Сноуден, Ассанж, Мэннинг

Сноуден, Ассанж, Мэннинг
жеке
блог

Олар туралы әртүрлі әңгімелер бар, ал көп нәрсе белгісіз. Бірақ олардың жанында «бірдеңе айтуға» болатын кез келген адамға орын бар. Сондықтан да олар кім деген сұрақ туындайды: қаһармандар әлде сатқындар?

Бұрынғы АҚШ әскерінің жауынгері Мэннинг үшеуінің арасында ең жолы болмағаны болып табылады. Ол Вашингтондағы Ирак пен Ауғанстандағы операциялар бойынша Мемлекеттік департаментінен жасырын мәліметтерді Wikileaks-ке жібергені үшін 35 жылға бас бостандығынан айырылды, және ол босатылғанға дейін үш жарым жыл бойы қызмет етті. Осы уақыт ішінде ол жынысын ауыстырып, бірнеше рет өзіне-өзі қол жұмсауға тырысты.

WikiLeaks бастау алғанына 10 жылдан асқаннан кейін Маннинг берген құпия құжаттарды ашқанда, 2010 жылы кеңінен танымал болды. Ең күшті толқу тудыруы АҚШ-тың тікұшақ әскері Иракта бейбіт тұрғындарды атқаны көрсетілген бейнемен байланысты. Бұл адамдарға аң аулау сияқты болды. Қоғам бұл нәрсеге қарап тұра алмады.

Бұл бейнені таратудағы жетекші рөлді WikiLeaks-тің негізін қалаушысы Ассандж ойнады,әрі сол сәттерден бастап ол бүкіл батыс барлау агенттіктерінің тікелей жауына айналды . Төрт жыл бойы, Америка Құрама Штаттарына экстрадицияланбайтын мекен іздеп, Эквадордың елшілігінде жасырынған болатын. Сөз бостандығын қорғайтын өзінің беделін сақтау үшін ол кейде айғақтардың жаңа бөліктерін шығаруға міндетті: «Біз Ирактағы азаматтық тұлғаларға қарсы көптеген зорлық-зомбылық туралы ешқашан жарияламаған 15 000 құжатты таптық».

АҚШ-тың бұрынғы барлаушы офицері әрі кезекті шабуылшы Эдвард Сноуден де Ассанж сияқты шетелде жасырынып жүр. Интернетте жаппай қадағалау туралы және АҚШ Ұлттық қауіпсіздік агенттігінің телефондарын тыңдағаны туралы құжаттар шыққаннан кейін ол Ресейге қашуға мәжбүр болды:«Егер біз үкімет саясатын және бағдарламаларын түсінбесек, олармен келіспеуге құқылымыз».

Олар кім? Қаһармандар әлде сатқындар? Дей тұрғанмен, олардың ашылуынан кейін АҚШ Конгресі ҰҚА реформасы туралы тарихи заң қабылдады, Президент Обама электронды интеллект әдістеріне қосымша өзгерістер енгізді, ал жоғары технологиялық компаниялар миллиондаған адамдардың жеке өміріне қол сұқпаушылықты қорғау үшін кодтарды пайдалана бастады.