Америкалық Relativity Space компаниясы әзірлеген Terran 1 зымыраны АҚШ-тың Флорида штатындағы Канаверал мүйісіндегі ғарыш айлағының ұшыру алаңында орнатылып, сынақтан өтуге дайын. Бұл 3D принтерде толығымен дерлік басып шығарылған тарихтағы алғашқы зымыран.
"Terran 1 орбиталық ұшуға дайын ең үлкен 3D басып шығарылған зымыран", делінген компания мәлімдемесінде. Зымыранның ұшырылуын YouTube арнасынан алдағы уақытта көруге болады.
Зымыранның ұзындығы шамамен 35 метр және салмағы небәрі 10 тонна, бұл саладағы ең кішкентай орбиталық зымырандардың бірі. Дегенмен, Terran 1-дің басқа ұқсас ғарыш құрылғыларынан басты айырмашылығы - метан мен сұйық оттегі қоспасында ұшады. Aeon қозғалтқыштарын қоса алғанда, зымыранның 85 пайызы толығымен 3D басып шығарылған бөлшектер мен компоненттерден тұрады.
Ол төмен Жер орбитасына 1250 кг жүкті тасымалдауға қабілетті және әрбір рейс 12 миллион доллар тұрады.
Салыстыру үшін айтатын болсақ, NASA Илон Масктың SpaceX Falcon 9 зымыранының әрбір рейсі үшін 67 миллион доллар төлейді. Бірақ Falcon 9 ғарышқа 22 тоннаға дейін жүк тасымалдайды.
Терран 1 зымыранының алғашқы ұшуы жүксіз орындалады. Егер ол орбитаға көтеріле алса, ұшуды сәтті деп санауға болады.
Әдетте жаңа зымыранды ұшыру алдында "соңғы сынақ" жүргізіледі. Онда қозғалтқыштар толық қуатта іске қосылады, бірақ зымыран ұшыру алаңында мықтап бекітіледі. Дегенмен, салыстырмалылық кеңістігінің басшылығы бұл соңғы сынақты өткізгісі келмейді. Компания мұны зымыран бөлшектерін үнемдеумен түсіндіреді.
"Біз зымыран бөлшектерінің қосымша сынақтар арқылы тозғанын қаламаймыз. Егер барлық жүйелер күткендей жұмыс істесе, оны дереу ғарышқа ұшырған дұрыс", - деді компания өкілі.
Болашақта Relativity Space Айды, одан кейін Марсты зерттеуге белсенді түрде қатысуға ниетті.
Терран 1 мұндай өршіл мақсаттарға жарамайды, өйткені құрылғы тым кішкентай және қайта пайдалануға жарамсыз. Дегенмен, параллельді түрде шағын зымыранды прототип ретінде пайдалана отырып, компания үлкенірек жобаны да әзірлеп жатыр. Бұл қайта пайдалануға болатын зымыран.
Terran R деп аталатын бұл аппараттың ұзындығы енді 20 емес, 66 метр, жүк көтергіштігі шамамен 20 тонна.
Компания 2024 жылы көп рет қолданылатын зымыранның ұшу алдындағы сынақтарын бастауды жоспарлап отыр.