Қызым, саған айтамын

Қызым, саған айтамын
жеке
блог
  • Еңсемнің еңсермейтіні, ойымның аласырмайтыны - әжемнің үнемі айтудан жалықпайтын өнегелі өсиетінің санама сіңуі, бойыма даруы деп білемін. Ес кіріп, тіл шыққалы – әжемнің етегіне жармасып, тамағына таласып өскен жандардың бірі мен едім.   Ә, дегеннен-ақ сөз саптауы бөлек еді. Жиын болсың немесе кісі қарасы көп жерде сөз алғанда келген мейманның аузын аштырып, бәрі де құлақ түре ұйып тыңдайтұғын.Ата-анамның тәрбиесінен бөлек, осы үлкен кісінің тәрбиесінде өстім.Сондықтан мен әжемнің айтқан бірқатар ақыл-өсиетін айта кетейін. Сізде құлақ түріңіз, оқырман!                                                         

    –Қызым, үлкендердің алдын кес-кестеме,одан бұрын орағытып сойлеме...      

  •  –«Ұлық болсаң,кішік бол» - дегендей, жасы үлкендерге сәлемдесіп, қол ұшынды беруге әзір тұр...  
  • –Жақсылық жасасаң, ешқашан міндетсің бе?  Адамнан қайтпаса да,Алладан қайтады...                                                                                                                   

  • –Үнемі таза жүр, «тазалық денсаулық – кепілі»...                                                 

  • –Үйді таза ұстап,артыңды жинап жүр. Көрген кісі «қыздың жиған жүгіндей» мұңтаздай таза дейтің болсын...                                                                                                  

  • –Отбасыңда қандай да бір қиындықтар, кекілжіңдер болса сыртқа шашпа...   

  • –Бөгде адамдарға сырыңды ашпа...                                                                          

  • –  Көпшілік орта өзіңді еркін ұста, ерсі күлме...                                                       

  • –  Етегің ұзын болсын, тілің қысқа болсын...                                                         

  • –Кімде-кім көңілге қонымсыз сөз айтса да,жылы жүзбен жауап беруге тырыс немесе үндеме...                                                                                                       

  •   –Үнемі дерлік әдемі сөз сөйлеуге әдеттен, балағат сөздерді аулақ бол...

  • –Бір істі бастамас бұрын үлкендердің ақылына жүгінген артық етпейді...

    – «Достарынның ортасында сыйлы бол, қадірің түспесін», - деп әжем көптеген мағыналы сөздерді айтып отырады.

    «Қарты бар үйдің – қазынасы бар» демекші ақылшы-дарияларымыз, үлкендеріміз аман болсын.

     

    Сағыныш Қайыр  

    АТГУ журналистика кафедрасының 3-курс студенті