КОСМОС ЖАЙЫНДА ҚЫЗЫҚТЫ ДЕРЕКТЕР

КОСМОС ЖАЙЫНДА ҚЫЗЫҚТЫ ДЕРЕКТЕР
жеке
блог

Қазіргі уақытты техникамен білім саласы өте қарқынды дамып жатқанымен, ғарыштық әлемнің тек 99% зерттелгені бәрімізге мәлім. Ендеше осы уақытқа дейінгі ғарыштық әлем жайындағы ең қызықты деректерге тоқтала өтейік.

Графит пен гауһардан жасалған Планета

Астрономдар Шаян  шоқжұлдызынан тағы бір жұмбақ планетаны тапты. Йель қызметкерлерінің айтуынша, бұл жерден екі есе және сегіз есе ауыр. Бірақ ең бастысы-Янссен толығымен графит пен гауһардан тұрады. Сонымен қатар, соңғы үшінші зат. Forbes планетаның құнын 26,9 миллион долларға бағалады. Ғарыштық стандарттар бойынша алып алмаз жер бетіне жақын орналасқан — тек 40 жарық жыл қашықтықта. Рас, оның бетінің температурасы 2,148 мың градусқа жетеді. Айналу жылдамдығы соншалықты жоғары, онда бір жыл 18 Жер сағатына тең. Сонымен қатар, жақында ғалымдар Янссеннің бір жағы балқытылған күйде екенін және көміртегі лавасы екенін анықтады.

Жер бетінде ай болмаса, теңіз тұрғындары өледі

Егер жер серігі жоғалып кетсе, жаһандық апат болмайды. Бір кездері ол қараңғыда жарықтың негізгі көзі болған-қазір адамдар онсыз өмір сүре алады. Дегенмен, кейбір елеулі өзгерістер болады. Мысалы, көптеген су спорт түрлері аяқталады. Айдың фазалары толқындарға әсер етеді-планетамыздың бетінен өтіп, судың массасын "тартады". Сонымен қатар, теңіз өмірі жойылып кетеді, олардың өмірі толқындар мен толқындармен тікелей байланысты. Жер серігінсіз Күн мен Айдың тұтылуы болмайды, ал тектоникалық плиталар жер сілкінісі мен жанартау атқылауын тудырады. Бірақ ең бастысы-планетаның климаты бұрынғыдай болмайды.

Ғарышта тыныштық орнап тұр

Біздің планетамыздағы ең тыныш жер-Орфилд зертханасындағы эхсыз камера-ол дыбыстардың 99,99% - ын сіңіреді. Бірақ тіпті абсолютті тыныштықты есту мүмкін емес. Бұл біздің өкпе мен қанайналым жүйесінің жұмысын бұзады. Бүгінгі таңда бұл зертхана әртүрлі зерттеулер жүргізіп, құрылғыларды сынайды. Мұндай оқшауланған кеңістіктерде NASA мамандары болашақ ғарышкерлерді сынайды. Ғарышта дыбыстар жоқ-ауаның болмауына байланысты. Сондықтан тіпті қуатты галактикалық жарылыстар да тыныштықта болады. Мұндай жағдайда жұмыс істеу өте қиын: дыбыстық вакуумда бірнеше минут ішінде оқытылмаған адамдарда дүрбелең шабуылдары мен қатты есту галлюцинациясы пайда болады.

 

 

Данат Жанатаев, Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университетінің доценті, философия ғылымдарының кандидаты

 

 

 

Бексолтанова Ботагөз, Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университетінің магистранты