Қазіргі қоғамдағы әкенің рөлі

Қазіргі қоғамдағы әкенің рөлі
жеке
блог

Тажмағамбет Диас

Көптеген отандық ғалымдар ер адамның беделінің төмендеуіне байланысты әкенің жағдайының өзгергенін көрсетеді. Әйелдерді өндірістік және қоғамдық қызметке жаппай тарту отбасының құрылымы мен қызметінде жаңа өзгерістер туғызды: қоғам мен мемлекеттің игілігі үшін еңбекті біріктіру және жұмыс істейтін әйелдердің отбасылық міндеттерін орындау мәселесі туындады. Ерлер мен әйелдерді кәсіби құқықтар мен міндеттерге теңестіру, ананың баламен өткізетін уақытын азайту ер адамға әке ретінде қойылатын талаптарды арттырды. Тәртіпті сақтауды есептемегенде, әкенің бала тәрбиесіне қатысуы көбінесе символдық болып қала береді. С. А. Орлянский қазіргі заманғы ер адам мен әкеге қойылатын талаптар бір жағынан күрделене түскенін, ол сүйіспеншілікке толы және қамқор болуы керек, екінші жағынан, ол үшін Олжашының функциясы сақталады, яғни ол балалармен көп уақыт өткізе алмайды. Ажырасулар мен толық емес отбасылардың бұрын-соңды болмаған өсуі, әлеуметтік жетімдердің көбеюі баланың дамуының әлеуметтік жағдайынан әке фигурасының жоғалуына әкелді.
Әкесі баланың дамуында, сондай-ақ бала үшін маңызды кез-келген жақын ересек адамда маңызды рөл атқарады. Баланың психикалық дамуындағы әкенің рөлін зерттеудің ғылыми зерттеулері психоаналитикалық тәсіл аясында басталды. Оның мәні-әке баланың психикалық дамуындағы орталық тұлға болды. З. Фрейдтің еңбектерінде баланың әкені қабылдауының келесі сипаттамалары бар: әке махаббат, таңдану және сәйкестендіру объектісі ретінде; физикалық қамқорлықты жүзеге асыратын адам; күшті және теңдесі жоқ жаратылыс, жұбатушы және қорғаушы, баланың қалауына қарсы билікке қауіп төндіретін және тыйым салатын; авторитарлық тұлға.
Э. Фромм "Махаббат өнері" кітабында әкенің махаббаты белгілі бір шарттарға негізделгенін жазды, ол "Мен сені сүйемін, өйткені сен менің үмітімді ақтайсың, өйткені сен өз міндетіңді орындайсың, өйткені сен маған ұқсайсың" деген қағиданы басшылыққа алады. Тараптар. Теріс-әкенің сүйіспеншілігіне лайық болу керек, әйтпесе оны үмітін ақтамай жоғалтуға болады. Әке махаббатының табиғатында мойынсұну басты ізгілікке айналады, ал мойынсұнбау басты күнәға айналады, оның төлемі әке махаббатынан айыру болып табылады.К. г. Юнг әкесі әрдайым баланың сыртқы әлемдегі беделі мен жалпы бағытын бейнелейді, ал анасы сезімнің ішкі әлемін дамытудың қиын қабілеттерін жеткізеді деп санайды. Әкесі баланың алдында объективті сыртқы әлемді ашады және билік пен мораль саласын бейнелейді.Әкесі тар отбасылық орта мен сыртқы әлем арасындағы" көпір " рөлін атқарады, баланың лингвистикалық және практикалық тәжірибесін кеңейтеді. М. н. Эпштейн әкенің жеке басы тек балалар үшін ғана емес, сонымен қатар жақын орта үшін де маңызды екенін жазады, бұл баланың әкесінің бейнесін қалыптастыруға айтарлықтай әсер етеді.Әкесінің жеке қасиеттері баланың дамуына айтарлықтай әсер етеді. Оның сүйіспеншілігі ерекше эмоционалды-психологиялық әл-ауқат сезімін береді, ұлы мен қызына ер адамның балаларға, әйеліне және айналасындағыларға деген сүйіспеншілігін қалай көрсете алатынын үйретеді.