Кәсіпорындардағы сапа менеджменті жүйесінің маңыздылығы

        Бүгінгі таңда тұтыну нарығы әртүрлі өнімдермен қаныққан және сапа сияқты критерий тұтынушыларды таңдауда шешуші рөл атқарады. Осылайша, жоғары сапа өндірушіге тұрақты пайда әкеледі.

Тиімді дамып келе жатқан жұмыс істеп тұрған әрбір кәсіпорын нарықта өзінің бәсекеге қабілеттілігін арттыруға тырысады, бірақ өнімнің қауіпсіздігін қамтамасыз етуді әрдайым қадағаламайды, бұл оның бастапқы сапасына әсер етеді. Көбінесе өнімнің бұл түрі тұтынушының талаптарына сәйкес келмейді, керісінше оның бәсекеге қабілеттілігін төмендетеді.

Мұндай жағдайларда сапа жүйесі мен халықаралық стандарттарды енгізу қажеттілігі туралы мәселе туындайды.

Мұндай жағдайларда сапа жүйесі мен халықаралық стандарттарды енгізу қажеттілігі туралы мәселе туындайды.

Іс жүзінде кәсіпорында мұндай жүйенің болуы кәсіпорынның тиімділігі мен бәсекеге қабілеттілігін арттырудың қажетті нәтижелеріне қол жеткізуге көмектесетіні дәлелденді. Қазіргі уақытта бәсекелес болу қиындай түсуде бар өнімді зерттеу және сынау мүмкіндігі жоғары сұраныс және сол деңгейге жету оңайырақ болды. Өнімді нарыққа кім шығаратыны маңызды емес, тұтынушыға баға мен сапаның қолайлы қатынасын ұсыну маңызды. Мұндай жүйенің болуы егер өндіруші жоғары нәтижелерге қол жеткізгісі келсе, сапа өте маңызды, өйткені бәсекелестік –бұл кәсіпорынның өркендеуінің басты белгісі.

Функционалды сапа менеджменті жүйесінің болуын қажет ететін бірнеше себептер бар:

* нақты кәсіпорында өнім өнімділігін түбегейлі арттыру;

* тұтынушылар тарапынан шығарылатын өнімге деген сенімнің артуы;

* ықпал ету саласын ұлғайту жолымен отандық және әлемдік нарықтарға шығу.

Еңбек өнімділігінің өсуін тек технологиялық инновациялар ғана қамтамасыз ете алады.

Кәсіпорынның имиджі белгілі бір дәрежеде сенімнің өсуіне әсер етеді, бірақ шығарылатын өнім нарығын талдауды ескере отырып, оны үнемі қолдау қажет. Нарықтардың жаһандануы Еңбек өнімділігі мен шығындарды емес, сату көлемін анықтауға әкелді. Өнім экспортына бағдарлану Ресей экономикасының одан әрі индустриализациялануына әкелуі мүмкін, сондықтан жаңа технологияларды енгізу, ең алдымен, ішкі нарықта қажет.

Сапа менеджменті жүйесін енгізу процесіне бірқатар жұмыстар кіреді. Мұның бәрі кәсіпорын қызметінің әртүрлі аспектілеріне әсер етуі мүмкін. Сонымен қатар, іске асыру процесі логистикалық ішкі жүйеге, өндірістік ішкі жүйеге, компанияны стратегиялық басқарудың ішкі жүйесіне, персоналды басқарудың ішкі жүйесіне және басқаларға да әсер етуі мүмкін.

Осыдан сапа менеджменті жүйесін енгізу қажеттілігі өте ауыр және ұзақ міндет деп қорытынды жасауға болады. Көп жағдайда сапа менеджменті жүйесін әзірлеу және енгізу бірнеше сатыда жүзеге асырылады:

1. қазіргі уақытта кәсіпорында қалыптасқан жағдайды талдау, сонымен қатар қызметкерлерді оқыту;

2. қажетті құжаттаманы әзірлеу және қызметкерлердің жұмыс кестесі мен шарттарын өзгерту;

3. сапа менеджменті жүйесінің ішкі аудитін жүргізу қажеттілігі.

Осы кезеңдерден кейін күрделі және көлемді жұмыстарды орындауды қамтитын көп уақытты қажет ететін процесс. Ең ұзақ және ерекше назар аударуды қажет ететін кезең-бұл кестені өзгерту және кәсіпорын қызметкерлері үшін қажетті құжаттаманы әзірлеу, сондықтан жеке жұмыстарды орындау қажеттілігі өте өткір. Бірінші кезең осы жүйені енгізу кезінде ең маңызды болып табылады.

Күн сайын сапа мен қауіпсіздікке қойылатын талаптар артып келеді, осылайша бізді әлемдік стандарттарды қатаң сақтауға мәжбүр етеді. Нәтижесінде, біздің еліміздің кәсіпорындарының сапа менеджменті жүйесін енгізу қажеттілігіне деген қызығушылығы артып келеді және оның тиімділігіне күмән келтірмейді.

Компанияның тиімділігін арттыруға арналған ұйымдастырушылық жобаларды жүзеге асыруға жақындаған кезде менеджерлер көбінесе Сапа менеджментінің оқшауланған жүйесі сияқты проблемамен кездеседі. Мұндай жүйе іс жүзінде аз тиімді және компанияның қызметін жетілдіре алмайды.

Мамандар қазақстандық кәсіпорындар басшыларының көпшілігі кәсіпорындарда сапа менеджменті жүйесін енгізуді тежейтін мынадай себептерді атап көрсетеді:

·         халықаралық нарықтарға шығудың қиындығы;

·          мемлекеттік тапсырысты алу;

·         тапсырыс берушілер, заңнама, бас компаниялар тарапынан жоғары талаптар;

·         тендерлерге қатысу;

·         қосымша инвестициялар тарту, несие алу .

Сапа менеджменті жүйесін (СМЖ) енгізу кезінде белгілі бір формальдылық бар, бұл мұндай жүйенің маңыздылығын түсінбеуге әкеледі.

Халықаралық тәжірибе компанияның жетістігі оны мақсатты түрде енгізу ғана әкелетінін растады, бұл қажетті нәтиже береді.

Сондықтан әр менеджер, Барлық қызметкерлер сапа менеджменті жүйесін енгізу қажеттілігін түсінуі керек.

Өкінішке орай, қазіргі уақытта Қазақстанда сапа менеджменті жүйесі сәтсіз. Мұның себебі-менеджмент жүйесіндегі сапа менеджментінің рөлін түсінудегі қателік. Бірақ отандық кәсіпорындар үшін СМЖ қажеттілігі өте үлкен.

ISO халықаралық стандарттарының талаптарына сәйкес сапа менеджменті жүйесін әзірлеу, енгізу және сертификаттау кәсіпорындарға мынадай артықшылықтар береді:

·         кәсіпорын менеджментін жақсарту;

·         сапа тұжырымдамасын басқару философиясына айналдыру;

·          кадрларды тиімді іріктеу және кәсіпорындардың персоналын саналы түрде тәрбиелеу

сапасын қамтамасыз етуге;

·         барлық деңгейдегі персоналдың болуы;

·         сапаны басқару әдістеріне оқытылған;

·          өндірістік емес шығындардың төмендеуі есебінен еңбек өнімділігінің өсуі;

·          жетілдіруді енгізу қарқынын арттыру (мысалы, өнім, өндіріс технологиялары

және т. б.);

·         өнімнің сапасы мен қауіпсіздігін қамтамасыз ету;

·          бұрыннан бар тұтынушыларды ұстап қалу;

·         шетелдік нарықтарға шығу;

·         шығындарды азайту және соның салдарынан,;

·          көтерме және бөлшек сауда бағаларын төмендету;

·         сату көлемінің өсуі;

·          кәсіпорынның беделін арттыру;

·          кәсіпкерлік тәуекелдерді төмендету;

·         шағымдар санын азайту;

·          маркетингтік артықшылықтар алу;

·          кәсіпорынның нарықтағы үлесін арттыру.

Сапа менеджменті жүйесінің арқасында өндіріс қызметінің барлық процестерін басқаруды барынша ашық қарастыруға болады. СМЖ енгізу өндірілетін өнімнің сапасына кепілдік және бәсекелестерден артықшылық беруге мүмкіндік беретін сертификатпен расталады. Сертификат сапаны растау үшін де, тұтынушыларды тарту үшін де маңызды құрал болып табылады.

Сапа менеджменті жүйесін енгізу сертификат алу үшін аяқталмайды. Келесі 3 жылда кәсіпорындар тиісті органның бақылауымен жүзеге асырылатын қадағалау аудиттерінен өтуі тиіс. Сондықтан барынша күш жұмсай отырып, сертификатпен расталған қол жеткізілген деңгейді қолдау және қамтамасыз ету қажет.

Сапа менеджменті жүйесі түпкілікті тұтынушыға сапаның жоғары деңгейін береді, ал ол болашақта өнімді сатып ала алатындай етіп жасалуы керек. Егер тепе-теңдік нүктесі табылса және клиент қанағаттандырылса, онда ол өнімдерге сенімдірек қарай бастайды. Бұл өз кезегінде нарықтағы позицияны нығайтады.

 Демек,өнімнің бәсекеге қабілеттілігі артып келеді, өйткені ұйым шикізатты сатып алуды, өнімді өндіруді және жеткізуді қоса алғанда, өзінің өндірістік қызметінің қауіпсіздігі мен сапасын көрсете алады.

Сонымен, сапа менеджменті жүйесін басқару жүйесін жетілдірудің ғана емес, сонымен бірге оны қайта құрудың тиімді құралы ретінде де қолдануға болады. Сонымен қатар, кәсіпорында инновацияларды енгізу процесі оңай және ауыртпалықсыз өтеді: сапа менеджменті жүйесін кәсіпорынды қайта құру кезінде "өзгерістер туралы аңыз" ретінде қолдану арқылы персоналдың өзгеруіне қарсылықтың айтарлықтай төмендеуіне қол жеткізіледі.

 Сапа менеджменті жүйесін енгізуге бейресми көзқарас, жоғары басшылықтың көшбасшылығы, персоналды тарту және сапа саласында білікті мамандарды тарту қазақстандық кәсіпорындарға ISO 9001: 2001 халықаралық стандартының талаптарына енгізілген мүмкіндіктерді барынша толық пайдалануға көмектеседі.

Бұл әсіресе қазіргі уақытқа қатысты, санкцияларға және қарсы шараларға байланысты біздің экономикамызға баға, сапа немесе сан жағынан асып түсетін батыстық аналогтармен салыстырғанда өнім сапасының деңгейін көтеру қажет.Сапа менеджменті жүйесін енгізу жалпы өнім сапасына тиімді әсер етеді.

Әл-Фараби атындағы қазақ ұлттық университеті магистранты Бекмурзина И.М.
Философия және саясаттану ғылымдар мектебінің
«Философия» кафедрасы доценті, ф. ғ. к. Жанатаев Данат Жанатаевич



Бөлісу: