Этиканың журналистикадағы рөлі

Бұқаралық ақпарат құралдарының этикасы – журналистерге өз үндеуіне адал болуға және қоғамдық сенімді сақтауға көмектесетін құрал. БАҚ қоғамдық пікірді қалыптастыруда және ақпарат таратуда шешуші рөл атқарады. Журналистиканың басты мақсаты сенімді және объективті ақпаратқа қол жеткізу болып табылады, бірақ бұл процесс көбінесе дұрыс емес өтуі мүмкін. Осы кезде әрбір журналист өз алдына медиа этика шарттарын біліп, сол арқылы жұмыс атқаруы міндетті. Журналистикадағы БАҚ этикасы журналистердің мінез-құлқы мен қызметін реттейтін бірқатар принциптер мен стандарттарды қамтиды. Бұқаралық ақпарат құралдарының этикасының негізгі принциптеріне мыналар жатады:

Шындық пен сенімділік: Журналист шындыққа сай ақпарат беруге тырысып, жалған немесе бұрмаланған ақпаратты таратудан аулақ болуы керек.

Объективтілік: Журналист өз жұмысына объективтілікпен қарауы керек. Бұл ақпаратқа әр түрлі көзқарастарды қамтамасыз етеді және субъективті ойды болдырмайды.

Әділдік пен адалдық: Журналист жанжалдың немесе оқиғаның барлық тараптарына әділ болуы және өз материалдарында фактілерді бұрмалаудан аулақ болуы керек.

Жеке өмірі мен жеке өміріне қол сұғылмаушылықты қорғау: Журналист адамдардың беделіне нұқсан келтіретін немесе оларға зиян тигізетін ақпаратты жариялаудан аулақ бола отырып, олардың жеке өміріне қол сұғылмау құқығын құрметтеуге тиіс.

Кәсіби жауапкершілік: Журналист кәсіби этика кодексін ұстанып, өз әрекеті үшін әріптестері мен қоғам алдында жауап беруге дайын болуы керек.

Осы ретте медиа этиканы пайдаланып, әлемге үлкен пайдасын тигізген танымал журналист Уолтер Кронкайттың Вьетнам соғысы туралы арнайы баяндамасы жайлы жазғым келеді:

Уолтер Кронкайт және оның Вьетнам соғысы туралы репортажы американдық журналистика мен қоғамдық санадағы тарихи маңызды сәт болып табылады. 1968 жылдың басында CBS жаңалықтарының жүргізушісі Уолтер Кронкайт жағдайды бағалау және жағдай туралы есеп беру үшін Вьетнамға барды. Вьетнамнан оралғаннан кейін Кронкайт CBS Evening News телешоуына ерекше маңызды түсініктеме жасады. Тікелей эфирде ол сапардан алған әсерімен бөлісіп, қақтығысты тоқтату қажеттілігі туралы мәселені көтерді. Оның сөздері салмақ пен әсер етті, өйткені Кронкайт көпшіліктің құрметіне ие және сенімді журналист болды. Оның соғыс туралы ақпаратты жеткізудегі ашықтығы мен шынайылығы қоғамның назарын аударып, американдық қоғамда елеулі пікірталас тудырды. Көптеген адамдар Кронкайттың баяндамасы соғыс туралы қоғамдық пікірді өзгертуде маңызды рөл атқарды және Вьетнамдағы соғыс қимылдарын тоқтату шешіміне әсер етті деп санайды.

Осы мысал бізге журналистикадағы медиа этиканың маңыздылығын көрсетеді және кәсіби журналистер кәсіби этиканың жоғары стандарттарын ұстана отырып, қоғамдық пікір мен мінез-құлыққа айтарлықтай әсер ете алатынын көрсетеді. Журналисттер халықтың ойын қалыптастырады және олар осындай үлкен мәртебеге сай болуы қажет.



Бөлісу: