Жапонияда дәстүрі және синтоизм

www.kaznu.kz 

Әл Фараби атындағы Қазақ Ұлттық Университеті

Философия және саясаттану факультеті Дінтану мамандығының 3 курс студенті Өмірзақов А.Р.

Жетекшісі аға оқытушы Тунгатова У.А. 

 

Жапондардың негізгі діндері - синтоизм және буддизм. Христиан діні де шектеулі таратылды, оны ұстанушылар саны Жапония халқының 1,5% -нан аз. Қазіргі уақытта жаңа діндер деп аталатындар да пайда болуда, олар әртүрлі діни жүйелердің әртүрлі элементтерінің синтезі болып табылады, көбінесе белгілі бір буддистік мектептің ілімдеріне негізделген. (Жапон мемлекеттілігі мен қоғамының қалыптасуына орасан зор ықпал еткен конфуцийшілдік діндерге жатпайды және этикалық, бірақ діни жүйе ретінде қабылданбайды. Конфуций Будда мен Христос сияқты емес, құдайланбаған).

 

Синто

 

Дәстүрлі жапондар үшін синтоист болу мен жапон болу бірдей нәрсе. Керісінше: жапон болмай синтоист бола алмайды. Синто сөзі екі таңбадан тұрады, мұнда шин «құдайлар» дегенді білдіреді және бұл «жол» дегенді білдіреді. Жапон тілінде «ілім» деп аталатын буддизм немесе христиан дінінен айырмашылығы, Синтоның негізін салушы жоқ. Бүгінгі күнге дейін синтоизм көптеген ками құдайларына табынуға негізделген жапон дінінің атауын берік бекітті. «Синто» термині алғаш рет «Нихон Шоки» (720) шежіресінде кездеседі, онда 586-ға арналған жазбада: «Император Будданың іліміне сенді және құдайлардың жолын қастерледі» делінген. Дегенмен, өзендерде, тауларда, ағаштарда, тастарда, тіпті жеке заттарда тұратын ками құдайлары туралы идеялар әлдеқайда ертерек пайда болады. Нихон Шоки құрастырылған кезде құдайлар пантеонының болуы және синтоизм мен мемлекет арасындағы тығыз байланыс туралы айтуға болады. Демек, бұл немесе басқа ақсүйектер отбасы шыққан құдай неғұрлым үлкен болса, ол иерархиядағы деңгейді соғұрлым жоғары деп санай алады.

 

Синтоизмде күнә ұғымы жоқ, бірақ белгілі бір әрекеттерді орындау кегаре деп аталатын салттық ластануға әкелуі мүмкін деп саналады. Ластарды тазарту үшін охара, рәсімдер жасалып, құдайларға құрбандық шалылады. Синтоизм үшін құдайларды жақсылық пен зұлымдыққа, жақсылық пен зияндылыққа бөлу тән емес – олардың барлығы дұрыс рәсімдерді орындау кезінде сенушіге пайда әкелуі мүмкін. Камимен қарым-қатынас ережелерін бұзу құдайдың ашуын тудырып, татареге әкелуі мүмкін - оның тарапынан кек. Бірақ мұндай жағдайларда да оны тыныштандыру үшін рәсімдік әрекеттер қарастырылған. Камиге табынуды синтоизм діни қызметкерлері жасыро немесе джинджа деп аталатын ғибадатханаларда жүзеге асырады. Елімізде 80 мыңнан астам қасиетті орындар бар. Синтоизмнің діни рәсімдері мен соған байланысты мерекелер матсури деп аталады. Мацури жапондықтардың күнделікті өмірінің ажырамас бөлігіне айналды және негізінен өзінің қасиетті мағынасын жоғалтты.



Бөлісу: