Отбасы құндылығы

Отбасы құндылығы
жеке
блог

Құмарғали Дильназ

Адам үшін отбасы дегеніміз не? Барлығына түсінікті сөз. Бұл біздің әрқайсымыздың қасында өмірдің алғашқы сәттерінен бастап. Отбасы-үй, әке мен ана, жақын адамдар. Бұл ортақ уайымдар, қуаныштар мен істер. Бұл махаббат пен бақыт. Отбасы-бұл бүкіл өмір салатын тыл және іргетас. Біз бәріміз отбасында туамыз, ал өсіп, өзімізді жасаймыз. Адам осылай жұмыс істейді.

Отбасылар әртүрлі : көңілді және бақытты, қатал және консервативті, бақытсыз және толық емес. Неге олай? Әр түрлі отбасылардың адамдар сияқты әр түрлі мінездері бар. Егер адам жеке тұлға ретінде өз өмірін өзінің өмірлік басымдықтарына сүйене отырып анықтаса, онда отбасы туыстық және эмоционалды қатынастармен өзара байланысты жеке тұлғалардан тұратын кешен ретінде өзінің бүгіні мен болашағын өзінің құндылықтарына негіздейді.

Отбасы және отбасылық құндылықтар-кез-келген адамның өмірі құрылатын маңызды іргетас. Жеке тұлғаны қалыптастыру отбасында басталады: отбасылық құндылықтар біртұтас табиғаттың үйлесімді дамуы үшін қажетті дағдыларды қалыптастырады.

Отбасында не маңызды? Бұл сұраққа нақты жауап беру өте қиын. Махаббат? Өзара түсіністік? Қамқорлық және қатысу? Немесе жанқиярлық пен еңбекқорлық болуы мүмкін бе? Немесе отбасылық дәстүрлерді қатаң сақтау керек пе?

Отбасы мен отбасылық құндылықтар әрқашан бір-бірімен тығыз байланысты және бір-бірінсіз болмайды. Егер отбасы жоқ болса, онда отбасылық құндылықтар автоматты түрде мағынасын жоғалтады. Еркек пен әйелдің бірде-бір заңдастырылған қарым-қатынасы жоқ және ешқашан негізгі принциптерсіз болған емес. Олардың арқасында ерлі-зайыптылар көптеген жылдар бойы рухани денсаулықты, бірлік пен тұтастықты сақтай алады. Дәстүрлі отбасылық құндылықтар қамқорлық пен сүйіспеншілікке негізделген.

Қоғамның өзгеруі мен дамуы, сәйкесінше жаңа көзқарастар отбасылық құндылықтар туралы жаңа түсініктерді қалыптастырады. Бүгінгі таңда ата-аналар мен балалардың моральдық басымдықтары айтарлықтай ерекшеленеді. Балаларда бұл тұжырымдамаға деген көзқарас неғұрлым прогрессивті, бірақ қатал сипатқа ие. Бұл үрдіс әрбір кейінгі жас ұрпақ алдыңғы ұрпақтан тек қажетті заттарды алып, оған өзінің, қазіргі уақытта өзекті, отбасылық әдет-ғұрыптары мен дәстүрлерін әкелетіндігіне байланысты байқалады. Әрине, сенім, сүйіспеншілік, өзара көмек, құрмет пен мейірімділік сияқты ұғымдар 21 ғасырдағы адам үшін де маңызды болып қала береді. Бірақ, өкінішке орай, олар қоғамның проблемаларына байланысты әртүрлі факторлардың қысымына ұшырайды.

Әлеуметтік сауалнамалардың нәтижелері бойынша жастардың отбасылық ұлттық дәстүрлері мен әдет-ғұрыптары бірінші, тіпті екінші орында емес. Оларды білім, мансап, достарымен қарым-қатынас, тәуелділік басып озды. Дәстүрлі отбасылық құндылықтарды сақтау үшін жас ұрпаққа мысалдар ең алдымен жеке өмірлік тәжірибеден берілуі керек. Егер біреу осындай гүлденген ортада өспесе де және тәрбиемен шынайы сүйіспеншілікке толы қарым-қатынасты сіңіре алмаса да, саналы жаста қуып жетуге тырысу керек және көршісіне деген көзқарас арқылы бұл әлемді жақсырақ және жарқын етуге тырысу керек. Бұл әркімнің қолынан келеді.

Отбасылық құндылықтар қалай тәрбиеленеді? Бүгінгі таңда жақын адамдар арасындағы өзара әрекеттесу шартты түрде қазіргі және дәстүрлі болып бөлінуі мүмкін және олар кейде бір-біріне қайшы келеді. Әр адамның қарым-қатынас пен Некені қалай сақтау керектігі туралы Жеке түсінігі бар. Бұл мәселеде ата-аналар бір нәрсе үйретті, бір нәрсе өзінің өмірлік тәжірибесінен түсінілді. Жас отбасы алғаш құрылған кезде, ерлі-зайыптылар әрқашан серіктестің пікірін құрметтеу, оның жеке кеңістігімен санасу деген нені білдіретіні туралы ойлана бермейді. Көбінесе олар бірден бір-бірінен тек жақсылықты күте бастайды және бұл жақсылықты серіктес жасау керек деп санайды. Бұл кезеңде үйлесімді одақ үшін жауапкершілік еркекке де, әйелге де тең дәрежеде жүктелетінін түсіну керек. Мұнда әркім өз ұстанымын, жынысына сәйкес, некені сәтті, ал болашақ балаларды бақытты ете алатын барлық нәрсені қорғап, өсіруі керек. Идеал болмауы мүмкін, бірақ сіз тырысуыңыз керек. Қарым-қатынастың кез-келген кезеңінде (маңызды емес, бұл көптеген жылдар бойы некеде тұрған ерлі-зайыптылар немесе жас отбасы) өзін-өзі тәрбиелеу, өз бетімен жұмыс істеу керек. Кез-келген проблеманы бейбіт жолмен шешуді үйренуге болады, бұл өзара бақытқа апаратын жолдың бастауы болады. Нәтижесінде, көп ұзамай ерлі-зайыптылардың өмірі жақсы жаққа айналады, қарым-қатынас жақсарады немесе өзгереді. Осылайша, қиындықтарды жеңе отырып, нағыз отбасы қалыптасады және отбасылық дәстүрлер барлық туыстарының арасында қасиетті және құрметті болады.

Балалар-өмірдің гүлдері. Ешбір жағдайда кішкентайлар туралы ұмытпаңыз. Балаларға, ең алдымен, отбасында бейбітшілік пен әл-ауқат қажет, өйткені олар ең қорғалмаған және осал рулық буын болып табылады. Оларға мейірімділік танытып, отбасының қаншалықты маңызды екенін өз мысалымен көрсетіп, дәстүрлерді неге құрметтеу керектігін түсіндіру қажет. Мұндай моральдық-адамгершілік тәрбие бекер болмайды.

Ақпараттық тапшылыққа және қоғамның жаңа құндылықтары мен мәртебесіне байланысты балалар өздерінің қалыпты өмірінің ең қымбат және қажетті компоненттерін екінші орынға қойды. Балаларда өмір туралы, этикалық нормалар туралы дұрыс түсінік қалыптастыру болашақта олардың бақытты отбасылық өмірінің кепілі болады. Бұл тақырыптағы балалар мен жасөспірімдерге мектеп мекемелері де көмектеседі. Соңғы уақытта отбасылық құндылықтар әңгімелесудің басты тақырыбы болып табылатын сынып сағаты жиі өткізіле бастады. Бұл алға жасалған үлкен қадам, өйткені баланың өзін-өзі тануын дұрыс дамыту оған өмірде өз орнын табуға көмектеседі.

Негізгі отбасылық құндылықтар

Кез-келген отбасы үшін отбасылық құндылықтар тізімінде шексіз элементтер болады. Бірақ әрқайсымыз берік және тату отбасын құру үшін іргетасты нығайтуға ықпал ететін отбасылық құндылықтар туралы нақты түсінікке ие болуымыз керек. Адамгершілік және адамгершілік негіздерін білу отбасының әрбір мүшесіне деген сенімді нығайтуда және сенімділікті арттыруда маңызды рөл атқарады.

Маңыздылық пен қажеттілік сезімі. Отбасының әрбір мүшесі оны жақсы көретінін, бағалайтынын, қажет екенін білуі маңызды. Біртұтас отбасы болса да, әрбір отбасы мүшесіне кеңістік бөлініп, іс-әрекетке еркіндік берілуі керек. Отбасы-бұл "ерекше" жағдайларсыз, мерекелерсіз жиналатын орын, бірдеңе болмаған кезде оралуға болатын қауіпсіз орын, сізді қабылдайды, тыңдайды, қолдайды, көмектеседі.
Отбасылық мәселелерді шешудегі икемділік-бақыт пен жайлылық сезіміне апаратын жол. Әр отбасында өзінің тәртібі, күн тәртібі, құрылымы, ережелері белгіленеді. Бірақ тым көп ережелер мен тәртіп қарым-қатынастың нашарлауына және реніштің пайда болуына әкелуі мүмкін.
Адалдық отбасы мүшелері арасындағы терең байланысты қалыптастырады. Жақындарыңыз жасаған кез келген әрекетті түсіну, құрметтеу арқылы адалдықты ынталандырыңыз. Егер сіз болған жағдайға ашулансаңыз, келесі жолы сіздің жеке басыңызды құрметтемеу үшін сізден ақпарат жасырылуы мүмкін.
Сізді ренжіткен адамдарды кешіруді үйрену керек. Барлығы қателеседі. Өмір оны ренжітуге жұмсау үшін тым қысқа. Құқық бұзушыдан сіз өзіңізді толғандыратын барлық сұрақтарға жауап алып, таңдау жасауыңыз керек – қабылдау, кешіру, жіберу және одан әрі қарай жүру.
Назар аударуға, сүйіспеншілікке, уақытқа, қарым-қатынасқа, тіпті кейбір материалдық құндылықтарыңызға Жомарт болуды үйреніңіз
Қарым-қатынас-бұл жеке өнер. Ақпаратты, сезімдерді жеткізу отбасылық қатынастарды қалыптастырудың маңызды элементі болып табылады. Адамдар өздерінің армандарын, үміттерін, қорқыныштарын, жетістіктерін, сәтсіздіктерін оңай және ашық білдіре алатындығын сезінгенде, бұл тек неке байланыстарын нығайтуға көмектеседі. Қарым-қатынастың болмауы кішігірім сұрақтардың үлкен сұрақтарға айналуына әкеледі, олар жанжалмен, аулақ болумен, ажырасумен аяқталады.
Жауапкершілік. Біз бәріміз басқаларға жауапты адамдар болып көрінгіміз келеді. Біздің кейбіреулеріміз жауапты, ал басқалары аз жауапты. Жауапкершілікті сезіну жұмысты уақытында және дұрыс орындау үшін көп "итеруді" қажет етпейді.
Дәстүрлер - бұл отбасын ерекше ететін нәрсе, олар барлық отбасы мүшелерін біріктіреді.
Үлгі болыңыз. Ересектер балаларына үлгі болады. Олар проблемаларды шешу, бірлесіп жұмыс істеу, қарым-қатынас жасау және т. б. дағдыларын оларға береді.
Отбасылық байланыстарды дамытуға және нығайтуға қосқан үлесіңізді бағалаңыз. Отбасылық қатынастар күшті қан байланыстарына негізделгенімен, уақыт өте келе үлкен отбасында жақындық сезімдері әлсірейді, сондықтан күшті отбасылық байланыстарды сақтау үшін қосымша күш салу және уақыт бөлу қажет. Кейде сіз өзіңіздің өміріңіздегі отбасының маңыздылығын еске түсіруіңіз керек.
Отбасы-жаңа, жаңадан пайда болған кішкентай адам үшін өмірдің алғашқы мектебі, ол өзінің қабілеттерін сыртқы әлемді түсіну және оның күтпеген сыйлықтарымен күресу үшін пайдалануды үйренетін орта. Сіздің отбасыңыздан білгендеріңіздің бәрі сіздің іс-әрекеттеріңіз қалыптасатын құндылықтар жүйесіне айналады. Бақытты, қуанышты отбасылық өмір-бұл кездейсоқтық емес, еңбек пен таңдауға негізделген үлкен жетістік. Отбасын құру-көп уақытты, шығындарды, күш-жігерді, энергияны қажет ететін жауапты әрекет. Бірақ бұл лайықты іс, бұл біздің өмірдегі басты ісіміз. Біздің іс-әрекеттеріміз құрметке лайық болғанын қалаймын.