Сәлем, достар! Түркия жайында кезекті жазбамды жалғастырайын.
Түрік сусындарының ішінде қара шәйден кейінгі ең танымалы – түрік кофесі. Негізінен Түркияда кофе өсірілмейді. Сырттан әкелінетін кофе арнайы өңделініп барып, ұсынылады. Түрік кофесінің басқа кофелерден ерекшелігі – арнайы дайындалу әдісі мен өзіне тән өзгеше хош иістігінде. Түрік кофесі арнайы бақыр ыдыстарда қайнатылып, үш түрлі дәммен ұсынылады. Яғни, кофе дайындаду әдісіне, шекеріне қарай, тәтті, орташа және ащы (sade) болып бөлінеді. Түрік кофесінің ішінде «финжанда піскен кофе» (финжан – кофе ішетін ыдыс ) түрі дайындалуы жағынан күрделі, әрі ерекше дәмге ие. Кофе ішкен соң, түрік қыз-келіншектері міндетті түрде кофемен бал аштырады, болашағын жорамалдап әзіл де болса қызығып қарап көреді. Бүгінде Түркияның кез-келген жерінде кофе ішіп, бал ашатын арнайы мекендер бар.Түрік кофесінің әзірлену жолынан бір көрініс. Измир. Ширинже.
Түрік асханасында өзіме қатты ұнайтыны – гөзлеме. Ішіне сүзбе, не картоп немесе саумалдық (шпинат) салынған тағам, кәдімгі қамырдан дайындалады. Үй жағдайында табаға пісіріп көрсе де болады. Асханада дайындалған гөзлемеден гөрі «көй гөзлемесі» (ауыл гөзлемесі) дәмді келеді. Қалалық жерлерде де ауыл гөзлемесін табуға болады.Ауыл гөзлемесін дайындау үстінде. Ыспарта.
Қазақ халқы сұлулықтың бір белгісі ретінде тостақтай, әдемі қара көздерді «Бота көз» десе, түріктер үшін ең әдемі көз – ешек көз (кәдімгі есек) Егер сізге бір түрік «сіздің бойыңызда шәйтан түйі бар» деп айтса, жатып кеп ашуланбаңыз. Бұл – комплименттің бір түрі. Сүйкімді, көпшіліктің көңілінен шыққан, әрбір адам оның жанына үйір болғысы келетін адамға қатысты айтылатын сөз. Измирдегі әдемі, туристік орындардың бірі – Ширинже. Мұнда гректерден қалған ескі үйлер, тар көше, ауыл тағамдары, ресторан мен пансионаттар орналасқан. Сондай-ақ, қолдан дайындалған виноларымен мәшһүр.
Анталия. Дүден сарқырамасы.
Ялова. Табиғи емдік қайгар бұлақ басы.
1453 – бұл санның Түркия үшін үлкен маңызы бар. Дәл осы жылы 29 мамырда Шығыс Рим императорлығының астанасы Константинопльді (қазіргі Стамбул) түріктер II Мехмед сұлтан тұсында жаулап алған. Сұлтанның сол уақытта айтқан мына сөзі халық арасында тұрақты сөз тіркесі айналған. «Иә, Стамбулды мен аламын иә, Стамбул мені алады!»Стамбулдың Азия жағынан көрініс. Бер жағында Қыз мұнарасы. Мармара теңізінің ар жағындағы көрініс: әйгілі Сұлтан Ахмет мешіті мен Ая София музейі.
Суреттер: автордікі. Жазбаның реттік сандары техникалық себептерге байланысты жылжып кетті.