Тарихтағы ең ұлы адам

Тарихтағы ең ұлы адам
жеке
блог

                 Тарихтағы ең ұлы адам

 Адамзат тарихында бүкіл халықтардың, мемлекеттердің және бүкіл адамзат тарихына әсер еткен көптеген көрнекті тұлғалар болған. Шыңғысхан мен Александр Македонский сияқты біреу өзінің тұтас халықтарды жаулап алуы мен жаулап алуының арқасында тарихтың саяси ағымына әсер етті, ал И.Ньютон мен А.Эйнштейн сияқты біреу интеллектуалды еңбек пен ғылыми жаңалықтардың арқасында әлеуметтік және біздің планетамыздағы ғылыми-техникалық прогрессті жылжытушылар. Бірақ тарихтан әділ билеушінің үлгісін де, бүкіл халықтардың идеялық және рухани шабыттандырушысын көрсететін, миллиардтаған адамдардың өміріне әсер еткен адамның үлгісін табу қиын. Мұндай жалғыз мысал – пайғамбарлардың сұлтаны, Аллаһ Тағаланың ең жақсы туындылары, адамзат ұрпағы – Мұхаммед пайғамбар. Пайғамбарымыздың ұлылығын мұсылмандар ғана емес, басқа конфессиялардың өкілдері де мойындайды. Алдағы Жаратушы Иенің (Мәуліт) туған күніне байланысты біз Мұхаммед пайғамбардың қызметін бағалаған беделді батыс ойшылдары мен жазушылары туралы сөйлесуді жөн көрдік.

 Майкл Харт өз кітабының алғысөзінде осындай туынды құру идеясын қалай алғанын айтады:

 «Менің ең ықпалды тарихи тұлғалар тізімінде Мұхаммедтің бірінші орында екендігі кейбір оқырмандарды таң қалдыруы мүмкін, ал басқалары қарсылық білдіруі мүмкін. Алайда, бұл тарихта діни және зайырлы салада жұмысы өте сәтті болған жалғыз адам. Әлеуметтік шығу тегі төмен Мұхаммед әлемдегі ең ұлы діндердің негізін қалаушы және ерекше жетістікке жеткен саяси көшбасшы болды. Ал бүгінде, ол қайтыс болғаннан кейін он төрт ғасырға жуық уақыт өткен соң, оның жетістіктері әлеміндегі әсер ерекше күшті болып қалады», - дейді американдық тарихшы.

Әлемде христиандар мұсылмандардан шамамен екі есе көп болғандықтан, Мұнда Мұхаммедтің Исаның алдына қойылуы таңқаларлық болып көрінуі мүмкін. Бірақ мұның екі маңызды себебі бар. Біріншіден, Мұхаммед христиан дінін дамытуда Исадан гөрі исламның дамуында маңызды рөл атқарды. Мәсіх христиан дінінің адамгершілігі мен философиясының негізін қалағанымен (бұл нормалар еврейлерден өзгеше болғандықтан), Жаңа өсиеттің маңызды бөлігін жазған және сенушілердің санын көбейту үшін көп нәрсе жасаған христиан теологиясының құрылуына басты үлес қосқан Әулие Павел болды. Сондай-ақ, Мұхаммедтің мұсылмандарға қатысты салыстырмалы әсері Мәсіх пен Әулие Павелдің христиандарға әсерінен күштірек болуы ықтимал. Мұхаммедтің адамзат тарихына әсері таза діни деңгейде Мәсіхтің ықпалынан кем болған жоқ. Сонымен қатар, пайғамбар, Мәсіхтен айырмашылығы, тек діндар ғана емес, сонымен қатар зайырлы көсем болған. Оның араб жаулап алуының ұйымдастырушысы ретіндегі рөлін ескере отырып, оны барлық уақыттағы ең ықпалды саяси жетекші деп санауға болады. Мұхаммедке дейін мұндай ештеңе болған емес және бұл жаулап алулар оның қатысуынсыз жүзеге асырылуы мүмкін деп айтуға негіз жоқ. Тарихтағы салыстыруға болатын жалғыз мысал – ең алдымен Шыңғыс ханның ықпалымен жүзеге асырылған моңғолдардың XIII ғасырдағы жаулап алулары. Бірақ бұл жаулап алулар арабтарға қарағанда едәуір кең болғанымен, уақытша сипатқа ие болды, ал бүгінде моңғолдар Шыңғыс хан тұсында шамамен сол аумақты алып жатыр. Арабтарда бұлай болған жоқ. Араб мемлекеттері Ирактан Мароккоға дейін созылып, оларды тек ислам сенімі ғана емес, сонымен бірге ортақ тіл, тарих және мәдениет біріктірді. Дәл араб тілінде жазылған Құран бұл тілді әртүрлі диалектілерге ыдырап кетуден сақтаған шығар, бұл шамамен 14 ғасырда болуы мүмкін еді. Әрине, араб елдерінің арасында айырмашылықтар мен қайшылықтар бар, бірақ олардың бәрін біріктіретін маңызды белгілерді бізден жасырмауы керек.

 Раббының ұлылығын басқа конфессиялардың өкілдері, тіпті олардың жаулары мойындауы – пайғамбарлар пайғамбарының пайғамбарлық миссиясының ақиқаттығының тағы бір дәлелі. Қазіргі кезде адамзат адамгершілік пен моральдық құлдыраудың шыңында, ал азғындау мен рухани надандық әлеуметтік нормаға айналған кезде біз жүрегімізге нұр әкелген пайғамбарлардың сұлтаны – Мұхаммед пайғамбар сияқты мысалға бұрынғыдан да қатты мұқтажбыз.

 

Аитқожаев Мақсат Әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық Университеті www.kaznu.kz дінтану мамандығының студенті.

Жетекшісі ҚазҰУ, аға оқытушысы Тунгатова Ұ.А.