Журналисттік зерттеу:"Жол апаты-жан жалмаушысы"

Менің алға қойған мақсатым- журналист болу еді. Ол үшін мен әрине бірінші кезекте кітап оқып жүрмін. Жаңалықтар тыңдап сөздік қорымды көбейтіп жүрмін. Университеттердіде қазірден бастап қарай отырамын. Мен осы жолы сіздерге өзімнің "Журналиссттік зерттеуімді" көрсетпекпін. Олай болса асықпай, түсініп оқыңыздар.

"Журналиссттік зерттеу"

"Жол апаттары."

Өтінем, ерінбей оқып шығыңыз өзіңізге қажет.!!!

    Қарашаның үшінші жексенбісі - жол апатынан қаза тапқандарды еске алу күні. Қазақстанда 2012 жылдың басынан бері екі жарым мыңдай адам жол апатынан көз жұмған.  Қазiргi таңда кез келген көлiк қауiп көзi. Темiр жол апаттарының негзгi себептерiне жолдың қозғалмалы құрамының ақауы, диспечерлердiң қателiгi, машинисттердiң жауапкершiлiксiздiгi.Соңғы кезде елімізде жол апаттары жиі орын алуда. Оны тіпті теледидардан, жаңалықтардан көп естіп жүрміз. Күнде Алматы қаласының өзінде, ең кемінде 3-4 жол апаттары орын алуда.2001-2007 жылдары автомобиль паркінің жедел артуы жол-көлік оқиғаларын да өсіріп жіберген. Осы алты жылдың бедерінде көлік апаты 31 пайызға артып (12,1 мыңнан 15,9 мыңға дейін), қаза тапқандар қатары екі еселенген.Бұл мәселе былтыр Үкімет отырысында Премьер-Министрдің арнайы қарауына бірнеше мәрте жіберіліп, екі жыл бұрын Мемлекет басшысының жанындағы Қауіпсіздік кеңесінде қаралғаны да жайдан-жай болмаса керек. Үстіміздегі жылдың 1 тоқсанындағы көрсеткішке көз жүгіртсек, елімізде 2058 көлік апаты тіркеліпті. Қайғылы оқиғаның салдарынан 398 адам қаза тауып, 2389-ы жарақат алған. Бұның өзі жол апатының көбейіп бара жатқанының көрсеткіші.Осындай жағымсыз жол апаттарының басты себептеріне келетін болсақ, мынандай тізім шығып тұр.

Көлікті ішімдік сияқты заттар қолданып, айдау.

Көлік айдау кезінде телефонмен сөйлесу.

 Көлікті асығып айдау.

Ашуланып  барып, көлік айдау.

Жол ережесін білмеу.

 

Осындай жағдайда көлікке отырудан сақ болыңыз!!!

Адамды өлімнен аман алып қалу үшін әр жолаушы, жүргінші алғашқы көмек көрсетуді білу керек.Дұрыс көрсетілген бірінші көмек зардап шеккенің өмірін сақтауында жиі шешімді кезең болып табылады.Әр бір адам өз мүмкіндігі және қабілеттігі шегі бойынша бірінші медициналық көмек көрсете білуі қажет.

Бірінші медициналық көмек көрсеткенде келесі принциптарға : 
дұрыстық,  мақсатқа лайықтылық,  жылдамдық,  ойланғандық,  шешімділік  тыныштылық.
     БІРІНШІ КӨМЕК ҚАРАЖАТТАРЫ. Бірінші көмек көрсеткенде байлау материалы мен бірінші көмек қаражаттарсыз көрсету мүмкін емес: дәріханашысыз, санитарлық сумкаларсыз.
ЖАРАНЫ ЕМДЕУ. Жараны емдеуге марля, мақта, бинт және де қандай да бір дезинфицириялық дәрі қажет. Сонан соң байлауды бастайды. Дезинфицириялық дәрісі болмаған жағдайда жара үстін таза марлімен жауып, сонан соң бір қабат мақта қойып битпен байлап тастау керек.
ЖҮРЕКТІ УҚАЛАУ. Жүрек тоқтап қалған жағдайда оның қысқартуы мен созылуын жасанды жолмен алу керек. Бұл келесі түрде жүзеге асырылады: зардап шеккенді үстелге немесе жерге жатқызып, кеуде сүйегінің астынғы жағында бір минутта алпыс рет (60) қысу керек. Қысым ішкі жағынан бір қолдың тобық бiлезiгімен жасалады. Кеуде сүйегі арқылы істелінген қысым жүрекке тиеді. Қысымды қатты күшпен істеу керек, кеуде сүйегі бел омыртқаға қарай 5-6см. жылжуы арқылы жүзеге асырылады.
 
ЖҰРТ ЕСТІГЕН ЖОЛ АПАТТАРЫ
 
2000 жылы қарашаның 27-сі күні Қазақстанның еңбек сіңірген артисі Мәдина Ералиева мінген көлік аударылып, әнші сол жерде опат болды. Сидней олимпиадасының чемпионы, боксшы Бекзат Саттарханов 2000 жылы желтоқсанның 31-і күні, 20 жасында жол апатынан қайтыс болды. Жаңа жылды өз үйінде қарсы алмақ болып жолға шыққан спортшы Темірлан ауылының маңында жол апатына ұшырады. 2010 жылы наурыздың 4-і күні «Дос-Мұқасан» тобының әншісі Бақытжан Жұмаділов жол апатына ұшырады. Ол «Дос-Мұқасанның» тағы бір мүшесі Досым Сүлеевпен бірге Қордай асуынан түсіп келе жатқанда көліктері аударылған.  2011 жылы «Анаға хат», «Сағындым сені» атты әндерімен халыққа танымал болған әнші Ажар Түзелбекқызы да жол апатына ұшырады. Ол мінген көлік Алматы-Талдықорған трассасының бойында талға соғылған. Әнші Қапшағай ауруханасында көз жұмды. Одан алты жыл бұрын, 2005 жылы қарашада әншінің күйеуі, айтыскер ақын Оразалы Досбосынов та Алматы облысы Шонжы ауылынан келе жатқанда апатқа ұшырап көз жұмған. 
Өтінем, көлік айдағанда абай болыңыздар!!!!!
 
 


Бөлісу: