Дін және қазіргі қоғам

Дін және қазіргі қоғам
жеке
блог

Қазіргі діни «ренессанс» мәселелері, діннің қоғамдағы алатын орны, қауымдастықтар мен діни ағымдардың қызметі – бұл «Еуразиядағы дін» топтамасының авторлары қозғайтын тақырыптардың толық тізімі емес.  Алғашқы екі жинақты – «Еуразия кеңістігіндегі дін және жаһандану» және «Дін және конфликт» атты тарихшы, Мәскеудегі Карнеги орталығының ғылыми кеңесінің тең төрағасы Алексей Малашенко таныстырды:

 


– Діннің көптеген анықтамалары бар.  Менің ойымша, бүгінгі таңда діннің өзекті анықтамаларының бірі қандай да бір саяси немесе тіпті әлеуметтік-саяси фактор болуы мүмкін.  Сондықтан, бірінші кітабымыз дін мен жаһандануға арналды.  Ал екінші томға келетін болсақ, оның «Дін және шиеленіс» деген тым күңгірт атауы бар дер едім – бірақ бұл шындық.  Рас – өйткені картаға қарасаңыз, әлемдегі қақтығыстардың жартысынан көбі әйтеуір діни факторға байланысты болып шығады.

Әлемдегі қақтығыстардың жартысынан көбі қандай да бір түрде діни фактормен байланысты

 


«Еуразиядағы дін» сериясы бойынша шыққан үшінші кітап – «Ресейдегі дін бостандығына жиырма жыл».  Онда авторлар Ресейдегі діни мәселелерге қатысты жеке көзқарастарын білдіреді.  Мақаланың бірі «Дін және көркем мәдениет» деп аталады, оның авторы Елена Волкова:

 


– Соңғы 20 жылда біршама күрделі процестер жүріп жатыр.  Бір жағынан, шіркеу кеңестік мәдениеттің концерттер, салтанатты жиналыстар сияқты ресми түрлерін пайдаланады, рок-концерттердің, байкерлердің көмегімен миссионерлік қызметті дамытуға тырысады.  Екінші жағынан, заманауи суретшілердің көрмелерінде кітаптар өртеніп, қойылымдар жабылып, тіпті погромдар ұйымдастырылады.  Яғни, дін мен көркем мәдениет арасында өте азапты қайшылық бар.  Бұл мәселеге тереңірек баруы мүмкін: суретшінің бостандығын - ал еркіндіксіз көркем шығармашылық болмайды - шіркеу догмасымен қалай байланыстыруға болады?  Өкінішке орай, мен өз мақаламда өнердің еркіндік құқығын көбірек қорғауға тура келді, дегенмен кеңестік дәуірде діннің еркіндік алуы үшін өнер көп еңбек етті.

Дін көбінесе аймақтық бірегейлік пен аймақтық бірегейлікті қайта жаңғыртатын және сақтайтын салаға айналады.

 


Осы серияның келесі, төртінші кітабы бүгін Орыс православие шіркеуіне арналады.  Зерттеушілердің қызығушылығын тарихшы, «Ресейдегі қазіргі діни өмір энциклопедиясы» жобасының жетекшісі Сергей Филатов былай деп түсіндірді:

 


- Шіркеудегі авторитарлық бақылаудың шектен тыс орталықтандырылуына қарамастан, әртүрлі формалардың әртүрлілігінің таңғаларлық артуы.  Көбінесе бұл аймақтық бірегейліктің жалғасы болып табылады.  Айталық, Еділ бойы, Жайық - бұл төңкеріске дейін монастырлық дәстүр азырақ ұсынылған, тарихи храмдар, ғажайып иконалар және т.б. азырақ аймақтар.  Олардың байланысы Орталық Ресейде әлдеқайда байқалады.  Территориядағы жағдай қиын, екінші жағынан, халықтың практикалық санасы, саяси белсенді ескі сенушілер мен протестанттардың ықпалы бар.  Қазірдің өзінде біз шығыс аймақтардағы православие әлдеқайда әлеуметтік бағдарланғанын көріп отырмыз.  Екінші жағынан, біз көбінесе діннің аймақтық бірегейлік пен аймақтық бірегейлікті жаңғыртатын және сақтайтын салаға айналатынын көреміз.  Қазіргі православиенің талдауы өте аз.  Қазіргі заманғы православиенің нені білдіретінін түсіну - бұл зерттеушілер үшін бұл таңқаларлық, бірақ таңқаларлық міндет.  Біз алдымызға Ресейдегі православиенің қазіргі өмір сүруінің кейбір негізгі тақырыптарын ашуға тырысу міндетін қойдық.

 


«Еуразиядағы дін» сериясының авторлары арасында ресейлік тарихшылар, әлеуметтанушылар, публицистер, құқық қорғаушылар, философтар, өнертанушылар бар.