Денсаулық - бұл құндылықтардың иерархиялық баспалдағы

Денсаулық - бұл құндылықтардың иерархиялық баспалдағы
жеке
блог

Денсаулық - әр адамның ғана емес, бүкіл қоғамның баға жетпес байлығы. Денсаулық - бұл толық өмірдің басты шарты және кепілі. Денсаулық біздің жоспарларымызды орындауға, өмірдің негізгі міндеттерін сәтті шешуге, қиындықтарды жеңуге көмектеседі. Өкінішке орай, көптеген адамдар салауатты өмір салтының қарапайым, ғылыми негізделген нормаларын сақтамайды. Кейбіреулер ерте қартаюды тудыратын белсенділіктің, физикалық белсенділіктің құрбаны болады, ал басқалары семіздіктің, қан тамырларының склерозының, ал кейбіреулерінде қант диабетінің дамуы мүмкін. Ал басқалары демалуды білмейді, өндірістік және тұрмыстық алаңдаушылықтан,  ұйқысыздықтан зардап шегеді, бұл сайып келгенде ішкі ағзалардың көптеген ауруларына әкеледі. Кейбір адамдар тәуелділікке (темекі шегу, алкоголь, есірткі) бой алдырып, өз өмірлерін белсенді түрде қысқартады. Салауатты өмір салтын анықтайтын факторларға мыналар жатады: жұмыс және демалыс режимі, дұрыс тамақтану, дұрыс ұйқы, белсенді бұлшықет қызметі, дененің қатаюы, жаман әдеттердің алдын алу, санитария мен гигиена талаптарын білу. Дененің "тозуына", күш пен ресурстардың шамадан тыс тұтынылуына, ерте қартаюға әкелетін еңбектің зиянды әсері туралы қате пікір бар. Физикалық және ақыл-ой еңбегі зиянды ғана емес, керісінше, жүйелі, мүмкін және жақсы ұйымдастырылған еңбек процесі жүйке жүйесіне, жүрек пен қан тамырларына, бұлшықет аппаратына, тұтастай алғанда бүкіл адам ағзасына өте пайдалы әсер етеді екен. Өмір бойы көп және жақсы жұмыс істейтін адам ұзақ өмір сүреді, керісінше, бекершілік бұлшық еттердің әлсіреуіне, метаболизмнің бұзылуына, семіздікке және мерзімінен бұрын шайқауға әкеледі. Қызықты және сүйікті жұмыс оңай және шаршауды тудырмайды. Мамандықты дұрыс таңдау және адамның жеке ерекшеліктері мен бейімділігіне сәйкес болу маңызды екен. Жүйке жүйесінің және бүкіл ағзаның қалыпты жұмысын сақтау үшін толық ұйқының маңызы зор. Ұйқы жеткілікті ұзақ және терең болуы керек. Егер адам аз ұйықтаса, онда ол таңертең тітіркенген, сынған, кейде бас ауруымен тұрады. Ұйықтауға қажетті уақытты барлық адамдар анықтай алмайды. Әртүрлі адамдарда ұйқының қажеттілігі бірдей емес. Орташа алғанда, бұл норма шамамен 8 сағатты құрайды. Өкінішке орай, кейбір адамдар арманы белгілі бір істерді орындау үшін уақытты алуға болатын резерв ретінде қарастырады. Ұйқының жүйелі болмауы жүйке қызметінің бұзылуына, өнімділіктің төмендеуіне, шаршаудың жоғарылауына, тітіркенуге әкеледі. Жоғары өнімділікке, шығармашылық белсенділікке, физикалық жетілуге және ұзақ өмір сүруге сенімді және тиімді әдіс – жоғары физикалық белсенділік. Арнайы зерттеулер көрсеткендей, екінші күні төмен физикалық белсенділік жағдайында ақыл-ой белсенділігінің тиімділігі шамамен 50% төмендейді, ал зейіннің шоғырлануы күрт нашарлайды, жүйке кернеуі артады, мәселелерді шешу уақыты едәуір артады, шаршау, апатия және орындалған жұмысқа немқұрайлылық тез дамиды, адам ашуланшақ болады. Күнделікті таңертеңгілік физикалық жаттығулардың міндетті болып табылады. Ол таңертеңгі жуыну сияқты таныс болуы керек. Күнделікті 1 – ден 1.5 сағатқа дейін таза ауада болу салауатты өмір салтының маңызды компоненттерінің бірі болып табылады. Үйде жұмыс істеу, сабақ оқу кезінде кешке, ұйықтар алдында серуендеу өте маңызды. Күнделікті жаттығулардың бір бөлігі ретінде серуендеу бәріне пайдалы. Ол қиын күнді жеңілдетеді, қозған жүйке орталықтарын тыныштандырады, тыныс алуды реттейді. Тері күтімі денсаулықты сақтау үшін үлкен маңызға ие. Тері тек жанасу органы ғана емес, денені зиянды әсерлерден қорғайды және дененің жылу реттеуінде, тыныс алу процесінде үлкен рөл атқарады. Теріде көптеген жүйке ұштары бар. Дененің 1 см2 бетінде 100 – ге жуық ауырсыну, 12 – 15 суық, 1-2 жылу және атмосфералық қысымды қабылдайтын шамамен 25 нүкте болады деп есептелген екен. Бұл теріге дене әсер ететін барлық тітіркендіргіштер туралы тұрақты ақпарат беруге мүмкіндік береді. Барлық осы функциялар тек сау, күшті, таза теріге арналған. Тері аурулары, ластану оның қызметін әлсіретеді, және бұл, әрине, адам денсаулығының жай-күйіне теріс әсер етеді. Рационалды тамақтану келесі принциптерге негізделген: энергетикалық тепе-теңдікке қол жеткізу; тағамның сапалық құрамын анықтау; тамақтану ырғағы. Денсаулықты сақтау және қалпына келтіру мәдениет деңгейіне тікелей байланысты. Мәдениет адамның өзін-өзі тану және қарым-қатынас өлшемін көрсетеді. Мәдениетте адамның сыртқы және ішкі әлемді игеруінің, оның қалыптасуы мен дамуының белсенді тәсілі көрінеді. Мәдениет денсаулық туралы белгілі бір білім жүйесін ғана емес, сонымен бірге моральдық принциптерге негізделген оны сақтау және нығайту үшін тиісті мінез-құлықты білдіреді. Денсаулық - бұл құндылықтардың иерархиялық баспалдағында, сондай-ақ адамның мүдделері мен мұраттары, үйлесімділік, сұлулық, өмірдің мәні мен бақыты, шығармашылық жұмыс, бағдарлама және өмір ырғағы сияқты категориялар жүйесінде жоғарғы сатыны алатын табиғи, абсолютті және тұрақты өмірлік құндылық. Халықтың әл-ауқатының өсуіне, оның табиғи бастапқы қажеттіліктерін қанағаттандыруға байланысты денсаулықтың салыстырмалы құндылығы артып келеді. Жоғарыдағы тақырыпқа сай ой қозғап, "Автоматтандыру және басқару" мамандығының 3 курс студенттері "zoom" қосымшасымен кезекті кураторлық сағатын өткізді. Әр студент тақырыпқа сай дайындалып келіп, бір жерден шығатын ойымызбен бөлістік.