асады. Әр түрлі ұлт өкілдері әртүрлі діндерді ұстанады. Мысалы, хуилер, ұйғырлар, қазақтар, қырғыздар, татарлар, өзбектер, тәжіктер, дунсяндар, саларлар және Бао исламды ұстанады. Тибет, моңғол, лобай, маньбай, Туй және юйгурлардың діні-тибеттік буддизм (ламаизм). Дайцы, буланы, дэаны – абу-хинаяны – ортодоксального жіберу буддизм. Мяочан, яотян және иян арасында католик және протестанттық қауымдастықтардың көптеген мүшелері бар. Ханьдардың арасында әртүрлі діндердің ізбасарлары бар: буддизм, протестантизм, католицизм және даосизм.

Буддизм Қытайға біздің дәуірімізге дейінгі 1 ғасырда енген. 14 ғасырда оның кең таралуы басталды, көп ұзамай буддизм елдегі ең ықпалды дінге айналды. Ламаизм буддизмнің бір тармағы ретінде пайда болды және Тибетте және ішкі Моңғолияда таралды. Қазіргі уақытта елде 13 мыңға жуық буддисттік храмдар мен ғибадатханалар бар, 200 мың монахтар тоналды.

Ислам Қытайға шамамен 7 ғасырдың ортасында кірді. Тан және ән әулеттері дәуірінде арабтар мен парсылар құрлықпен Қытайдың солтүстік-батысына еніп, теңіз арқылы Қытайдың оңтүстік-шығыс жағалауындағы қалаларға жетіп, олармен сауда байланыстарын сақтап, елге ислам дәстүрін әкелді. Юань әулеті дәуірінде ислам әсіресе кең таралды. Қазіргі уақытта елімізде 30 мыңнан астам мешіт, 40 мыңнан астам дін қызметшілері – имамдар мен молдалар бар.

Католицизм бастапқыда Қытайға 7 ғасырда енген, бірақ оның елде кең таралуы "апиын соғыстарынан"кейінгі кезеңге жатады. Қазіргі уақытта католик отарында шамамен 4 миллион паришионер бар, 4 мың діни қызметкер қызмет етеді, 4,6 мың шіркеу және басқа да ғибадат орындары бар. Христиандық (протестантизм) Қытайға 19 ғасырдың басында келді, әсіресе көптеген миссионерлер апиын соғыстарынан кейін келді. Бүгінгі таңда протестанттық қауымдастықта шамамен 10 миллион адам, 18 мыңнан астам діни қызметкерлер бар. 12 мың шіркеу және 25 мың приход бар.

Даосизм Қытайда 2 ғасырда пайда болды. Ол өзінің бастауымен Ежелгі сиқырлыққа кетеді. Даосизмнің ізбасарлары б.з. д. 6 ғасырда өмір сүрген философ Лаозаны өзінің ұстазы деп санайды, ал "Даодежин" философиялық трактатындағы "дао" туралы жалған негізгі ережелер олардың канондары болып табылады. Даосс табиғаттан тыс ғибадат етеді, өзін-өзі жетілдіру арқылы адам өлместікті, Мәңгілік жастықты жоя алады деп сенеді. Елде 1,5 мың даос храмдары мен ғибадатханалары, 25 мыңнан астам даос монахтары мен монахтары бар.

Буддизмнің, исламның, протестантизмнің, католицизмнің және даосизмнің ізбасарлары өздерінің ұлттық және жергілікті ұйымдарына ие. Ұлттық діни ұйымдарға мыналар жатады: Қытай буддистер қоғамы, Қытай даос қоғамы, Қытай Ислам қоғамы, Қытай патриот католиктерінің қауымдастығы, Қытай епископтарының колледжі, "үштік тәуелсіздік" үшін христиан патриоттық қозғалысының Қытай комитеті, Қытай христиандар қоғамы және басқалар. Барлық осы ұйымдар өздерінің басқару органдарын дербес қалыптастырады, өз жарғыларына сәйкес менеджерлерді таңдайды. Олар діни саясатты жүргізуде дербес болады, рухани оқу орындарын құру, қасиетті кітаптар шығару, мерзімді басылымдар шығару, қоғамдық пайдалы қызметпен айналысу құқығын пайдаланады