Нарықтарды сегменттеу. Нарықтың негізгі түрлері әртүрлі субнарықтарға, нарықтық сегменттерге бөлінеді. Нарықты сегменттеу — тауарларға бірдей емес талаптар қоятын осы тауардың тұтынушыларын жеке-жеке топтарға бөлу болып табылады. Нарықтың сегменті — бұл нарықтың бір бөлімі, белгілі ортақ көрсеткіштер негізінде құрылған тұтынушылар, өнімдер, немесе, кәсіпорындардың тобы болып табылады. Сегменттеу әртүрлі жолдармен, әртүрлі факторларды (көрсеткіштерді) қолдану арқылы жүргізіледі. Осылардың негізгілері:
1. Географиялық:
аймақтар бойынша: Солтүстік, Орталық, Батыс, Шығыс, Оңтүстік;
әкімшілік бөлім бойынша: республика, облыс, аудан, қала;
тұрғындардың тығыздығы бойынша: қала, ауыл, қала маңы.
климат бойынша: теңіз, континенталдық, орташа, ыстық, т.б.
2. Демографиялық:
адамдардың жасына сәйкес топтау;
жыныстық топтау;
отбасы мүшелерінің санына қарай топтау;
табыстар дәрежесіне қарай;
кәсіби құрамына сәйкес — ғылыми қызметкерлер, мемлекеттік кәсіпорындардың жұмысшылары, қызметкерлер, зейнеткерлер, т.б.
білім дәрежесіне, діни көзқарасына сәйкес;
ұлттық қүрамға сөйкес топтаулар;
3. Психографиялық:
халықты әлеуметтік қ9рамына сәйкес топтау;
табыстардың дәрежесіне сәйкес;
өмір салтына сәйкес: жастар, спортпен шұғылданатындар ақсүйектер;
жеке басының қасиеттеріне сәйкес: ашуланшақтар, өз-өзіншілігі молдар.
4. Мінез-құлықтық (тауарларды таңдауда):
тауарды кездейсоқ сатып алады;
сатып алуда пайда, бағалылық көздейді;
сапалы заттар, төмен бағалы заттар алады;
клиент болудың тұрақтылығы, өнімнің қажеттілік дәрежесі: үнемі керек, анда санда керек;
өнімге эмоционалдық қатынасы: позитивтік көзқарас, негативтік көзқарас
1. Географиялық:
аймақтар бойынша: Солтүстік, Орталық, Батыс, Шығыс, Оңтүстік;
әкімшілік бөлім бойынша: республика, облыс, аудан, қала;
тұрғындардың тығыздығы бойынша: қала, ауыл, қала маңы.
климат бойынша: теңіз, континенталдық, орташа, ыстық, т.б.
2. Демографиялық:
адамдардың жасына сәйкес топтау;
жыныстық топтау;
отбасы мүшелерінің санына қарай топтау;
табыстар дәрежесіне қарай;
кәсіби құрамына сәйкес — ғылыми қызметкерлер, мемлекеттік кәсіпорындардың жұмысшылары, қызметкерлер, зейнеткерлер, т.б.
білім дәрежесіне, діни көзқарасына сәйкес;
ұлттық қүрамға сөйкес топтаулар;
3. Психографиялық:
халықты әлеуметтік қ9рамына сәйкес топтау;
табыстардың дәрежесіне сәйкес;
өмір салтына сәйкес: жастар, спортпен шұғылданатындар ақсүйектер;
жеке басының қасиеттеріне сәйкес: ашуланшақтар, өз-өзіншілігі молдар.
4. Мінез-құлықтық (тауарларды таңдауда):
тауарды кездейсоқ сатып алады;
сатып алуда пайда, бағалылық көздейді;
сапалы заттар, төмен бағалы заттар алады;
клиент болудың тұрақтылығы, өнімнің қажеттілік дәрежесі: үнемі керек, анда санда керек;
өнімге эмоционалдық қатынасы: позитивтік көзқарас, негативтік көзқарас
http://kk.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0% ... 1%81%D1%8B.