Ежелгі мәдениет

Ежелгі мәдениет
жеке
блог

Ерте мәдениеттердегі ғылым тарихы ежелгі тарихтағы протоғылымды ислам ғылымына дейін қамтиды.  Бұл заманда ақыл-кеңес ұрпақтан-ұрпаққа ауызша дәстүрмен беріліп отырған.  Жазудың дамуы білімді ұрпақтар арасында сақтауға және жеткізуге мүмкіндік берді.  Азық-түліктің артық болуына мүмкіндік берген ауыл шаруашылығының дамуымен үйлескенде, ерте өркениеттер дамып, уақытының көп бөлігін өмір сүруден басқа міндеттерге, мысалы, білім үшін білім іздеуге арнауға мүмкіндік алды. Біздің дәуірімізге дейінгі 3500 жылдар шамасында Шумерде (қазіргі Ирак) басталғаннан бастап Месопотамия халықтары дүние жүзіндегі кейбір бақылауларды өте мұқият сандық деректермен жазуға тырысты.  Пифагор заңының нақты бір данасы біздің эрамызға дейінгі 18 ғасырда жазылған — Месопотамиялық сына жазуы бар Плимптон 322 тақтасында Пифагор үштіктерінің саны (3,4,5) (5,12,13) ​​... жазылған, шамамен 100 мыңға жуық.  .  1800 ж., Пифагордан мыңжылдық бұрын [1] — бірақ Пифагор теоремасының абстрактілі тұжырымы бұл емес еді.[1]

 


Астрономия - бұл бақылауларды жазуға және зерттеуге арналған ғылым: жұлдыздардың, планеталардың және айдың қозғалысы туралы қатаң жазбалар жазушылар жасаған мыңдаған саз тақталарда қалды.  Бүгінгі күннің өзінде месопотамиялық ғалымдар анықтаған астрономиялық кезеңдер Батыс күнтізбелерінде әлі де кеңінен қолданылады: күн жылы, ай айы, жеті күндік апта.  Осы мәліметтерді пайдалана отырып, олар жыл бойы күндізгі жарықтың өзгеру ұзақтығын есептеу және Ай мен планеталардың пайда болуы мен жоғалуын және Күн мен Айдың тұтылуын болжау үшін арифметикалық әдістерді әзірледі.  Грек астрономдарымен замандас болған халдей астрономы және математигі Кидинну сияқты бірнеше астрономдардың есімдері ғана белгілі.  Күн жылына арналған Киддину мәні бүгінгі күнтізбелер үшін қолданылады.  Астрономия мен астрология бір нәрсе деп есептелді, бұл ғылымды Вавилондағы діни қызметкерлердің тәжірибесі дәлелдейді.  Шынында да, рационалды ғылымға деген заманауи тенденцияны ұстанудың орнына, ырымшылдық пен нанымнан алшақтап, Месопотамиялық астрономия, керісінше, кейінгі өркениетте астрологияға негізделген болды - жұлдыздарды жұлдыз жорамалдары мен болжамдары тұрғысынан зерттеу, бұл оның танымалдылығын түсіндіре алады.  саз таблеткалары.  Гиппарх бұл мәліметтерді Жер осінің прецессиясын есептеу үшін пайдалануы керек еді.  Киддинуден 1500 жыл өткен соң, қазіргі Түркия жерінде дүниеге келген Әл-Батани жиналған деректерді пайдаланып, Жер осінің прецессиясы үшін Гиппархтың мәнін жақсартады.  Әл-Батанидің жылына 54,5 доға-секундылық мәні қазіргі 49,8 доға-секундтың жылына (Жер осі үшін 26 000 жыл бойына айналу шеңберін айналдыру үшін) жақсы салыстырады. Ғылым тарихында әлі күнге дейін жалғасып келе жатқан көптеген уақыт кезеңдері бар.  Ең маңызды кезеңдердің бірі – 7-16 ғасырлар аралығы, бұл ислам өркениеттерінің дамуы жағдайында ислам ғылымының басталу кезеңін білдіреді.  Осы уақыт аралығында аймақта ғылымның өркендеуінің көптеген себептері бар.  Оның ең маңызды себебі, ислам діні мен ислам үкіметі ғылымды зерттеп, білімін одан әрі кеңейтушілерге үлкен қолдау көрсетті, зерттеушілер де халық арасында үлкен құрметке ие болды.  Зерттеуші адамдардың ішінде Ибн Сина болды, ол жасаған көптеген істердің ішінде «Медицина канонын» жазу;  ол тегін ауруханалар құрды және адамға белгісіз көптеген керемет емдеу әдістерін жасады.  Тағы бір құрметке ие болған адам - ​​әл-Риза болды, ол «Шешек пен қызылша туралы трактат» жазды, ол психикалық ауруларға арналған ауруханаларда бұрын естімеген жеке қанаттар жасады.  Бұл екі адамнан басқа ислам өркениеттері ішінде ғылымды кеңейткен көптеген зерттеулер бар.[32]  Көтеру болған кезде әрқашан құлдырау болады.  Ғылымға қатысты білімнің билігі негізінен ислам өркениеттерінде аяқталды.  Діни жетекшілер қоғамда саяси күшке ие бола бастағанда, ғылыми тақырыптар бойынша жүргізілген зерттеулер тоқтай бастады.