Журналист рөлі

Журналист рөлі
жеке
блог

Құмарғали Дильназ

21 ғасыр.  Жаңа ашылулар мен заманауи технологиялар ғасыры.  Әлемдік прогресс шекараны білмейді және адамзат бір орында тұрмайды, күн сайын жаңа салаларда дамып, ескілерінде жақсарып келеді.  Журналистика-көптеген ғасырлар бойы қоғамдық өмірдің өте маңызды аспектісі, ал қазіргі, ақпараттық ғасырда ол адам өміріндегі ең маңызды рөл атқарады. Осыған байланысты сұрақ туындайды: "журналистика әлемді өзгерте ала ма?».  Менің ойымша, иә. Енді мен оны дәлелдеуге тырысамын.

 

Журналистика-кез-келген адам күнінің маңызды құрамдас бөлігі. Таңертең оянған кезде адамдар телефонды бірден алады. Олар әлеуметтік немесе поштаны тексереді-бұл өте маңызды емес, өйткені осы ресурстардың кез-келгенінде олар ұйықтап жатқанда елде және әлемде не болғанын оқуға болады. Интернет-журналистика адамға оқу үшін жаңалықтар тақырыптарын таңдауда үлкен кеңістік береді. Интернетте әркім өзіне қызықты мазмұн таба алады. Қазіргі уақытта көптеген интернет-газеттерде күннің немесе сағаттың кез-келген маңызды оқиғалары туралы ескерту мүмкіндігі бар жеке смартфон қосымшалары бар, бұл адамдарға олардың орналасқан жеріне немесе үлкен мақалаларды оқуға уақыттың болмауына қарамастан хабардар болуға мүмкіндік береді.  Адам таңғы асқа отырғанда, әдетте теледидар журналистерінің кәсібилігін бағалай алатын теледидарды қосады. Жұмысқа бара жатқанда, әр адам дерлік радио тыңдағанды ұнатады, оның көмегімен сіз жаңалықтар таба аласыз, белгілі адаммен сұхбат тыңдай аласыз немесе жай ғана музыкадан ләззат ала аласыз.

 

Аға буын барлық жаңалықтардан хабардар болу үшін газеттерді немесе басқа баспа басылымдарын таңдайды, мысалы, соңғы жаңалықтарды оқу, аптаның ауа-райы болжамын білу немесе сүйікті телешоудың теледидарда қанша болатынын көру. Күні бойы біз қандай да бір жолмен журналистикамен бетпе-бет келеміз, оны байқамай және онсыз өз өмірімізді елестете алмаймыз.

Мен қазіргі әлемде адамдар екі түрге бөлінетінін байқадым: кейбіреулер журналистика қоғамға тек зиян тигізеді деп санайды, өйткені ол адамдарды әдеттегідей ойлауға және көпшіліктен ерекшеленбеуге үйретеді, ал екіншісі журналистика тек қажет емес, сонымен қатар адамдар үшін өте маңызды екенін жоққа шығармайды. Бұл мәселеде консенсусқа қол жеткізу мүмкін болмаса да, мен екінші типтегі адамдар күн сайын көбейіп келеді деп сенімді түрде айта аламын. Мүмкін, бұл журналистиканың әлемді өзгертуіне байланысты шығар? Өйткені, бұқаралық ақпарат құралдары "биліктің төртінші тармағы"деп бекер айтылмаған. Олар адамдардың пікірлеріне үлкен әсер етеді. Мысалы, журналистердің белгілі бір ел туралы қалай сөйлесетініне халықтың оған деген көзқарасы байланысты болады.

 

Менің ойымша, журналист болу үлкен жауапкершілік. Бір сөзбен айтқанда, қару ретінде сіз құтқаруға да, өлтіруге де болады. Сондықтан бұқаралық ақпарат құралдарының өкілдері үшін бұл әсерді адамдарға әлемді тек жақсы жаққа өзгерту үшін пайдалану өте маңызды. Мысалы, өз өмірінен өтірік айтудан бас тартуға, қоршаған ортаны қорғауға және мұқтаж адамдарға көмектесуге тырысу. Сонымен, журналистика әлемді өзгерте ала ма? Жауап қарапайым. Көзіңізді жұмып, журналистикасыз әлемді елестетіңіз. Сіз бірдеңе көріп тұрсыз ба?