Философия мәселелері

                                                      Философия мәселелері
Ғылыми мәселе – бір сұрақты шешу үшін бірнеше түрлі гипотезалардың болуы немесе нақты шешімі жоқ және қосымша зерттеуді қажет ететін сұрақ. Менің ойымша, бұл мақала мәселе ұғымын филисттердің теріс пайдалануы туралы емес екені анық.

Философиядағы зерттеулер үшін кез келген талғамға сай мәселені табуға болады, оны шешу үшін көп уақыт, мүмкін бүкіл өмір қажет, бірақ ашық қалады. Мысалы, мен қысқаша философия мәселелерінің шамамен шеңберін ғана атаймын, оған келесі белгілі мәселелер кіреді:

Сана мәселесі соңғы онжылдықтардағы ең өзекті болып табылады, ол функционалдық, анық шектеулі - қате оқылады, сананы түсінуден алшақтатады, соңғы жарты ғасырдағы осы саладағы жетістіктердің көпшілігін ұмытуға болады, өйткені олардың практикалық мәні бар. жасанды интеллектке (санаға) қатысты мағына. Проблеманы әмбебап ауқымға алу сананың өз ішінде де, сыртында да таныту қабілетімен ерекшеленеді;
Таным немесе танымдылық мәселесі – оның анықтамасынан туындайды, мұнда алынған білімнің сенімділігін байқау қажет. Дәл осы сенімділік, оның критерийлері және әрбір нақты жағдайда күмәнданады;
Уақыт мәселесін айту оңай, бірақ шешу өте қиын: уақыт субъективті және салыстырмалы шама ма, әлде объективті және іргелі ме? Менің пікірімше, уақыт басқа процестер мен құбылыстарға қатысты процестердің немесе құбылыстардың ұзақтығының таза субъективті өлшемі болып табылады. Әрине, мен егжей-тегжейлі қарастыруды қажет ететін әрбір мәселе туралы бөлек айтып беремін;
Ақиқат мәселесі ненің жалған, ненің, керісінше, ақиқат деген сұрақтардан туындап, зерттеушіні бұрын айтылған таным мәселесіне жетелейді;
Философиядағы пән мен әдіс мәселесі мәселелерді шешудің әртүрлі тәсілдерінде және қолданылатын әдістерге қарама-қарсы көзқарастарда жатыр. Мысалы, идеалистік диалектика мен диалектикалық материализм диаметральді қарама-қарсы пікірлерге ие;
Өмірдің мәні мәселесі, қалай қарасаңыз да, менің ойымша, ешқандай проблема жоқ, өмірдің де мәні жоқ;
Тұлға мәселесі оның қалыптасуында, тәрбиелеуде, оны оқытумен шатастырмау керек. Тұлға критерийлері алыпсатарлық сипатқа ие, бұл жасанды стратификацияға әкеліп соғады және бірқатар әлеуметтік-саяси келеңсіздіктерді тудырады. Біріншісі де, соңғысы да табыс емес;
Өлім мәселесі - бар ма? Функционализм тұрғысынан, мұнда тұлға, ақыл өлетін организмнің өнімі болса, иә - өлім. Басқа көзқарастар бойынша бұл теориялар күмәнді немесе дұрыс емес – сұрақ өзекті;
Философиядағы қоғам мәселесі тұлғалық мәселеге ұқсас, тек бұл жерде топтар мен олардың ішкі байланыстары қарастырылады; ұжым тобырға мүлдем ұқсамайды, ал қоғам қоғамның синонимі емес;
Бостандық мәселесі кімге де болса таныс, бірақ оны күрделі және тиімді қарастырған кезде қарапайым адам дүрбелең тудыруы мүмкін, өйткені көрінетін қарапайымдылықтың астарында бұл мәселе әлемдегі барлық сыртқы және ішкі құбылыстармен байланысты;
Иман мен ақыл мәселесі діни сенімде емес, ақылдың нені және қаншалықты білетіндігін, шын мәнінде білетінін, сенімін қабылдамайтындығын, білімнің проблемалық критерийлері мен аспектілерін, иман мен ақылдың арақатынасын;
Философиядағы идеал мәселесі жаратылыстану ғылымынан келген көзқарастардың болуымен туындайды, мұнда идея мен идеал теориясының өзі жиі жоққа шығарылады;
Тіпті философияның шығу тегі немесе шығу тегі мәселесі де бар.
Көрсетілген тізімнің әртүрлілігі мен маңыздылығын, мәңгі дерлік өзектілігін атап өту оңай, бұл бәрі емес. Философияның осы мәселелерінің шешімдері ұсынылды және көбінесе әрқайсысы үшін бір емес, бірақ талқылау қалады және ол өзекті болып табылады.

Философияда үлкен мәселе бар шығар? Иә және жоқ; ғылым объектілерінің ең үлкен типінде негізгі проблеманы адам, яғни парасатты болмыс деп атауға болады, ал әлем және олардың байланыстары философияның негізгі объектілерінің кез келгенін оқиды. Соңғысы ерікті есеп үшін дұрыс; сондықтан, егер сіз негізгі тұлғаны атасаңыз, онда ол әлемсіз соншалықты қызық емес, бөлек әлем зерттеушінің өзі болмаса, әлемге қызығушылық танытпайтын парасатты болмыс үшін өзінің мақсаттылығын жоғалтады. Сонда философияның басты мәселесі – ақылды болмыс пен дүние арасындағы байланыс шығар? Даулы сұрақ шығар.

Философия мәселелерінің ерекшелігі
Философия мәселелерінің ерекшеліктеріне мыналар жатады:

• мәселенің критерийлерін анықтаудың күрделілігі;

• ақиқаттың табиғатын анықтау жолдары;

• философиялық зерттеулердің экзистенциалдылығы;

• іргелілік пен шектеулілік, әмбебаптық пен ерекшелік;

• антиномия мен парадокс, априор және апория қарқынды дамудың формалары болып табылады;

• мәселенің ауқымы: тарихи, қолдану мүмкіндігі және т.б. (жалпы, жеке, практикалық, жергілікті-жағдаяттық және т.б.).

Шын мәнінде, философия мәселесін көптеген концепцияларда тұжырымдауға болады, өйткені кез келген жауап немесе көзқарас өзі қарастыратын құбылысқа немесе процеске қарама-қарсы көзқарасқа ие, әрине, әрқашан емес, жиі. Сондай-ақ ғылымдағы мәселе жаман емес, жаман нәрсе емес екені де рас.

Абилдаев Айбек әл-Фараби атындағы ҚазҰУ магистранті

Жанатаев Данат әл-Фараби атындағы ҚазҰУ профессоры



Бөлісу: