Тұлға болып тумайды...

Тұлға болып тумайды...
жеке
блог

Тұлға - психология ғылымының негізгі категорияларының бірі. Адамның кім екенін түсіну үшін және адамның психикалық макияжын сипаттауға мүмкіндік беретін негізгі қасиеттерді бөліп көрсету үшін бұл ұғымды келесі түрде қарастырған жөн: «индивид - қызмет субъектісі және тұлға - даралық», адамды сипаттайтын ұғымдардың классикалық дәптері бойынша. Адам аса күрделі болмыс ретінде шексіз күрделі әлемде, дәлірек айтсақ көптеген әлемдерде өмір сүреді, оның ішіндегі көрнекті әлеуметтік философ Юрген Хабермас үш әлемді басты деп бөлуді ұсынды: сыртқы әлем, әлеуметтік әлем («біздің әлем», менімен бірге болатын әлем) басқа адамдар да енеді), ішкі әлем («менің әлемім», «менің» тіршілігімнің даралығы мен ерекшелігі). Психологиядағы жеке тұлға дегеніміз - индивидтің объективті іс-әрекетте және қарым-қатынаста алатын және индивидтегі әлеуметтік қатынастардың бейнелену дәрежесін сипаттайтын жүйелік (әлеуметтік) сапа. Адам көбінесе оның әлеуметтік, жинақталған қасиеттерінің жиынтығында тұлға ретінде анықталатын болғандықтан, бұл жеке ерекшеліктерге адамның табиғи шартталған және оның қоғамдағы өміріне тәуелді емес белгілері кірмейді деген сөз. Адамның оның танымдық процестерін немесе іс-әрекеттің жеке стилін сипаттайтын психологиялық сапалары қоғамдағы адамдарға деген қатынаста көрінетін қасиеттерді қоспағанда, жеке санына жатпайды. «Тұлға» ұғымы, әдетте, азды-көпті тұрақты және адамның даралығы туралы куәландыратын, оның адамдар үшін маңызды белгілері мен әрекеттерін анықтайтын осындай қасиеттерді қамтиды. Тұлғалық қасиеттер (тұлғалық ерекшеліктер, жеке қасиеттер) - бұл адамның ішкі (немесе дәлірек айтқанда, терең) ерекшеліктерін сипаттайтын қасиеттері мен ерекшеліктері. Тұлғаның қасиеттері - бұл сіз оның мінез-құлқының ерекшеліктері, қарым-қатынас және белгілі бір жағдайларға реакциясы туралы білуіңіз керек, дәл қазір емес, бірақ адаммен ұзақ мерзімді байланыс кезінде.