«Латын» халықты жас пен кәріге қақ жарды

«Латын» халықты жас пен кәріге қақ жарды
жеке
блог

   Жақында ғана жарық көрген «Болашаққа бағдар: рухани жаңғыру» атты мақаласында Елбасы: «Қазақ тілін біртіндеп латын әліпбиіне көшіру жұмыстарын бастауымыз керек.Біз бұл мәселеге неғұрлым дәйектілік қажеттігін терең түсініп, байыппен қарап келеміз және оған кірісуге Тәуелсіздік алғаннан бері мұқият дайындалдық. Яғни, 2025 жылға қарай іс қағаздарын, мерзімді баспасөзді, оқулықтарды, бәрін де латын әліпбиімен басып шығара бастауға тиіспіз», – деді.

   Міне, латын әліпбиінің қабылданғанына да бір айдан асты.Осыған орай өзбек лингвистінің берген сұхбаты жарық көрді.Жахонгир Маматов:

"Қарап тұрсақ, Қазақстан мен Өзбекстан нұсқасы екі түрлі. Қандай нұсқаның түркі тілдес елдерге ортақ әрі ыңғайлы болатынын білу үшін барлығы бірігіп талқылаған жақсы болар еді. Түркі тілдес елдер бас қосып, қандай нұсқаны қабылдасақ бір-бірімізді қайта түсіне бастайтынымызды анықтаған жөн. Оның мейлінше апострофсыз болғаны жақсы және басқа әріптердің де бір-біріне ұқсағаны дұрыс."-деді. Меніңше, Ж.Маметовтың бұл ойы дұрыс, өйткені латын әліпбиіне көшкен екенбіз, неге оны түркі тілдес елдеріне ортақ қылмасқа? Егер, осы жағдайды қолға алсақ, бұл жақсы мүмкіндік болар еді.

   Латын әліпбиі жақында қабылданғандықтан, әлі толықтай іске кіріспеді.Бірақ та, көптеген баспасөз құралдары және кітаптар латын әліпбиіне көшуде.Бұл әліпбиді жастар қазіргі сәтте қолдана бастады, яғни латын әліпбиін құшақ жаяа қарсы алды десек болады. Өйткені, жастар көбінесе тілге қызығады және сөздердің басқаша жазылуын қызықтап, әдеуметтік желілерге жариялап жатады.Осының арқасында бірте-бірте латын әліпбиі ісеке ене бастайды. Бірақ,бірақ,бірақ біздің қарияларымызға бұл әліпбиді қабылдау өте қиын.Себебі, XX ғасырдың басында геноцит саясаты бойынша біздің тіліміз үлкен өзгерістерге ұшырады, осы тілдерді үйрену үшінде ата-әжелеріміз біраз еңбек еткен.Енді-енді тіліміз орныққан кезде латын әліпбиіне көшу туралы қаулы қабылданды.Бұл біздің қариялармыз үшін оңайға соқпады.

 Бірақ, ешқашанда кеш емес екенін ұмытпайық.