Еврейлердің салт-дәстүрлері мен әдеп-ғұрыптары.

www.kaznu.kz 

Әл Фараби атындағы Қазақ Ұлттық Университеті

Философия және саясаттану факультеті Дінтану мамандығының 1 курс студенті Ибрагимқызы С

Жетекшісі аға оқытушы Тунгатова.У.А

Еврей мерекелері көптеген дәстүрлерге негізделген, ежелгі пұтқа табынушылық және ауылдық. Біздің заманымызда мерекелер бір-бірін алмастырады, дәстүрге жаңа діни рәсімдер мен әдет-ғұрыптар енгізілген.

Израильде жылына 4 жаңа жылды тойлау дәстүрі бар және олардың ешқайсысы 1 қаңтарға сәйкес келмейді. Еврейлердің әдет-ғұрыптары бойынша мерекелер де аптаның соңғы күні және әр айдың басы болып табылады.

Мерекелердің ең маңыздысы - Жаңа жыл (Рош-Ха-Шона). Ол тишрей айының жаңа айында тойланады (Джулиан күнтізбесі бойынша бұл қыркүйек-қазан айы). Күз ортасы өтіп бара жатқан жылды түсінуге, жасалған істерді бағалауға және орынсыз істерге өкінуге қолайлы уақыт болып саналады. Дастарханға символикалық тағамдар ұсынылады:

- балықтың басы өз іс-әрекетінде эмоциямен емес, ақылмен басшылыққа алуды тілейді;

- келесі жыл жомарт болуы үшін көкөністер мен жемістер;

- жылды тәтті ету үшін бал қосылған алма;

- түйіршіктері өмірдегі көптеген жақсы оқиғаларды бейнелейтін анар.

Демалыс сенбі

Сенбі күні ешкімге, тіпті жануарларға да жұмыс істеуге рұқсат етілмейді. Сенбі – демалыс және достармен және туыстармен қарым-қатынас жасау уақыты. Бұл мерекеде сіз тіпті шамдарды жаға алмайсыз, жұма күні кешке шамдарды әйелдер жағып, мерекелік дастарханға қояды. Тамақтың алдында шарап пен ішімдік үстінде дұғалар оқылады. Келгендердің бәріне шарап құйып беру әдетке айналған.

Жұма күні, дәстүр бойынша, холен дайындалады - ұлттық тағамы дәмдеуіштер мен ет қосылған бұршақ немесе фасоль бұршағы. Тағам ұсынар алдында ол үнемі пеште қалады, бұл оған ерекше дәм береді. Сенбі күні олар толтырылған балықты да жейді.

Рош Хашанадан басқа, еврейлердің дәстүрлі мерекелеріне мыналар кіреді:

Құтқарылу мейрамы — исраилдіктердің Мысырдан шығу құрметіне арналған жеті күндік мереке.

Йом Киппур – ораза ұстау, тәубеге келу және күнәларды кешіру үшін дұға ету күні.

Суккот – жеті күндік мереке, қырық жыл бойы далада қаңғып жүрген адамдарды еске түсіретін мереке. Суккот үшін арнайы саятшылық салынып, барлық тамақ үйден тыс жерде қабылданады.

Пурим - біздің дәуірімізге дейінгі 5 ғасырда еврейлердің жойылудан құтқарылғанын еске алу мерекесі.

Рош Чодеш - айдың бірінші күні тойланады.

Ташлих - Рош Хашананың бірінші күнінде өтетін діни тазарту рәсімі.

Еврей мерекелері, әдетте, кешке, Таураттың айтуы бойынша, жаңа күн пайда болған кезде басталады.

Үйлену тойлары мен жерлеу

Ең танымал еврей әдет-ғұрыптары мен дәстүрлері Израильдегі үйлену тойы «кидушин» деп аталады, ол «бастама» деп аударылады. Бұл мереке кезінде қалыңдық өзін күйеу жігітке арнайды дегенді білдіреді. Үйлену тойын таза ауада тойлау дәстүрге айналған, қалыңдық пен күйеу жігіт үстінде олардың ортақ үйін бейнелейтін хула - арнайы шатыр ұстайды. Мереке 7 күнге созылады.

Бұрынғы заманда жерлеу өте күрделі рәсім болатын. Марқұмның үйінен барлық жиһазды шығару керек болды, туыстары киімдерін жыртып, көршілері қолындағы суды төгіп тастады. Қазіргі уақытта бәрі айтарлықтай жеңілдетілген - синагогада және үйде марқұмның үстінен дұғалар оқылады, ал кеудеге кесу жасалады. Бейіт басына гүл қою дәстүрі жоқ, салт бойынша оған тас қойылады.

Балалардың тууы

Еврей отбасындағы маңызды оқиға - баланың дүниеге келуі. Балалардың ұлтын басқа халықтардағыдай әкесі емес, анасы анықтайды. Яғни, анасы еврей болса, әкесі қай ұлттың өкілі болса да, баласы еврей. Егер баланың әкесі еврей болса, ал анасы еврей болмаса, олардың баласы еврей болып саналмайды. Некесіз әйелден некесіз туған бала некесіз болып саналмайды және оған қол сұғылмайды. Еврей отбасындағы тағы бір ерекшелік - әкелер балаларына ана сияқты риясыз қамқорлық жасайды.

Еврейлер арасында баланың дүниеге келуімен ұл баланы діни қауымға қабылдау – сүндетке отырғызу (сүндеттеу, брит) дегенді білдіретін ерекше ырым байланысты. Бұл ұл балаларға туғаннан кейінгі сегізінші күні жасалатын бөренені алу бойынша шағын хирургиялық операция, дегенмен мұндай рәсім кез келген жастағы ер адамдарға жасалуы мүмкін. Сүндеттеуді мохел (моел) жасайды - сүндеттелу жалғыз жұмыс болып табылатын адам. Кейбір басқа халықтарда да мұндай әдет бар, бірақ тек яһудилер ғана сүндетке отырғызуды Жаратқан Иенің өсиеттерінің бірін орындау деп есептей отырып, оған ерекше мән береді.



Бөлісу: