"Қоғамдық көлік проблемасы"

 

Қазіргі таңда Алматы к-сы бойынша, жергілікті қоғамдық көлік проблемасын шешуі жөнінде, Алматы қалалық жолаушылар көлігі басқармасының бастығы - Талғат Әбдірахманов журналисттер алдына сұхбат берген еді. Сұхбат барысында Әбдірахмановқа: «Соңғы жылдары оңтүстік астана көлік инфрақұрылымын дамытуда өте жақсы қарқын көрсетуде, дегенмен де көлік қозғалысының көптігі Алматының жайлылығы мен экологиялық ахуалын нашарлататындығы анық. Осы ретте сіздің пікіріңіз қандай»? «Алматының тұрақты дамуы көлік жүйесіндегі жүктелімнің арта түсетіндігін әрі бұл одан әрі дағдарысқа душар ететіндігін көрсетіп отыр. Мұндай проблемаларды шешудің жолы қандай»? Алматыда тұрақты қалааралық және облысаралық бағдарларға қызмет көрсететін «Сайран» мен «Саяхат» автобекеттерді жұмыс істейді. Біреше жыл бойы аталған нысандарды қала сыртына көшіру жайында әңгіме жүруде ғой» деген сыңлы, өзекті сұрақтарға жауап берді.
     Мәселен казіргі таңда, коғамдық көліктердегі экологиялық және санитарлық нормаларға сай болмауы, жол жүру төлем ақысының жоғарлануы, қоғамдық көліктегі мәдениеттіліктің жоқтығы жиі сынға алынатын болды. Осыған орай «Қазақстан  Республикасының 2015 жылға дейінгі  көлік стратегиясы» жолында даму бағыты жүзеге өз деңгейімен аспай отырғаны өзекті мәселелердің біріне айналды.

    Мұндай проблемалаларды шешу жолында, алдымен қаладағы жол апатынан өлім статистикасын азайту мәселесі қолға алынуы тиіс. Осыған орай, қоғамдық көлік жүргізушілерін арнайы емтихан өтуі барысында «жүргізушінің жол ережесін толық  деңгейде меңгеру сынағы» өтілуі тиіс. Себебі жол ережесінің бұзылуының септігімен, бір жылдық жол апатынан өлім статистикасы көрсеткіші - кабырға кайтырмаса куантпас. Егер осындай іс шаралар жүзеге асырылса, келешекте мемлекетіміздің адам санын көбейтуіне орасан зор үлесін тигізбек.

    Айтар болсақ казіргі таңда жол серіктерінің басым бөлігі кәмелет жасқа толмаған мектеп оқушылары. Жол серіктерінің толықтай жол бағытының білмеуі және әдептілік нормаларға сай өзін-өзі ұстауы кадағалануы тиіс.
    Каламыздың қыс мезгілі, аяз шаһарында мінген қоғамдық көліктерімізде жылу беру мөлшері аз не жаздыгүні кондиционер системасының толықтай канағаттандырмайтынын яғни жолаушыларға жасалынған ешбір шарттары жоқ екені байқалған.

    Мүгедектер мен соғыс ардагерлеріне арнайы жеңілдіктер жүйесін күшейту қажет (арнайы орын, жол төлем ақысы, арнайы көліктер) Мәселен қарт не мүгедектерге арналған орындардың алынып тастауы я мүлдем жоқтығын жиі байқаймыз. Сондықтанда қоғамдық көліктерде жақын арада өзгерістер енгізер болса дұрыс ақ болар еді. Өз еліміздің келешегі болашақ жастар қолында



Бөлісу: