Синтоизм дініндегі терминдер

Синтоизм дініндегі терминдер
жеке
блог

 

Әл Фараби атындағы Қазақ Ұлттық Университеті

Философия және саясаттану факультеті Дінтану мамандығының 1 курс студенті Жубатыр Ұ.Н.

Жетекшісі  аға  оқытушы Тунгатова У.А.

www.kaznu.kz 

 

Синтоизм - Жапонияда кең тараған дәстүрлі дін, табиғатты алғашқы қауымдық дәріптеуден туындаған рулық және тайпалық құдайларға табыну. 1868 жылдан 1945 жылға дейін мемлекеттік дін болған, оның негізін табиғат пен ата-баба құдайларына табыну құрады. Табынуды дамыту барысында шығармашылық бастау акті идеясы пайда болған, нәтижесінде күн құдайы Аматәрасу - синтоистік жоғарғы құдай пайда болған. Ал оның үрпағы Джиммутенно барлық жапон императорларының аңыздық бастауы болған.Синтоизмде табиғатта өмір сүретін құдайлар мен рухтар бар. Осы рухтар кез келген қолдан жасалған затқа жан бітіруі мүмкін, сол зат табыну нысанына айналады. Синтоизм бойынша өмір мақсаты ата-бабалар идеалын жүзеге асыру, құдаймен рухани бірігу салт-жоралғылар мен сыйыну. Қазіргі заманғы Жапонияда синтоизм өз ұстанымын белгілі бір деңгейде сақтаған, ал оның жаңа секталары ұлттық ділді қалыптастыруға белсене атсалысуда.

«Кодзики»— ежелгі жапон әдебиетінің ең үлкен ескерткіші, алғашқы жазба ескерткіштердің бірі, синтоизмнің басты қасиетті кітабы. «Коджикиден» басқа «Нихонги» және «Куджики» трилогиясы 645 жылы өрт кезінде өртеніп кетті. Ежелгі әдебиеттің синкретизмінің үлгісі болып табылатын бұл шығарманың жанрын біржақты анықтау қиын. Бұл мифтер мен аңыздар жинағы және көне жырлар жинағы және тарихи шежіре. Алғы сөзге сәйкес, жапондық әңгімеші Хиеда но Аре түсіндіріледі, ал сарай қызметкері О-но Ясумаро өз халқының мифологиялық және қаһармандық эпопеясын жазып, оны императорлық отбасының сабақтастығы мен құдайдан бастау идеясын сіңірді. Коджикидегі жұмыс императрица Генмейдің тұсында, 712 жылы аяқталды. «Коджики» авторлық тізімі бүгінгі күнге дейін сақталмаған. Барлық Коджики шиыршықтарының ең көне және ең толық сақталған көшірмесі Нагоядағы Шимпукуджи ғибадатханасының атымен аталған «Шимпукуджи кітабы» болып табылады.

Кабуки- Жапониядағы дәстүрлі театрдың бір түрі. Бұл ән, музыка, би және драманың синтезі. Кабуки орындаушылары күрделі макияж мен символизмі мол костюмдерді пайдаланады. «Кабуки» сөзі кең тараған «кабуку» етістігінен шыққан, сөзбе-сөз «ауытқу» дегенді білдіреді. Кейіннен «кабуки» сөзі қытай таңбаларымен белгіленіп, «кабуку» бірте-бірте қолданыстан шығып қалды. Жапон тіліндегі «кабуки» сөзі түпнұсқа емлесі бойынша үш таңбадан тұрады таңбалары «ән мен би» тіркесін білдіреді.

Идзанаги но микото — синтоизмдегі жаратылыс құдайы, Изанами құдайының жұбайы.Идзанаги («бірінші адам») және Идзанами («бірінші әйел») — антропоморфтық келбеті бар және басқа құдайларды туа алатын ерлер мен әйелдер құдайлары. Жоғары құдайлар триадасының ата-аналары: Күн құдайы Аматерасу, Ай мен Түн құдайы Цукийоми, дауылдар мен су элементтерінің құдайы Сусану, теңіз, жел, таулар мен ағаштардың рухтары.

Идзанами - синтоизмдегі жаратылыс пен өлім құдайы, көктегі құдайлардың бірінші ұрпағынан кейін туған, Идзанаги құдайының әйелі. Идзанаги мен Идзанами- антропоморфтық келбеті бар және басқа құдайларды туа алатын ерлер мен әйелдер құдайлары. Идзанаги мен Идзанами жоғары құдайлар триадасының ата-анасы: Күн құдайы Аматерасу, Ай мен Түн құдайы Цукийоми, дауылдар мен су элементтерінің құдайы Сусану, теңіз, жел, таулар мен ағаштардың рухтары. Идзанаги мен Идзанами найзаларынан тамшылаған ұлан-ғайыр мұхиттың тамшыларынан пайда болған жапон аралдарын жасаушылар болып саналады.

Аматэрасу -аспанда жарқыраған ұлы киелі құдай» немесе «аспанда билік етуші-күн жапон мифологиясындағы құдай, синтоизм нанымдары бойынша жалпы жапондық синтоиандық пантеонның басым құдайларының бірі, жапон императорлық отбасының арғы тегі. Алғашқы император Джимму оның шөбересі болған деп есептеледі. Аспан өрістерінің билеушісі Такамагахара .Аңыз бойынша, бұрын император Шому Тодайдзи Ұлы Шығыс храмы мен ондағы зәулім Вайрочана Будда мүсінін бітіруде қиындықтарға тап болған. Ол 7-8 ғасырларда өмір сүрген ғажайып жұмысшы Гиёки арқылы Аматерасуға көмек сұрағанда, құдай бұл Будда Вайрочана деп жауап берді.

Кимоно- Жапониядағы дәстүрлі киім. 19 ғасырдың ортасынан бастап ол жапондықтардың «ұлттық киімі» болып саналды. Кимоно сонымен қатар гейшалар мен майколардың жұмыс киімі болып табылады.

Олардың ең ескісі - бірінші нұсқа. 19 ғасырдың ортасында Жапонияның батыстандырылуының басталуымен олар кез келген киімді белгіледі. Сонау 16 ғасырда португалдық иезуит миссионерлері Еуропаға жасаған баяндамаларында жапондар киімді кимоно сөзі деп атағанын хабарлады. Бұл атау көптеген шет тілдеріне, соның ішінде орыс тіліне көшті. Қазіргі заманғы Жапонияда «кимоно» әмбебап «киім» ұғымының аналогы болғанымен, Еуропа мен Америкада ол жапондық киіммен байланысты болды.

Сакура — қара өрік тұқымдасының 11 түрінің және бірнеше ағаш түрлерінің жиынтық атауы; жиі білдіреді ұсақ-тісті шие. «Сакура» деп аталатын көптеген түрлер тек сәндік өсімдіктер ретінде өсіріледі және ұсақ және жеуге жарамсыз жемістер береді. Жапонияда шие гүлі бұлттарды бейнелейді және метафоралық түрде өмірдің эфемерлік сипатын білдіреді. Бұл екінші символдық мағына көбінесе буддизмнің әсерімен байланысты моно-но аваре идеясын бейнелейді.

Ками - синтоизмде рухани тұлға, құдай. Мотории Норинаганың коджикиге берген түсініктемелерінде берген анықтамасына сәйкес, ками - көне жазбаларда сипатталған аспан мен жердің құдайлары және оларға арналған ғибадатханаларда тұратын олардың тамалары. Камиді адамдар, құстар, жануарлар, өрістер және таң қалдыратын ерекше қасиеттері бар кез келген басқа табиғат деп атауға болады.