Ақылды бала мен талантты баланың айырмашылығы

Қытайлы Уаңның досы баласын АҚШ-тан оқытады. Досының қызы оқитын мектепте 3-сыныптан бастап талантты балаларды сынақтан өткізіп, бөлек оқытады екен. Бұл жай ғана бөлу емес, қатаң талаптардан өткізіп, әрбір пән бойынша бақылау алынады. Олардың басым көп уақыты оқуға емес, белгілі бір «жобаны» жасауға кетеді екен. Әр сыныптағы балалардың 3-5% ғана осы талаптарға сай келеді. Ондағы ұстаздардың айтуынша бұл жаман көрсеткіш емес. Олардың IQ көрсеткіші міндетті түрде 125-тен жоғары болуы шарт.

Оқуда үздік қарапайым оқушы мен талантты оқушының айырмашылығын салыстыру арқылы ұзақ жылдар зерттеуінің нәтижесінде қалыптасқан кестені назарларыңызға ұсынбақпыз. 

Ақылды бала

Дарынды бала

Жауабын біледі

Сұрақ сұрайды

Қызығады

Таң қалады

Жан-жақты ойлайды

Бар ынтасымен кіріп кетеді

Жақсы амалы бар

Ойы бір түрлі, тіпті қорқынышты

Құлшынады

Ойнайды, нәтижесі жақсы

Сұраққа жауап бере алады

Сұрақтың түп-тұқиянына дейін қузайды

Алдыңғы қатарда

Басынан таңдаулы

Қызыға тыңдайды

Құштарлығы мен көзқарасы айқын

Оңай үйреніп алады

Бұларды ертеден біледі

6-8 рет қайталағаннан кейін игереді

1-2 рет қайталағаннан кейін игереді

Барлық көзқарастарды түсіне алады

Тың көзқарастар ұсына алады

Өз тұстастарымен тіл табысады

Ересек адамдармен дос

Маңызды түйінді ұстай алады

Жорамал жасай алады

Тапсырманы орындай алады

Өздігінен тақырыпты қозғайды

Кішіпейіл

Тыңғылықты

Өте мұқият көшіреді

Жаңа жоба ойлап табады

Мектепті жақсы көреді

Білім іздеуді жақсы көреді

Мәліметтер жинай жүреді

Мәліметті өз пайдасына икемді пайдалана алады

Техник болады

Өнертапқыш болады

Есте сақтаудың шебері

Тұспал жасаудың шебері

Тәртіп бойынша анық көрсетуге шебер

Қиын болған сайын табысы да көп болады

Өте сақ, абайлағыш

Жіңішкелікпен зерттеп ішіне кіріп кетеді

Өзінің нәтижесіне риза

Өз-өзіне сын көзбен қарайды

Осы кестенің ағылшынша нұсқасы:

The Bright Child

The gifted Child

Knows the answers

asks the questions

is interested

is highly curious

is attentive

is mentally

has good ideas

has wild, silly ideas

works hard

plays around, yet tests well

answers the questions

discusses in details

top group

beyond the top group

listens with interest

shows strong feelings

learns with ease

already knows

6-8 repetitions for mastery

1-2 repetitions for mastery

understands ideas

constructs abstractions

enjoys peers

prefers adults

grasps the meaning

draws inferences

completes assignments

initiates projects

is receptive

is intense

copies accurately

creates a new design

enjoys school

enjoys learning

absorbs information

manipulates information

technician

inventor

good memorizer

good guesser

enjoys straightforward, sequential presentation

thrives on complexity

is alert

is keenly observant

is pleased with own learning

is highly self-critical

Зерттеушілердің айтуынша, талантты баланың табиғатынан, тумысынан сондай қасиет болуы керек екен.

Сурет: wordpress.com