Мартин Хайдеггер философиясы

Мартин Хайдеггер философиясы
жеке
блог

                                                  Хайдеггер философиясы
Мартин Хайдеггер – көрнекті неміс философы, бізден жақында ғана кетіп, көптеген еңбектер қалдырды, соның ішінде: «Болмыс және уақыт», «Кант және метафизика мәселесі», «Метафизикаға кіріспе», «Платонның ақиқат туралы ілімі:» Хат «Гуманизм», «Тілге жол», «Ой ісіне» және т.б. Хайдеггер философиясы неокантшылдық пен өмір философиясына да, Гуссерльдің феноменологиясына да негізделген. Ойшыл соңғысын экзистенциализм философиясының мәселелерін шешуге сәтті бейімдеді. Болмыстың мәні туралы мәселеге қайта оралсақ, философ қайтадан Гуссерльдің феноменологиясына сүйене отырып, белгілі бір тұлғаның онтологиясының теориясын қалыптастыру арқылы шешкен болмыс мәселесін өзіне қойды. Хайдеггер бірнеше ондаған жылдар бойы хат алысып, талқылаған Ясперстің ықпалын атап өту керек.

Хайдеггер философиясы болмыстың мәні мәселесін шеше отырып, оның тек адам санасына ғана ашық екенін айтады, өйткені Ештеңенің әртүрлі көріністерімен бетпе-бет келгенде, адам өз ақылымен ортақ мәндерге ұмтылады, соның арқасында ол өзінің болмысын тани алады. . Экзистенциализм философиясы туралы мақаламда айтылғандай, болмыс - оның болмысын ақыл-ойдың сезінуі және тәжірибесі. Мартин Хайдеггер, мысалы, қорқыныш пен үрей туралы, сондай-ақ кез келген басқа ықпалды тәжірибелер туралы айта отырып, қорқынышты бастан өткерген адам үшін бар нәрсенің бәрі өзінің реңктері мен бөлшектерін жоғалтатынына, сондай-ақ кейбір жалпы массаға араласатынына назар аударды. ал мүлде маңызды емес болмыс мүлде мағынасын жоғалтады.

Яғни, Хайдеггердің экзистенциализм философиясында оның сырттан да бақыланатын болмысы ақыл-ойдың болмыстың өзін сезіну және сезіну қабілетін дәлелдейді, бірақ тек жеке, жеке. Соңғы теория парасаттың онтологиясына тым болмаса да араласпаса да. Хайдеггер өзінің «Боллу және уақыт» атты алғашқы еңбегінде адамның өмір сүруіндегі оның шектілігі фактісі мен болмыстың соңы болмай қоймайтынын сананың сезінуіндегі маңызды рөлге баса назар аударады, осылайша, логикалық тұрғыдан, бұл рөл адамға ауысады. уақыт. Уақыт әрі критерий, әрі әсер ету факторы, әрі болмыстың маңызды ноумені, болмыстың өзінен тәуелсіз, яғни, мысалы, болмыстың қарқындылығы уақыттың өзіне әсер етпейді және бұл Хайдеггер өмір сүруі үшін маңызды.

Мартин Хайдеггер философиясы адам туралы классикалық еуропалық ғылымды қысқаша сынады, өйткені соңғысы адам бойындағы дөрекі қазіргі уақытқа назар аударады, болмысты қазіргі сәттерге - «қазірге» бөледі, болашақтың экзистенциалды онтологиялық құндылығын елемейді және одан да көп. сондықтан өткен. Ойшылдың еуропалық философияға қоятын басты талабы болмыстың бастауы мен негіздері санада жатқанымен, болмысты объективті болмыспен, заттық сезімдік дүниемен сәйкестендірді немесе тығыз байланыстырды - субъективті және материалдық емес құбылыс. Хайдеггердің ойынша, болмыс болмыстағы болумен – заттар мен физикалық құбылыстар әлемімен бірдей емес. Ойшыл болашаққа өз ойында ұмтыла отырып, ақыл шынайы болмысты бастан кешіреді, қазіргіге, әсіресе заттар әлеміне зейінін шоғырландыра отырып, болмыстың шектілігін ұмытып, сәт елесінде қалатынын алға тартты.

Тұлға онтологиясының нюанстарының маңыздылығы және оның болмысы Мартин Хайдеггер тек ақырғылықты ғана емес, сонымен бірге әрбір сәттің бір реттік және түбегейлі қайтымсыздығын қойды. Тұлға өзінің болмысында және оның саналылығында оның бірегейлігін көрсетеді, жеке тәжірибе жеке қорқынышта, ар-ожданда, кінәні сезіну мен қамқорлықта, шешімділік деңгейінде және т.б. көрінеді. Мұның бәрі, Хайдеггердің ойынша, болмыстың рухани тәжірибесі, ол ешбір жағдайда заттар әлемінен материалдық болмыс емес. Мартин Хайдеггер философиясы қысқаша және тұтастай емес, ойшылдың қазіргі заманының техногендік өркениетін және философияның өзіндегі мифтерді сынға алды, ол ойшылдың пікірінше, көптеген қисынды болжамдарды қамтиды.

Сұраққа жауап беру: Философия дегеніміз не? Хайдеггер ойлауды есте сақтау, соның ішінде рухани тәжірибе ретінде білу тәсілі ретінде шығарды. Ал есте сақтаудың өзі этимологиялық тұрғыдан алғыспен және, бір айта кетерлігі, адамгершілікпен байланысты. Ежелгі герман тілінің этимологиялық зерттеулерін жалғастыра отырып, ойшыл ойлау ұғымын ішкі дүниені, сол жеке рухани тәжірибені тудыратын құбылыс ретінде тұжырымдап, тілді болмыстың өзіндік көрінісі деп атайды. Яғни, тіл болмыстың – болмыстың санасы мен тәжірибесін бейнелеудің сөздік формасы болып табылады. Философ адам түсінбейтін бейтаныс тілдің өзі ол үшін жай ғана әңгіме емес, ақпаратты сөзбен жеткізудің жүзеге асырылған фактісі екеніне назар аударады. Тіл – адамның өз болмысын жариялай алатын, соның ішінде өзіне түсіндіре алатын құралы.

Мартин Хайдеггер философиясы онтологиялық болмысқа да, жалпы адамзаттың моральына да назар аударады. Ал екінші дүниежүзілік соғыс кезіндегі ойшыл мен неміс үкіметі арасындағы қарым-қатынастың ерекшеліктері философтың саясатқа араласудан аулақ болу керектігін ғана көрсетеді. Бірақ, қалай болғанда да, шағын мақалада бұл зерттеушінің барлық зерттеулерін қамту мүмкін емес, бірақ сол күйінде қалды.

Абилдаев Айбек әл-Фараби атындағы ҚазҰУ магистранті

Жанатаев Данат әл-Фараби атындағы ҚазҰУ профессоры