Экология мәселесі

Экология мәселесі
жеке
блог

Жер-Күн жүйесіндегі тіршілік бар жалғыз планета. Егер ұшақтан жерге қарасақ, планетамыздың қаншалықты әдемі екенін көреміз. Көгілдір теңіздер мен мұхиттарды, өзендер мен көлдерді, биік қарлы тауларды, жасыл ормандар мен өрістерді тамашалаймыз. Ғасырлар бойы адам қоғамды табиғи ортамен қақтығысқа әкелгенге дейін табиғатпен үйлесімді өмір сүрді. Бүгінгі таңда адам мен табиғат арасындағы қайшылықтар үлкен мәселе.

   Өркениеттің дамуымен адамның табиғатқа араласуы күшейе түсті. Жыл сайын әлемдік өнеркәсіп атмосфераны миллиондаған тонна шаң мен басқа да зиянды заттармен ластайды. Теңіздер мен өзендер өндірістік қалдықтармен, химиялық заттармен және ағынды сулармен уланған. Үлкен қалаларда тұратын адамдар зауыттар мен қалалық көліктердің зиянды шығарындыларынан, сондай-ақ таза ауа мен таза судың жетіспеушілігі сияқты адам қатты зардап шегеді. Ең өзекті мәселелердің қатарына озон қабаты, қышқыл жаңбыр, жаһандық жылыну, атмосфераның улы ластануы, ормандардың жойылуы, жер асты суларының химиялық элементтермен ластануы, кейбір аудандардағы топырақтың бұзылуы, флора мен фаунаның кейбір өкілдеріне қауіп төнуі және т. б. жатады.

   Ластанудың маңызды мәселелерінің бірі - теңіздердің ластануы мен тартылуы. Теңізде көп кемелер жүзеді, кейбір кемелер адамдарды тасымалдайды, кейбіреулері мұнай тасымалдайды. Егер кеме судағы мұнайдың бір бөлігін жоғалтса немесе кемелердегі қалдықтар теңізге түссе, судың ластанатыны айқын. Көптеген балықтар теңізде өледі, басқалары жұқтырады. Балықшылар базарларда сатылатын ластанған балықты аулайды, ал адамдар оны жеу арқылы ауырып қалуы мүмкін. Көлдер мен өзендер де ластануда. Кейбір жағажайлар жүзу үшін қауіпті. Тағы бір маңызды мәселе -ауаның ластануы. Автокөліктер мен зауыттар біз жұтатын ауаны ластайды. Олардың түтіні жерді қауіпті күн сәулесінен қорғайтын озон қабатын да бұзады. Аэрозольдер жердің айналасындағы озон қабатында үлкен "тесіктер" жасайды. Көмір мен мұнайды жағу жаһандық жылынуға әкеледі, бұл әлемдегі климаттың өзгеруіне әкелуі мүмкін. Тағы бір мәселе, ормандардың өртке орануы. Бүгінгі күні Қыркүйектің басында Қостанай облысы Әулиекөл ауданындағы орман алқабын ірі өрт шарпыды. Өрт 43 мың гектардан астам аумаққа жайылды. Өрт екі елді мекендегі 91 үйгее зақым келтірді. Өрт басталғаннан бері барлығы 2 091 адам қауіпсіз жерге көшірілді. 11 адам зардап шекті, біреуі қайтыс болды. Шығыс Қазақстан, Павлодар, Қарағанды ​​облыстарында да өрт шықты.

   Адам қоршаған ортаға біраз зиян келтіруі мүмкін, бірақ ластанудың көп бөлігі өнеркәсіптен келеді. Қазіргі заманғы өнеркәсіптік өндіріс табиғатқа басты қауіп төндіруде. Табиғат пен тіршілік ету ортасын сақтаудың бір ғана жолы бар, ол- консервация. Бұл көбірек ұлттық саябақтарды ашуды, көбірек жаңа ормандарды отырғызуды, ластануды азайтуды білдіреді. Экологиялық проблемалардың шегі жоқ. Егер біз айналамызда болып жатқан оқиғаларға бәріміз жауапты болсақ, өмір сүріп жатқан әлемнің болашағы үшін алаңдамасақ болады.