Қалай зейін қою қәбілетін жақсартуға болады?

Қалай зейін қою қәбілетін жақсартуға болады?
жеке
блог

Барлығына тәулігіне 24 сағат берілгендіктен, біз айналамызда кейбіреулер бос уақытын босқа өткізіп жатқанын, бірақ ештеңе істемейтінін, кейбіреулері бос емес, бірақ шамадан тыс жұмыс істейтінін, ал кейбіреулері жоспарлаған жұмысынан кейін кете алмайтынын көреміз. Бұл адамдардың басты айырмашылығы - бұл жай ғана назар аудару мүмкіндігі. Зейінді шоғырландыру қабілеті біздің өмірімізге ең күшті әсер етеді, ал егер сіз толқудан және шоктан зейініңізді шоғырландыра алмасаңыз, сіз ешқандай жұмысты жақсы орындай алмайсыз. Егер сіз алаңдасаңыз, не істесеңіз де (үйрену, тыңдау, басқалармен қарым-қатынас жасау, жұмыс жасау, ойнау, тіпті ұйықтау) назарыңызды аударады, ал егер сіз зейін қоюды үйренсеңіз, не істесеңіз де тиімді. Өкінішке орай, адамдардың көпшілігінде зейіннің жетіспеушілігі бар. Зейін деңгейі қалыптыдан төмен адамдарға назардың жетіспеушілігінің гиперактивтілігінің бұзылуы немесе белсенді ақаулар диагнозы қойылады, олар көбінесе дәрі-дәрмекпен емделеді. Руталин және осыған ұқсас препараттар соңғы жылдары танымал болды, ал Америка Құрама Штаттарында мұндай қолданушылар дүние жүзінде бес есе көп. Өркениет «Дәріге «Жоқ» де» десе де, зейіннің бұзылуын емдеуге келгенде «Барып, тезірек дәрі іш» дейді. Бірақ сіздің назарыңыз қандай деңгейде? Американдық философ және қазіргі психологияның негізін салушы Уильям Джеймс: Таңдалған тақырыпқа кез келген уақытта назар аудару мүмкіндігінің маңыздылығын мойындай отырып: «Қазір біз назар аударатын нәрсе бізге шынайы болып көрінеді, бірақ бізге мән бермейтін нәрсе елеусіз және жоғалып кетеді». Бірақ, сіз дәл қазір не нәрсеге көңіл бөлесіз? Сен не істеп жатырсың? немесе жеке өміріңіз бен проблемаларыңызда ма? Қайсысы сізді көбірек мазалайды? Әрине, екеуі де маңызды. Бірақ сіз екеуін бір уақытта жасай алмайсыз. Жұмыс уақытында жұмысқа 100 пайыз, ал жұмыстан тыс уақытта проблемалар мен басқаға 100 пайыз көңіл бөлу арқылы сіз қатыса аласыз. Күшті фокустың артықшылықтарының бірі - бұл суретшілерге ғажайып туындылар жасауға мүмкіндік береді және басқа да көптеген керемет таланттар мен қабілеттерді сәтті дамытуға мүмкіндік береді. Екінші жағынан, бір нәрседен екіншісіне үнемі алаңдау сізді ешқашан көркемдік әлеуетіңізді аша алмауыңызға әкелуі мүмкін. Егер біз зейін қою қабілетімізді жетілдірсек, өмірімізді түбегейлі өзгертетініміз анық. Мұндай қабілеті бар адамдар физикалық және эмоционалдық тұрғыдан аз шаршайды және тезірек жұмыс істей алады. Тарихта атын қалдырған данышпандар мен ғалымдардың барлығы да өз назарын қалағанша ұзақ және анық ұстайтын таңғажайып қабілетке ие болған. Ақыл осындай жоғары деңгейде болғанда, бұл адамдар үшін тамаша өнер тудыратын құнарлы топырақ болады. Сіз алаңдататын нәрселермен қалай күресуге болады? Көптеген зерттеушілер адамның санасы тұрақсыз және оны өзгертудің жолы аз деп есептейді. Дегенмен, біз бір нәрсеге баяу және одан да кеңірек назар аудару қабілетімізді жақсарта алатынымызға әлі де дәлелдер бар. Зерттеушілер ақыл-ойды объективті түрде, үшінші тұлғаның көзқарасымен зерттеді және ғасырлар бойы мәдениетшілер ақыл-ойды субъективті көзқараспен немесе өз ішінен зерттеді. Ақыл-ойдың табиғатын зерттеу медитация деп аталады және зейінді шоғырландырмай шын мәнінде тиімді медитация жасау мүмкін емес. Фокустың қандай деңгейіне қарамастан, назарыңызды жақсартуды үйрену сөзсіз нәтиже береді. Бірдей, мүмкін ең жылдам нәтижеге жетудің ең қарапайым жолы - медитация. Әсіресе Анапана медитациясы. Випассананың он күндік медитациясының алғашқы үш күнінде тек Анапанаға ғана үйретеді. Бұл бір жаққа назар аударуды үйренуді білдіреді. Менің тәжірибемде (әртүрлі медитацияларда отыру) Анапана - ең тамаша медитация. Ең қарапайым, ең оңай және кез  келген жерде жасауға болады. (Дінге ешқандай қатысы жоқ). Ойыңызды тыныс алуыңызға қою - тыныс алу сезімдеріңізге назар аудару тәсілі және сіз алаңдаған кезде тынысыңызды қалпына келтірудің тәсілі. Діни немесе діншіл болу міндетті емес. Кез келген адам нәтижені қабылдай алатын психикалық тұрақтылықты табудың кілті осы қарапайым медитациядан басталады. Ал тереңірек зерттегіңіз келсе, Алан Уоллестің «Зейін төңкерісі» кітабында толығырақ жазылған. Көбірек біліңіз және көптеген таңғажайып әдістерден үйреніңіз.