Бейсен және Болмыс

Бейсен және Болмыс
жеке
блог

 Бейсен және Болмыс кітабы, адамға өмірді қалай мәнді өткізуді көрсетеді. Өзіміздің жастар өмірдің мәнін түінбегенде, ал осы Бейсен ағамыздың өмірбаяны арқылы баяндайды. Өз басым осы кісінің айтқан ақыл сөздері маған үлкен дем берді.
Бұл кітап не үшін жазылды?
«Бейсен және Болмыстың» жазылуына не нәрсе ықпал етті?
Жауап біреу және анық.«Бізді қағазға тезірек түсіріп, жарыққа шығар» деп жанымызды түртпектеген «Бейсеннің өзі емес, оның өлшеулі ғұмырында түсініксіз тіршіліктен түсінікті етіп жасап шыққан ғибратты Тағдыры».Бейсен ағамыз өлшеулі өмірін мәнді өткізуге тырысқан.«Өлшеулі өмір болған соң, бәрінен ұшып жан кетті» демекші халқымыз шыңдыққа турасынан қарай алмады. Ал Бейсен ағамыз өз өміріндегі әрбір істі жәй қалдырмайтын, керек болса соныңа дейін жеткізуге тырысады. Ол әртүрлі қиындықтарға қараған жоқ. Бұл біз үшін үлкен мән берді. Бұл кітап өмірдің мәніңе ұмтылатын жаңдарға арнап жазылған.
Және тағдырына кінәрат тақпай, керісінше өз өміріне риза болған жан үшін жазылды. Бұл бізге үлкен жолды береді.

Бейсен ағамыз өзінің өмірлік жолында, жомартығымен, мейірімділігімен есте қалған адам. Оның жүріп өткен жолы көп жастарға үлгі болса, оның кітабынан үзінді келтірейін- "«Айтуға оңай» ұжымындағы бір қыз тұрмысқа шығады. Өзі еңбекқор, ісіне тиянақты маман екен. Жұмыстан өз еркімен босап, ата-енесін бағуға шешім қабылдайды. Алайда екі айдан соң әлгі қыз редакцияға келіп, Бейсен ағадан ұмыс сұрайды.
-Аға, Алматыға көшіп келдік. Күйеуім әлі жұмыс таппай жүр. Қиналып қалдық. Қайтадан жұмысқа кірсек бола ма?-деп өтінеді. Бейсен біраз уақыт үнсіз отырды да, басын шайқап:
Мен сені жұмысқа алмаймын —дейді.
Неге аға?
—Саған жаным ашып тұрған соң, істеп отырмын. Маған сен сияқты еңбекқор журналист керек. Қазір жұмысқа алсам қиянат жасағаным болады. Ал күйеуін жатыпішер, жалқау болады. Сол кезде өзін еркек адамы ретінде ұмытады. Ал бұл деген саған үлкен қиянат іспетес."-осылай қысқа қайырды. Бейсен ағамыздың жасаған әрекеті дұрыс шешім болды.Еліміздің жастары әйелдерінің мойыныңа отырып алған, еркектік намыстары қалмаған.

Бейсен ағамыз ар-ұятты жоғары қойған. Мысалы, түнгі клуб, ішімдік, әділетсіздік орнаған жерлерге барудан бас тартады. Қолында мықты билігі бар бола тұра халықтың жағдайын ойлаған . Үлкен орынға сайланайын деп тұрған жерінде ол орынға отырудан бас тартады. Бізге бір ой салатыны үлкен орындарға қызықпай, керісінше халық үшін отқа суға түсуге дайын болу керек. Атақ, билік адамды құртатын мәселелердің бірі. Бұл мәселелерді Бейсен ағамыз жоққа шығарып берді.
Ал тағы бір Бейсен ағамыздың ерекшелігі-уәдеге берік болуында. Уәделеріңе немқұрайлы қарамай, керісінше соңы қағазға түсіріп, қолы босаған кезде сол уәделерін бір қарап орындауға тырысатын. Ол соныңа дейін өз уәделерін орындаумен болды. Бірақ,ауырып жатқанда бір уәдесі қалып қойғаны, жаның жегідей жейді. Амал не, сол уәдесін қызыңа қалдырып өзі дүние есігін салды. Бейсен ағамыз сыни көзқарасқа жақсы ниетпен қарайтын. Бір күні барлығын жиналысқа шақырғанда, бір-бірімізді сынап айтамыз. Барлығы ренжімей сыни көзқараста қарау керек екендігін айтады. Осы кезде бір жұмысшысы шығып, Бейсен ағамызды сыни көзқараспен айтады, келіспейтін тұсын, кемшілік тұсын бетіңе айтып береді. Бірақ, осы жанды жұмысынан қуып жібермей, керісінше оны қалдырып жалақысын көтеріп, премия берілді. Кең пейілді кісі еді. Таңертең ерте келіп, қар аршитын адамды отырғызып қойып, өзі бүкіл қарды тазалайтын, ал бұны көрген жандар танданып қалатын.

Өзінің тусының қызыңа, КАЗНУ-дың бір мамандығыңа түсуге көмек береді. Бірақ ақылы, ұялған қыз менің бүкілі қаржымды төлеп беріп жатсыз. Мен сіздің үмітіңізді ақтамай қалатын сияқтымын дейді. Сонда Бейсен аға онда келесі жылы да бізге төлеуге тура келеді. Сондықтан, оқуынды жақсылап оқы деген екен.

Махаббатыңа адал жан болған. Оның Гүлмира есімді жеңгенімізді құрметтеп, әйел ретінде жақсы көрген. Екеуінің арасындағы сыйластық көптін сөзіне арқау болды. Қашанда ер әйелін сыйлап тұратын. Ал Бейсен ағамыздың 10 қағидасын білеміз, 8 қағидасы ашық, бірақ қалғаны 2 жабық. Маған ұнаған тақырыбы «Қайсар рух» біздің заманда жетіспейтін осы мәселе. Бейсен ағамыз ыстық суығы болса да, қарама-қайшы жүруге ұмтылуға үйренуі. Қазіргі жастардың жасайтыны, барлық мүмкіндікті уыстан шығарып алып, соныңда сұрайтыны біз қай жерден қателік жібердік деген ойға келеді. Бірақ өзінің қаншама қателігін көрмейді.
Ал осы кітап аяқталмайды. Ары қарай қызықтары қаншама, оқуға кеңес беретін едім. Күшті, еліміздің жастарыңа оқуға кеңес беремін. Бұл кітап тек қана журналистерге емес, басқа да жастарға өмірдегі орның табуға көмек беретін кітап. Бұл кітапты оқып, құндылықтарды бойына сіңіріруге болады. Мені айтып мәселеге алғаным қаншама, ал айтылмай қалғаны қаншама.Бұл кітапты бастан аяқ оқуға кеңес беретін едім.