Экстремистік сипаттағы "Ку Клукс клан"ұйымының пайда болуы

Экстремистік сипаттағы "Ку Клукс клан"ұйымының пайда болуы
жеке
блог

Жалпы адамзат тарихында адамдарды түстеріне қарап бөліп,жік –жікке бөлгендер қаншама.Тарих сахынасында осы сарындағы бірнеше ірі –ірі ұйымдар болғаны да өтірік емес.Солардың бірі АҚШ-тағы Азаматтық соғыс кезінде пайда болған Ку Клук Клан ұйымы.

 Ку-клукс-клан (ағылш. Ku Klux Klan), қысқаша KKK (ағылшын тілінде Кей-Кей )-АҚШ — тағы ақ үстемдік және ақ ұлтшылдық сияқты идеяларды қолдайтын ультра оңшыл нәсілшіл ұйым. XX ғасырдың ортасында ку-клукс-клан американдық католиктерге, атап айтқанда қара адамдарға және коммунизмге қарсы шықты . Үшінші клан (қазіргі уақытта) гомосексуалдарға, мұсылмандарға және төзімділікке қарсы. Бұл ұйым сот Линч тұжырымдамасының пайда болуымен байланысты.Құпия қоғамды азамат соғысында жеңілгеннен кейін (1861-1865) бұрынғы Оңтүстік сарбаздар құрды. Ку Клук клан мүшелерінің іс-әрекеттері әдетте таңқаларлық, бірақ танымал түрде жіберілген ескертуден бұрын болған. Елдің кейбір бөліктерінде бұл жапырақтары бар емен бұтағы, ал басқаларында қауын немесе апельсин дәндері болды. Осындай ескерту алған жәбірленуші бұрынғы көзқарастарынан бас тартуы немесе елден кетуі мүмкін. Егер адам ескертуді елемесе, оны өлім күтіп тұрды.Құпия қоғамды азамат соғысында жеңілгеннен кейін (1861-1865) бұрынғы Оңтүстік сарбаздар құрды. Ку Клук клан мүшелерінің іс-әрекеттері әдетте таңқаларлық, бірақ танымал түрде жіберілген ескертуден бұрын болған. Елдің кейбір бөліктерінде бұл жапырақтары бар емен бұтағы, ал басқаларында қауын немесе апельсин дәндері болды. Осындай ескерту алған жәбірленуші бұрынғы көзқарастарынан бас тартуы немесе елден кетуі мүмкін. Егер адам ескертуді елемесе, оны өлім күтіп тұрды.

Алғашқы Ку-Клук кланы 1860 жылдары АҚШ-тың оңтүстігінде құрылды, бірақ 1870 жылдардың басында қозғалыс тоқтап қалды. Сол күндері олар оңтүстікте Республикалық штат үкіметін құлатуға тырысты, әсіресе негрлерге қарсы зорлық-зомбылықты қолдана отырып. Содан кейін мантиядан, маскадан және конус бас киімнен тұратын әйгілі ақ костюмдер пайда болды, олар қорқыту үшін арнайы жасалған.

Ку Клук клан мүшелері бірдей ақ костюмдер мен парольдерді қолданды, бірақ жаңа символ енгізілді — жанып тұрған крест.

Үшінші Ку-Клук кланы Екінші дүниежүзілік соғыстан кейін азшылықтардың азаматтық құқықтар қозғалысына реакция ретінде пайда болды. Екінші және үшінші Ку-Клук кландар тәуелсіздік соғысында жеңіске жеткен алғашқы АҚШ азаматтарының ұрпақтарына ерекше құқықтар беруді жақтады . Барлық үш ұйымда террористік актілердің бай жазбалары бар. Танымал нанымға қайшы, бұл ұйым ешқашан саяси болған емес.

                                                                        

                                                      Дінтану мамандығының 3-курс студенті

                                                      Ораз Ботагөз

 

                                                       Ғылыми жетекші: Phd,аға оқытушы Мұқан Нұрзат

                                 Практика жетекшісі Әскенұлы Елнұр,Әл-Фараби атындағы ҚазҰУ аға оқытушысы,гуманитарлық ғылымдар магистрі,дінтанушы