Мәдени код дегеніміз не және ол неден тұрады?

Мәдени код дегеніміз не және ол неден тұрады?
жеке
блог

Мәдени кодтың анықтамалары ғалымдардың түсіндіруіне байланысты өзгеріп отырады.

Семиотикада мәдени код әрі белгі құрылымы, әрі белгілерді ретке келтіру ережелерінің жиынтығы – олар бірігіп мәдени элементтің, мысалы, бір сөздің немесе күрделі нәрсенің – әдеби шығарманың, фильмнің семантикалық мазмұнын ашуға мүмкіндік береді. Мысалы, бұл мағынада мәдени код фильмдерді локализациялауда кейіпкерлердің көшірмелерін бейімдеу үшін қолданылады. Кейіпкерлер ант бергенде, дубляж жас шектеулерін ескере отырып жасалады (сол себепті Ресейде ресми дубляж және «Гоблин аудармалары» культі бар). Ал жергілікті әзіл-қалжыңға келсек, аудармашылар, мүмкіндігінше, аударма жасалып жатқан елдегі ұқсас оқиғаларды (сайлау туралы әзілдерді осылай жасайды).

Мәдениеттанушылардың пікірінше, мәдени код – мәдениетті анықтауға көмектесетін белгілердің жиынтығы. Мысалы, фильмдегі көрініс шартты түрде Париж екенін көрсету үшін режиссерлер дәл ұлттық мәдени код элементтерін пайдаланады. Сізге шарап пен багет салынған екі адамға арналған үстел көрсетіледі, күннің батуы аспандағы түстермен ойнайды, ал сахна артында - Морис Ларканждың музыкасы, Эйфель мұнарасын көрудің қажеті жоқ. батырлар енді Елисей даласымен серуендеуге немесе Луврды тонауға барады.

Мәдени кодтың екі түсіндірмесі де тыныш қатар өмір сүріп, бірін-бірі толықтырады. Демек, мәдени код сөйлеу сипаттамаларынан, символдардан, ассоциациялардан, стереотиптерден және мінез-құлық нормаларынан тұрады деп айта аламыз.

ДНҚ молекуласы ретіндегі мәдени код

Мәдениеттанушылар мәдени код шекті құндылық емес деп есептейді. Ол қоғамның өткен мәдени тәжірибесінен тұрады, ақпарат жиналып, бұралып, ДНҚ молекуласындағыдай түпкілікті мәдени өнімге оралады - бізге кітап болсын, фильм болсын немесе тәуелсіз өнім ұсынылатын сияқты. тіпті жарнамалық бейне, бірақ ол бір рет шығарылған нәрсеге сілтемелермен толтырылады. Бұл кітаптарға, фильмдерге немесе саяси баяндамаларға тікелей сілтемелер болуы міндетті емес, бірақ олар жанама түрде болуы мүмкін.

Сонымен, әртүрлі аумақтық, кәсіби және гендерлік қоғамдар үшін мәдени кодтың мысалы және жинақы тасымалдаушысы клиника, секс және қала, кеңсе, Симпсондар немесе ресейлік «Универ» телехикаясы сияқты сериалдар болуы мүмкін. Оларда сіз қоғамдастықтың белгілі бір түріне (студенттер, дәрігерлер, 30 жастан асқан жалғызбасты әйелдер) тән негізгі жағдайларды таба аласыз. Сондай-ақ мәдени кодтың бір бөлігі болып табылатын негізгі реакциялар және кейіпкерлердің бір уақытта қолданатын мазмұны - оларды қандай жаңалықтар мазалайды, олар шынайы көрермендермен бірге қандай премьераларды күтеді.

Мәдени кодексті қалай оқуға болады?
Басқа топтағы адамдармен сөйлескенде (немесе түпнұсқа тілде фильм көргенде) бірдеңені дұрыс түсінбеу үшін ғана мәдени кодты түсіну керек. Кейде шығармалар мен адамдарды жақсы түсіну үшін толыққанды тарихи-мәдени зерттеулер жүргізу керек, бірақ көп жағдайда бірнеше қарапайым амалдарды қолдануға болады.

Тіл үйрену

Мәдени код сөздерге, фразеологиялық бірліктерге, идиомаларға тігіледі. Сондықтан, бірінші фразалар кезеңінде қарым-қатынас үзілмеуі үшін сіз басқа мәдениеттің тілін үйренуіңіз керек. Бұл шет тілі де, шет тілінің диалектісі де, тар шеңберде қолданылатын кәсіби лексика да болуы мүмкін.

Контекстке назар аударыңыз

Егер сіз «Симпсондар» сияқты ситкомды түпнұсқада көргіңіз келсе, маусым жасалған уақытта АҚШ жаңалықтарының топтамасын ашуыңыз керек. Мұндай шығармаларда көптеген сюжеттік қозғалыстар мен көшірмелер жаңалықтарға, қазіргі БАҚ трендтеріне, тіпті президенттік твиттерге негізделген.

Орындаған: әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық Университетінің ‘“Мәдениеттану” мамандығының 3 курс студенті - Ілесбек А.А
Өндірістік практика жетекшісі: Есболова М.А.