Маркетингтік зерттеулерді ұйымдастыру және этика
Маркетингтік зерттеулерді жүргізудің ұйымдық нысандарының құн, зерттеулерді жүргізу тәжірбиесі, объектінің ерекшеліктерін білу. Маркетингтік зерттеулерге қатысушылардың қарым қатнасы.: қоғам, респонденттер, зерттеушілер, клиенттер. Олардың этикалық мәселелері. Маркетингтік ззерттеулерге қатысушылардың функционалдық міндеттемелері.
Маркетингтік зерттеулердің этикалық кодекстері: ESOMAR, Американдық маркетинг ассосациясы және т.б. Маркетингтік зерттеуге қатысушылардың қарым – қатынасы.Құрылымдық формасына қарамастан маркетингтік зерттеулер жүргізу кезінде идентивикация, талдау, жинақтау жүргізіледі және жаңа немесе бұрыннан бар ақпараттың таралуы, сондай – ақ осы просеске басқада кқптеген адамдар қатысады – қоғам, тілшілер, зерттеушілер және клиенттер. л адамның әдебін көрсетеді. Әдеп нақты іс-қимылдың дұрыс немесе дұрыс еместігін, жақсы және жаман екендігін анықтайды. Маркетингтік зерттеу жүргізу кезінде сақталатын 5 негізгі факторлар бар:
- Этикалық шешімдердің көбінің нәтижелері ұзаққа созылуы мүмкін.
- Этикалық шешімдердің жаман және жақсы болатын жағдайлар аз. Жалпы 2 жақтыңда дәрежесіне қарай қолдануға болатын альтернативтер болады.
- Альтернативтер бағалайтын адамның көзқарасы бойынша жақсы әсерлі және кері әсерлі нәтижеде болады.
- Нәтижелер – кері әсерлі немесе жақсы әсерлі екенін әрқашан анық емес болады.
- Этикалық шешімнің көбі біреудің персоналды қатыстылығын көрсетеді. Бұл шығындардың көптеген түрлеріне әкелуі мүмкін: жеке, қоғамдық, қаржылық және т.б.
- Қызығушылық танытып отырған екі жақпен байланысты этикалық сұрақтарды қарастырайық.
- 56 кестеде көріп тұрғандай, бірінші қызығушылық танытып отырған жақ қоғам, маркетингтік зерттеуді тауар және қызметтің сапасы туралы ақпарат көзі ретінде қабылдайды. Бұл жағдада этикалық сұрақтар ақпараттар алу және зерттеу нәтижелерін көрсету әдістерін қолдайды.
Маркетолог зерттеуші немесе тапсырыс беруші – клиент айыбы бойынша этикалық нормалар бұзылса дұрыс емес ақпарат беру жолы арқылы қоғамдағы адамның маркетингтік зерттеуге және оның нәтижелеріне сенімі төмендейді. Мұндай жағдайлар болмауы үшін зерттеуші мен клиентке маркетингтік зерттеумен оның нәтижесінің дәлдәгәне кепіл беруі тиіс және есеп жасау кезінде абай болуы керек: ол толық болуы керек, адастырмауы тиіс.