Оқи отырыңыз

Мықты болсаң, өзгенің жетістігін, өзіңнің кемістігіңді көре біл. 

Автор: Қадыр Мырза Әли

— Редактор бағаны —

Сүйінші, «Massaget» мобильді қосымшасы іске қосылды!
Сүйінші, «Massaget» мобильді қосымшасы іске қосылды!

Автор: Ербол Жұмабайұлы

Статус: Massaget.kz порталының Бас редакторы

Материал жіберу БЛОГ ЖАЗУ

— Үздік әуендер —

Нұржан Тәжікенов - "Сағыныш"
Роза Рымбаева - Алтын сағым
"Тұран" тобы - Kara jorga - people's songм
"Тұран" тобы - The swan - N. Tilendiev
"Тұран" тобы - Kaiys's weeping - poems by S. Kudaiberdiev (the epic of 'Layla and Majnun')
"Тұран" тобы - Zharapazan - people's song - poems by S. Medeubek
Негізгі / Иман

Иман

Иман

Сынып ішіндегі оқушылардың айқай-шуы  мұғалімнің  келуімен сап тыйылды.  Ол  уақытты  босқа өткізбей  тақтаға бір (1)  деген санды жазды да:

– Балалар, мынау иман. Бұл адам баласына берілген ең үлкен бақыт,–деді.

Сосын 1-дің артына бір нөл қойды да: –Мынау жетістік. Иман арқылы бір 10-ға айналды.

Тағы да бір нөл тіркеп: – Мынау, тәжірибе!  Он  100-ге  айналады,– деді.

Нөлдерді осылай қосып кете береді: Қабілет... сүйіспеншілік... тәртіп...

Тіркелген әрбір  нөл иманды одан сайын күшейте түсті.   Біраздан кейін  қолына суланған матаны алып,  1 санын өшіріп тастады.   «Бұл имандарың  болмаса, басқа әрекеттерің түкке тұрғысыз»,–деп айтпақшы болған ұстазының сөзін шәкірттері  іштей ұғынған болатын.

 

18873 128
Рейтинг: +0

Жазылған уақыты: 11 ақпан 2012, 22:23
Пікірлер
+0
11 ақпан 2012, 22:54

Қандай күшті мысал келтірген! Мен де қолданбасам сабақта.

+0
11 ақпан 2012, 23:00

Сізге сәттілік тілеймін...

+0
12 ақпан 2012, 13:29

Алланың бары – Ақиқат



«Алладан басқа жоқ Тәңір,
Мұхаммед – оның елшісі».
Соны айтып жаннат баққа кір
Иманың жанның – емшісі.
Болуы қиын Хаққа құл
Ібіліс болса көршісі.
Адамның бәрі жатбауыр
Заманның жалған кем тұсы.
Жер бетіндегі көп қабір -
Адамның алған еншісі.

Құлдың да құлдан несі артық?
Нәпсісін түгел тыйса артық
Зікір ғып Хақты ішінен,
Иманың кәміл жыйса артық
Разы боп қылған ісінен,
Раббыңның өзі сүйсе артық
Жәннаттан бір жай күтіп ең,
Кірерсің сонда күй шалқып.
Анаңның аппақ сүтінен
Жұмақтың жұпар иісі аңқып.

Ғибадат жасап құрметпен
Жаратқан хақтың нұрын көр
Пайғамбар салған сүннетпен,
Жаңылмай жолдан жүріңдер.
Жұмағың жаннат гүл көктем
Тұрағың болмас жұмыр жер
Рақым нұр жауып тұр көктен
Танитын соны ілім бер.
Құлшылық еткен үмметке
Тіршілік етер ғұмыр бер!

Өтпелі мына ғасырдың,
Өткелі қиын жол болар.
Мерейі тасып тасырдың,
Асылдың бағы кем болар.
Сынағы ол да Хакимнің,
Шүкірлік етсең жөн болар.
Есіктен кірген басыңның,
Алатын орны – төр болар.
Бесіктен шыққан басыңның,
Баратын жері – көр болар.

Құранның сөзі – қасиет,
Пайғамбар сөзі – өсиет.
Ұмытпа сабыр етуді
Көрсең де қайғы, қасырет.
Бабалар өткен не түрлі,
Иманы жалғыз досы боп.
Сүйгені сүннет секілді
Бұйрығы хақтың осы деп.
Ғибратты ғұмыр кешуді,
Бізге де Алла нәсіп ет!

Қ. Сарин

+0
11 ақпан 2012, 23:57

Керемет! Осындай мысалдарды тағы жазып тұрыңызшы.

+0
12 ақпан 2012, 00:02

Әдемі айтылған, есте сақтау керек бұндай сөздерді

+0
12 ақпан 2012, 00:02

Жүректе иненің ұшындай болса да иман болу керек , имансыз барлық нәрсенің керегі жоқ болып қалады.

+0
12 ақпан 2012, 00:06

Осындай қысқа-нұсқа ой салатын ғибратты әңгімелер ұнайды. Пікір қалдырмасам да міндетті түрде оқып тұрамын.

+0
12 ақпан 2012, 01:56

Хадистер мен осындай мысалдарды оқығанды ұнатамын!

+0
12 ақпан 2012, 02:12

Қазіргі түсініктемелерге салынсақ Иман да керек емес, яғни, адамгершілік пен гуманизм бар, ал Иман деген не? Екеуін қатар қойып жаңылып жатқанша, бір ұстанымда болайық, өзімізді, бір-бірімізді алдап жатқанша. Айтқым келгені әр адам ежелден қалыптасқан қағидаларды өз бетінше аудармақшы, бұл менің ойымша екі жүзділік.Иман дін мәселесіне қатысты болса, ал адамгершілік пен гуманизм адам арасында адам есебіндегі қарым-қатынас.

+0
21 ақпан 2012, 14:35

Имансыз адам өмірде белгілі бір жетістікке жете қалса «Мен істедім, мен жасадым», – деп паңданып шыға келеді. Өйткені оның сенімінде өзін қолдап, жәрдем беріп, сол жетістігіне жетуі үшін сәттілігін салып тұрған Ұлы Жаратушысы жоқ. Ал тәкаппарланып, паңданған мұндай жан өзі жеткен жетістікке жете алмаған өзгелерді үнемі төмен санап, қорлайды да, жеткендерге қызғаныш көзімен қарап, үнемі бәсекелеседі де тұрады. Ішін қызғаныш өрті шалып, осындай рухани дертке шалдыққан пенделерден құралған қоғам – ең бақытсыз қоғам.

+0
12 ақпан 2012, 08:55

Машаа Аллах, жақсы айтылыпты.........Кешіріңіз мырза, Иманды болудың өзі адамгершіліктен, Иманы жоқтарды көріп жүрміз ғой, Астафуроллаһ Имансыздардан Аллаһым сақтасын....Иман жайла айтар болсақ өте көп қой. Мен бастасам не өгіз өледі не арба сынады...)

+0
12 ақпан 2012, 15:56

Дұрыс, бірақта Адамгершілік Иманнан емес қой, алдымен адам, сосын қарым-қатынас, т.т., яғни рет-ретімен деген сөз.Иә, адам өзіңнің өмір жағдайымен риза болғанда, бір мән іздейтіні хақ, яғни, өмірлік мәнін дінмен табады. Имансыз адам барлығы жаман деп кім айтты? Мысалға, көптеген адамдарда Иман жоқ, бірақ ешкімге жамандық тілемейді немесе қастандық жасау ойымларында жоқ, сол адамдар кімдер сонда? Имансыз кәпірлер ме? Әлде Иманың бар екенің әлі білмей жүр ме? Мына жерде Хадистерді оқимыз деп жазып жатыр, ал дүниеде қанша Хадисттер бар? Олар расымен ақиқат па? Иса пайғамбар салаху әлейхи уәсәлләм, айтқан екен "жақыныңды сүй, өзіңді сүйгендей, сонда саған сый келер" деген, оны қалай түсінуге болады?
посткриптум; "Бауырласу" рәсіміне дайынмын, тек көзімді қара шүберекпен жаппаса егер...

+0
12 ақпан 2012, 16:17

Сіз мені дұрыс түсінбедіңіз ау деймін, сіздікі дұрыс ия, мен артық нәрсе айтпадым шамасы, ешкімді кәпір демедім.......рахмет, Аллаһ разы болсын!

+0
12 ақпан 2012, 17:10

"Бауырласу" рәсіміне дайынмын дедім ғой, сіз менің осы рәсімді өткізгенде қамқоршым бола аласыз ба?

+0
12 ақпан 2012, 17:12

Кешіріңіз Намаздасызба???

+0
12 ақпан 2012, 17:14

жауап берген жоқсыз ғой, жауап күтем.

Ендеше сұрақ; "Бауырласу" рәсіміне дайынмын дедім ғой, сіз менің осы рәсімді өткізгенде қамқоршым бола аласыз ба?

+0
12 ақпан 2012, 17:16

"Бауырласу " рәсімі деп нені меңзегеніңізді түсінбедім, жалпы Мұхаммед пайғамбарымыз айтқан екен Мұсұлман жандардың бәрі бауыр деп...............................................................................................

+0
12 ақпан 2012, 17:26

"Бауырласу" рәсімі ол бес алты мұсылман қыздармен жыныстық қатынас, яғни, мен сіздің анаңызды, сізді, әпкелеріңізді, сіңліреріңізді айдауға үлкен мүмкіндіктерім көп, еш күмән болмасын. Бауырласу тек қазақ мұсылмандары үшін.

+0
12 ақпан 2012, 17:28

Түсіндім ниетіңізді, рахмет, Сау бола қойыңыз! Ассаляумағалейкум уа рахматуллахи уа баракатух! Аллаһ разы болсын! Аллаһ разылығы үшін сізден жауап күтпеймін!

+0
13 ақпан 2012, 08:48

Астахфируллах..... Ойыңыз, сана сезиміңіз неткен томен еді...... Өз басыңызбен,кішкентай қызга неткен сұмдык нарсе жазасыз? Үлгі болатын адамсыз го былай караганда. Ақыл айтудын орныныда.... Уяттан,иманнан да безгенсиз бе? Жазгандарыңызды қалай ғана админ жіберіп қойды соган қайран қалып отырм.... Қайдан шыққан болсаңызда бұныңыз дұрыс емес.... Сізден жауап кутпеймін,ал өз еркіңізбен жазғыңыз келсе сасық әнгімеңізді шаршамай жаза беріңіз,оны мен оқып,көзімді шаршатпаймын,саусақтарымды ауыртпаймын,нервімді ауыртпайм, қыска айтқанда ҚАТЫНМЕН катын болгым келмейді.... Мына сайтта вам делать нечего.... Прошу удалитесь.....

+0
13 ақпан 2012, 20:10

Маратионокпен бауырласқым келеді!

+0
13 ақпан 2012, 12:01

Cалем,бердік.Сіздің көзіңізде қара шуберекте оның сыртынан көзілдірік киіліп тұр ғой...Сұрақ қойыпсыз;Иман дегеніміз не?-деген.Жақсылап оқыныз....Иман - соңғы пайғамбар Мұхаммед алейһиссаламның пайғамбар ретінде көрсеткен нәрселерін ақыл, тәжірибе және пәлсәпаға сүйенбестен қабылдап, оларға сену, иман келтіру деген сөз. Ақыл пайғамбардың көрсеткен нәрселерін дұрыс деп есептейтін болса, бұл толық жетілген ақыл болып саналады.
Пайғамбарымыз Мұхаммед алейһиссаламның пайғамбар ретінде айтқан бұйрықтарына сенбеу немесе күмән келтіру – күпіршілік болып табылады. Яғни, бұл – Ислам дініне сенбеу деген сөз. Мұндай адам “кәпір” деп аталады.
Иман - Құран Кәрімде және хадис екендігі анық болған хадис шәрифтерде айқын көрсетілген нәрселерге толық сену. Бұларға сенген адамдар “му’мин” және “мұсылман” деп аталады. Олар Мұхаммед алейһиссаламның үмбеті болып есептеледі. Мұхаммед алейһиссаламның үмбеті ішінде тура жолды ұстанған, пайғамбардың көрсеткеніндей иман келтірген бір топ бар, ол «Әһли сүннет уә’л-жамағат» тобы. Мұсылмандар жетпіс үш топқа бөлінеді. Олардың жетпіс екісі тура жолдан тайып «Бидғат фирқасы» болған, тек біреуі ғана тура жолды ұстанған. Сол тура жолдағы фирқа «Әһли сүннет уә’л-жамағат» тобы деп аталды. Мұны пайғамбарымыз Мұхаммед алейһиссалам хадисінде былай көрсетеді: «Исрайыл ұлдары жетпіс бір топқа бөлінеді, олардың жетпісі тозаққа барды. Христиандар да жетпіс екі топқа бөлінеді. Олардың жетпіс бірі жаһаннам отына жанады. Біраз замандардан кейін менің үмбетім де жетпіс үш топқа бөлінеді. Оның жетпіс екісі тозақта жанып, біреуі ғана қалады.» Сахабалар қалған топты кімдер деп сұрағанда: «Тозақтан құтылған топ – менің және сахабаларымның жолымен жүретіндер» деп жауап береді. Бұл хадис төрт “Сунан” кітабында жазылған.

Иман келтірудің алғашқы шарты: Кәлимаи тәуһид

Тәуһид - «Ла илаһә иллаллаһ Мухаммадун расулуллаһ» деген сөз. Мағынасы: “Аллаһу Та’ала бір, серігі мен ұқсасы жоқ. Мұхаммед алейһиссалам – оның сүйікті құлы және пайғамбары”.
Кәлимаи шаһадат - Әшһаду ән ла илаһә иллаллаһ уә әшһаду әннә Мухаммадан абдуһу уә расулуһу. Яғни, адамның жерде де, көкте де Одан басқа табынатын, қулшылық етуге лайықты ешкімі, еш нәрсесі жоқ деп оған жүрекпен сену керек. Және көркем мінезді, Хашим әулетінен шыққан Абдуллаһтың ұлы Мұхаммед (алейһиссалам) атты ұлы тұлға - Аллаһтың құлы және расулы екендігіне сену қажет.
Хадис шәрифте: «Ла илаһә иллаллаһ дейтін қауымға кәпір демеңдер» делінген. Яғни “Ла илаһә иллаллаһ” деген және “әһли қыбла” болған адам сенім турғысынан ижма мен көрсетілмеген, және міндетті түрде білінуі шарт деп білдірілмеген нәрселерде әһли сүннеттің тура жолынан ауытқыса, немесе басқа үлкен күнә істесе, кәпір болмайды. Алайда, әһли сүннеттен ауытқыған адам әр мұсылманның міндетті түрде білуі шарт болған дін үкімдерінің біріне сенбейтін болса, ол кәпір болады.
Ислам дінінің ұлы ғалымдарынан болған Ханафи мазһабын құрушы Имам Ағзам Әбу Ханифа және Шафии мазһабын құрған имам Шафии былай дейді: «Әһли қыбла (Құбылаға қарай намаз оқитын) болған адамды кәпір деуге болмайды». Бұл сөздің мағынасы – “әһли қыбла болған мұсылман күнә істесе де, кәпір болмайды”. Жетпіс екі сектаның ғалымдары мен олардың жолында болғандар да әһли қыбла болып табылады.
Пайғамбарымыз (саллаллаһу алейһи уә сәлләм) былай дейді: «Кімде-кім Кәлимаи тәуһидті айтатын болса, Аллаһу Та’ала мен сол калиманың арасындағы перде көтеріліп, сөз тура Аллаһу Та’алаға жетеді. Аллаһу Та’ала: “Ей кәлима тоқта!” деп бұйырады. Ал кәлима болса, “Мені айтқан кісі рахметіңе, кешіріміңе қауышпағанша тоқтай алмаймын” дейді. Сонда Аллаһу та’ала айтады: “Ұлылығым, құдыретім, кемелдігімнің хақы үшін Мені зікір еткен (есіне алған) құлымды кешірдім”».
Пайғамбарымыз Мұхаммед алейһиссалам былай бұйырады: «Кімді-кім шын көңілімен, шын ықыласымен бір рет Кәлимаи тәуһидті айтатын болса, Аллаһу Та’ала оған жәннатта төрт мың дәреже сыйлап, төрт мың күнәсін кешіреді». Сахабалар: “Ей Расулуллаһ! Оның төрт мың күнәсі жоқ болса қайтеді?” деп сұрағаныда: «Әйелінің, балаларының және туыстарының күнәларын кешіреді» деп жауап береді. Кәлимаи тәуһидті ұдайы айтып жүру қажет.
Ислам дінінің иман келтірілуі тиіс нәрселеріне Мұхаммед алейһиссалам қалай көрсетсе, солай сену керек. Оның айтқандарын асхаби кирам (сахабалар) әһли сүннет ғалымдарына үйретті. Ал олар кітаптарына жазып қалдырды. Бұл иман негіздерін пәлсапалық жолмен түсіндіретін кітаптарды оқымау керек. Исламда пәлсапа жоқ. Яғни, “Ислам пәлсапасы” деген ұғым болмайды. Өйткені, пәлсапа адамның өз ойларын ақиқат деп көрсету, жан тебірентер сөздермен түсіндіруге тырысу. Адамнан туындаған идея болғандықтан ол адамына және уақытқа қарай өзгеріп отырады. Ал, Ислам дінінің иман негіздері ешқашан өзгермейді.
Ислам дінінің көрсеткен мәселелерінің бірінне күмән келтірген адам “Аллаһу Та’ала және оның пайғамбары Мұхаммед алейһиссалам бұл арқылы нені білдіруді қалаған болса, соған иман келтірдім, сендім” деуі керек. Дереу күмәннан арылтатын, білімінде және діндегі тақуасында сенімді, дін білімдерінің нәзік мәселелерінен хабардар, мүшкілдерді шеше алатын бір әһли сүннет ғалымын іздеуі фарз болады. Осындай бір кісіден сұрап, шүбәдан арылу қажет.

Иманның дұрыс болу шарттары

Иманның бізде нық орнығуының шарттары мен себептері мыналар:
1. Біз ғайыпқа сендік. Біздің иманымыз жасырын, ашық емес. Өйткені, біз Аллаһу Та’аланы көзімізбен көре алмаймыз. Алайда, көргендей сендік. Бұған еш күмәніміз жоқ.
2. Жерде де, көкте де адам, жын, періште және пайғамбарлардың ешқайсысы ғайыпты білмейді, оны тек Аллаһу Та’ала біледі. Қалаған құлдарына ғайыптан қалаған нәрселерін білдіреді (“Ғайып” - сезім мүшелерімен немесе тәжірибе арқылы сезіліп-білінбейтін нәрсе деген сөз).
3. Харамды харам деп танып, сену.
4. Харамды харам деп танып, сену.
5. Аллаһу Та’аланың азабынан әрдайым қорқу.
6. Қаншалықты көп күнә істеген болса да, Аллаһу Та’аланың рақымшылығымен кешірімділігінен үміт үзбеу.
Осы алты нәрсенің бірі кем болса, ол адамның иманы дұрыс болмайды.

Иман дұрыс болуы тиіс

Адамның бес сезім мүшесі мен ақылы сезінген нәрселер оның иман келтіруіне көмектеседі. Жаратылыстану ғылымдары әлемдегі жүйенің, реттіліктің кездейсоқтық емес екендігіне және бір Жаратушының бар екендігіне сенуге, оған иман келтіруге себеп болады.
Пайғамбарымыз Мұхаммед алейһиссалам Аллаһу Та’аланың білдіргендерін сахабаларына айтты. Олар оны өз шәкірттеріне жеткізді. Олар оны кітаптарына жазды. Бұл кітаптарды жазған ғалымдар Әһли сүннет ғалымдары деп аталады. Иманның дұрыс әрі Аллаһу Та’ала тарапынан қабыл болуы үшін әһли сүннет ғалымдарының кітаптарында білдірілгендерге сәйкес келуі қажет.
Ол үшін:
1. Иман тұрақты болуы керек. Әрдайым иманмен бірге болу керек. Мұсылмандықтан шығуға ниеттенген адам сол сәтте иманнан да шығады. Муртәд болады.
2. Мұсылманның иманы қорқыныш пен үміт арасында болуы керек. Аллаһу Та’аланың азабынан қорқу, рақымынан үміт үзбеуі тиіс. (Жасаған күнәсынан қайтып, тәубаға келуі керек. Күнә жасаудан сақ болуы, күнәлардың салдарынан иманынан айырылып қалудан қорқуы қажет.)
3. Жан шығар кезде ақыреттің барлық жағдайы көрсетіледі. Иманға осыған дейін келу керек. Жан шығар алдында барлық кәпірлер иманға келуді қалайды. Бірақ, бұл қабыл болмайды. Өйткені, көрместен бұрын сену керек. Бұл кезде тек мүминдердің тәубасы қабыладанады.
4. Күн батыстан тумастан бұрын иманға келу керек. Қияметтің ірі белгілерінің бірі – күн батыстан туады. Бұны көрген адамдар иман келтіреді. Алайда, бұл қабылданбайды.
5. Ғайыпты тек Аллаһу Та’ала ғана біледі.
6. Ислам дінінің иман мен ғибадатқа қатысты үкімдерін қабылдау қажет. Діннің бұйрықтарына немқұрайды қарау, мазақ ету күпірлікке жатады. Яғни, діннен шығып, кәпір болуға алып барады.
7. Ислам дінінің айқын көрсетілген мәселелеріне күмән келтірілмеуі тиіс. Намаз оқып, ораза тұтудың парыз екендігіне, ішімдік ішудің, құмар ойнаудың, өсімге ақша берудің, парақорлықтың харам нәрселер екендігіне сенбеу немесе күмән келтіру діннен шығуға себеп болады.
8. Иман келтірген адам тек Аллаһу Та’ала үшін жақсы көріп, Аллаһу Та’ала үшін дұшпандық ету керек. Бұл “хубб-ы филлаһ” және “бұғд-ы филлаһ” деп аталады. Олар иманның негізі және ең күшті белгісі болып табылады.
9. Иман әһли сүннет ғалымдары көрсеткендей сипатта болуы тиіс. Ақылмен, философтардың айтулары бойынша сену – иманға жатпайды. Дұрыс иман әһли сүннет ғалымдарының көрсеткені бойынша жүзеге асады. Өйткені, олар бұл иман негізін сахабалардан алған. Сахабалар пайғамбарымыз Мұхаммед алейһиссаламнан үйренді. Сондықтан әһли сүннет ғалымдары білдірген иман – Пайғамбарымыз Мұхаммед алейһиссалам білдірген иман болып табылады.

Иманның шарттары

Иман – әһли сүннет ғалымдарының кітаптарында жазылған, пайғамбарымыз Мұхаммед алейһиссаламнан келген хабарларға сену және сенгендігін айту дегенді білдіреді. “Амәнту билләһи...де” орын алған алты нәрсеге сенген және Аллаһу Та’аланың бұйрықтары мен тыйымдарын қабылдадым деген адам мұсылман болады. Әрбір мұсылман “Амәнту билләһи уә мәләикәтихи уә кутубихи уә русулиһи уәл-йәумил-ахири уә бил қадари хайриһи уә шәрриһи миналлаһи та’ала уәл ба’су бадәл мәути хаққун. Әшһәду ән лә илаһә иллаллаһ уә әшһаду әннә Мухаммадән абдуһу уә расулуһу” сөзін жаттап, мағынасын білуге тиісті. Балаларына да үйретуі керек. Бала бұл алтауын білмесе, үйренбесе және сенгенін айтпаса, балиғатқа жеткенде мұсылман болмайды, муртәд болады. Муртәд – Ислам дінінен шыққан адам деген сөз. Муртәд болған адамның әйелі екеуінің некесі бұзылады. Сол қалпында қайтыс болатын болса, Жаһаннамда (тозақта) мәңгі қалады.
Мұсылманнан туған бала балиғатқа жеткенде тек “Лә илаһә иллаллаһ Мухаммадун Расулуллаһ” деп айтуымен ғана мұсылман бола алмайды. Иманды, исламды білуі, түсіндіре алуы да керек. Иманды түсіндіру деген сөз – сенуге тиіс алты нәрсені түсіну, сұрағанда айтып бере алу деген сөз. Исламды білу – Аллаһу Та’аланың бұйрықтары мен тыйымдарын толық қабылдау дегенді білдіреді.
“Амәнтудің” мағынасы:
Аллаһу Та’аланың бар және бір екендігіне сену. Періштелеріне сену. Кітаптарына сену. Пайғамбарларына сену. Ақырет күніне сену. Тағдырға, жақсылық пен жамандықтың Аллаһтан екендігіне сену. Осы алты нәрсе Иманның шарттары деп аталады.

Иманның бірінші шарты
Аллаһу Та’алаға сену

Аллаһу Та’ала бар және ол жалғыз.
Айналамыздағы болмыстарды біз сезім мүшелеріміз арқылы білеміз. Сезім мүшелерімізге әсер ететін нәрселер “болмыс” деп аталады. Болмыстардың сезім мүшелерімізге тигізетін әсері “ерекшелік” немесе “сипат” деп аталады. Болмыстар бір-бірінен осы ерекшеліктері арқылы дараланады. Жарық, дыбыс, су, ауа, әйнек - бұлар - болмыс (дене), яғни мәужуд. Салмағы және көлемі бар нәрселер “материя” деп аталады. Материялар бір-бірінен өзіндік сипаттары арқылы ерекшеленеді. Ауа, су, тас, әйнек - бұлар - материя. Ал, жарықпен дыбыс болса материя емес. Өйткені, оларда көлем мен салмақ жоқ. Барлық нәрседе энергия, “күш” болады. Яғни іс атқара алады. Зат қатты, сұйық және газ сияқты үш күйде болады. Материяның белгілі бір күйі “дене” деп аталады. Денелер қарапайым және күрделі болып екіге бөлінеді. Материяда болатын өзгерістер “құбылыс” деп аталады. Құбылыс физикалық және химиялық болып екіге бөлінеді.
Материяның ең кіші бөлшегі “атом” деп аталады. Ұқсас атомдардың бірігуінен “элемент” пайда болады. Бүгінде бізге 105 элемент белгілі. Осы 105 элементтің бәрі түрін өзгертетіндігі, әрбір элементте физикалық және химиялық құбылыстардың жүзеге асатындығы белгілі. Атом ядроларында да өзгерістер болатындығы, ядроның да бөлшектенетіні белгілі. Ядро бөлшектерінде материя өзгеріске ұшырап, энергияға айналады.
“Шархи ақаид” кітабының басында былай делінеді: “Барлық болмыстар Аллаһу Та’аланың бар екендігінің белгісі болғандықтан жаратылыстағы нәрселер “аләм” деп аталады. Болмыстардың бір тектес болуы да аләм (әлем) деп аталады. Мысалы, адамзат әлемі, періштелер әлемі, жануарлар әлемі, жансыз денелер әлемі”.
“Шархи мауақиф” кітабында: “Әлем, (барлық нәрсе) жаратылған, яғни, жоқтан бар болған. Денелердің материалы да, сипаттары да кейіннен жаратылған”. Бұл жерде мына төрт нәрсені айтуға болады.
1. Мұсылмандар, яһудилер, христиандар мен мәжусилердің ойынша денелердің материясы да, сипаты да кейіннен жаратылған.
2. Аристотель және оның ізбасарларының ойынша денелердің материясы да, сипаттары да бұрыннан бар. Бұл пікірдің қате екендігін қазіргі химия ғылымы нақты түрде көрсетеді. Бұл пікірге қосылатындар да мұсылмандықтан шығады. Ибн Сина мен Фараби де осылай дейді.
3. Аристотельден бұрынғы философтардың ойынша, материя бұрыннан бар, ал ерекшеліктері кейіннен жаратылған. Бұған сену де күпірлік болып табылады.
4. Материяның кейін жаратылғаны, оның ерекшеліктерінің бұрыннан бар екендігі туралы ешкім пікір айтпаған.
Мұсылмандар материя мен оның сипаттарының кейіннен жаратылғанына сенеді және оны бірнеше жолдармен дәлелдейді. Мұсылман болу үшін осыған сену қажет. Әлем жоқтан бар болса, оны жаратушы да бар. Ол – уажиб-ул ужуд. Яғни, жоқтан бар болмаған, бұрыннан бар. Әрдайым бар болады. Бар болуы үшін еш нәрсеге мұқтаж болмайды. Әрдайым бар болуы керек болмаса, ол мумкин-ул ужуд болар еді.

“Ужуд” - бар болу деген сөз. Оның үш түрі бар:
1. Уажиб-ул-ужуд: Бар болуы қажет болған “ужуд” дегенді білдіреді. Тек Аллаһу Та’ала ғана – уажиб-ул-ужуд болып табылады.
2. Мунтани-ул-ужуд: Бар болмайды. Әрдайым жоқ болуы тиіс. Мысалы, Аллаһу Та’аланың серігі, Ол сияқты басқа тәңірі бар болмайды.
3. Мумкин-ул-ужуд: Бар болуы да мүмкін, жоқ болуы да мүмкін. Бүкіл әлем, жаратылыс осыған жатады. “Ужуд” сөзінің антонимі - “адәм” (жоқ болу). Әлем, барлық нәрсе бар болудан бұрын адәмде еді. Яғни, жоқ еді.
4. Аллаһу Та’аладан басқа барлық нәрсе “масиуа” немесе әлем деп аталады. Қазір “табиғат” деп атайды. Әлем бұрын жоқ болатын, оны кейіннен Аллаһу Та’ала жаратты. Әлем жоқтан бар болды. Қайтып жоқ болуы мүмкін. Хадис шәрифте: «Аллаһу Та’ала бар еді. Басқа еш нәрсе жоқ болтын» деп бұйырылған.
Аллаһу Та’ала – уажиб-ул-ужуд, ақиқат жаратушы. “Осы дүние мен ақыреттегі барлық нәрсені денесіз, уақытсыз және теңдесіз түрде, жоқтан бар еткен тек қана Аллаһу Та’ала” деп нақты сену керек. Барлық материяны, атомдарды молекулаларды, элементтерді, органикалық денелерді, клеткаларды, өмірді, өлімді, барлық оқиғаларды, әрбір реакцияны, әр түрлі күштерді, энергия түрлерін, әрекет-қозғалыстарды, заңдарды, рухтарды, періштелерді, жансыз-жанды барлық нәрсені жоқтан бар еткен тек Аллаһу Та’ала болып табылады. әлемде болған барлық болмысты бір мезетте жоқтан бар еткені сияқты, әр қашан бір-бірінен де бар етуде. Қиямет уақыты келгенде барлық нәрсені бірден жоқ етеді. Бүкіл барлықтың жаратушысы, иесі, қожайыны Сол деп сену керек. Барлық артықшылық сипат Соған тән. Онда ешқандай кемшілік, нұқсан болмайды. Ол қалаған нәрсесін жасайды. Жасаған нәрселері өзіне немесе басқа біреулерге пайдалы болу үшін емес. Ол нәрседен қайтарым да күтпейді. Сонымен қатар, Оның әрбір ісінде даналық пен жақсылық, ізгілік пен мейірім орын алған.
Құлдарына жақсы нәрсені, пайдалы нәрсені беруге, біреуге сауап жазып, біреуді азаптауға Ол мәжбүр емес. Күнәһарлардың бәрін жаннатқа кіргізсе, мейрімділігіне жарасады. Өзіне құлшылық, ғибадат еткендерді тозаққа жіберсе, әділетіне қайшы болмайды. Бірақ Ол мұсылмандарды және ғибадат етушілерді жаннатқа жіберіп, оларға шексіз нығметтер беретінін, ал кәпірлерді тозақта мәңгі азаптайтынын айтқан, қалаған және уәде берген. Ол сөзінде тұрады. Бүкіл жанды жаратылыс Оған иман келтіріп, құлшылық етсе де Оған ешқандай пайда келмейді. Бүкіл әлем кәпір болып, азғындап, Оған қарсы келсе де Оған ешқандай зарар келмейді. Құлының жасағысы келген нәрсесін Ол өзі де қаламаса, ешнәрсе жүзеге аспайды. Ол қаламаса ешкім кәпір бола алмайды. Оған сын айтуға, себеп сұрауға да ешкімнің ақысы жоқ. Аллаһқа серік қосудан, имансыздықтан басқа күнә істеп, тәубасыз қайтыс болған адамды кешіруі мүмкін. Кәпірлер мен муртәдтерді ешқашан кешірмейтінін, шексіз азаптайтынын айтқан.
Мұсылман (әһли қыбла) болып, құлшылық жасаған, бірақ сенімі әһли сүннет сеніміне сай келмейтін және тәубеге келместен қайтыс болған адамды тозақта азаптағанымен, ондай (Бидғат сенімді) мұсылмандарды тозақта мәңгі қалдырмайды.

Барлық болмысты Аллаһу Та’ала жаратты

Аллаһу Та’ала бүкіл болмысты жаратты. Бұрын ешнәрсе жоқ болатын. Тек Аллаһу Та’ала ғана бар еді. Ол әрдайым бар болады. Кейіннен бар болған жоқ. Бұрын жоқ болса, Оны жаратқан бір күштің болуы керек еді. Өйткені, жоқ нәрсені жарататын бір күш болмаса, ол нәрсе жоқ болып қалар еді. Бұл күштің иесі – Аллаһу Та’ала. Егер де осы күштің иесі де кейіннен бар болған дейтін болсақ, оны да бар еткен күш болуы керек. Осылайша, шексізге дейін жалғасуы мүмкін. Ал, бұл – бастапқы бар етушінің болмауы деген сөз. Ол жоқ болса, онда ешнәрсе де бар болмауы тиіс. Материя мен рухтар бар болғандықтан олардың бір жаратушысының да болуы керек.
Аллаһу Та’ала алғашқы адамды жансыз денелерден және рухтан жасады. Одан бұрын ешқандай адам болған жоқ. Жануарлар, өсімдіктер, жындар мен періштелер алғашқы адамнан бұрын таратылды. Бұл адамның аты – Адам (алейһиссалам). Әрі алғашқы адам, әрі алғашқы пайғамбар. Одан Хауа деген әйелді жаратты. Барлық адамзат баласы осы екеуінен тарады.
Жануарлар да өз тектерінен көбейді. Жанды денелердің арасында бірінің денесінен біріне өту деген құбылыс болмайды. Әр бір түр өз ішінде өзгеріске ұшырайды. Ч. Дарвиннің эволюция теориясының ешқандай негізі жоқ. Жанды-жансыз барлық нәрсенің әрдайым өзгеріп отыратыны белгілі. Мәңгілік сипаттағы, басы мен соңы жоқ нәрсе ғана ешқашан өзгермейді.
Аллаһу Та’ала - жалғыз жаратушы. Одан басқа қандай мақсатпен болса да жаратушы деу – күпірлік. Яғни, Ислам дінінен шығуға себеп болады. Адамдарды “жаратушы” деп айтпау керек. Жалғыз Аллаһқа тән болған “әл-Халиқ” (қазақша: қалық - жаратушы) есімін басқа еш бір нәрсеге қолданбау керек. “Рахман” және “Рахим” есімдері де солай.
Аллаһу Та’ала әрбір нәрсенің жаратылуына бір нәрсені себеп қылған. Сондықтан бір нәрсенің жаратылуын қалаған адам, оның жаратылуына себеп қылынған нәрсеге қол жеткізуі керек.
Мұсылмандардың жетпіс екі жолдан тайған тобының бірі болған “Мутазила” өкілдері “адам өз ісінің жаратушысы” деу арқылы жолдан тайды. Олар бұл қате сенімдерін Құран Кәрім мен Хадистерден бұрмалап шықартқандықтан кәпір болмаса да хақты мойындамағандары үшін белгілі бір уақыт тозаққа жанады. Ал, аят, хадис, дін, иманнан хабары жоқ адамдардың лауазымды адамдарға жағыну үшін оларды жаратушы деуі күпірлікке жатады. Олар діннен шығады. Аллаһтан басқа жаратушы жоқ. Ол әрбір нәрсені себебімен жаратуда. Сол себептердің барлығына әсер ету күшін берген де Аллаһу та’ала. Ол адамдарға ақыл мен ерік те берген.
Аллаһу Та’аланың есімін естіген, айтқан, жазған кезде “Субханаллаһ”, “Тәбарәкаллаһ”, “Жәллә-жәлалуһ”, “Азза исмуһ”, “Жәллат-қудратуһ” немесе “Та’ала” сияқты құрмет сөздерін қосып айту біріншісінде уәжіп, қайталанғанда мустахаб болып есептеледі.

+0
13 ақпан 2012, 13:25

Машаа Аллаһ, Аллаһ разы болсын сізге......

+0
13 ақпан 2012, 13:42

))))aumin)))cizge de)))

+0
13 ақпан 2012, 13:45

Әумиииннн ))) рахмет)

+0
13 ақпан 2012, 14:23

Базар жок Ай керим))))) Люлю же теа......

+0
13 ақпан 2012, 15:13

))))менде сенііі)))

+0
12 ақпан 2012, 17:33

Мен жабырқадым, қазақ жастары зомбиге айналды.

+0
13 ақпан 2012, 12:12

сіз ойлап тұрған "зомбиге" кап,аттен ертерек айналмағанымыз-ай............

+0
12 ақпан 2012, 17:42

яғни, адамгершіліктеріңіз, қазақшылықтарыңыз көбейсін, ар-ұяттыңыз болсын, сiз сонда ғана "адам" деген биiк атағыны лайық бола аласыз.
посткриптум;Секталарға жоламау керек

+0
13 ақпан 2012, 08:57

Қандай ар*ұятты айтып отырсыз? Өзініз одан жұрдай болып отырғанда...... Адам деген аттаққа өзіңізді лайық деп санасаңыз.......... БРАВОООООООООО.............

+0
13 ақпан 2012, 16:48

Ақиқат барлығынан үстем деген сөз, осыны жеткізгім келді, мен жазғанның барлығы қазақ елінде бар, бұл жалған деп кім айта алады? Жақсы, бір-бірімізге күнә артқанша, не дұрыс, не бұрыс бір ғана ақиқат біледі, сіздерге бір сөзбен-ақ жауап жазайын - сіздердің миларыңыз уланған! Сау болыңыз.

Ағайындар! Секталарға жоламаңдар!

+0
13 ақпан 2012, 16:58

айғақпен сөйлеңізші.қай жерде кімдікі уланғанын.Приводите доказательство,либо молчите.,Басында өте жаман сөйледіңіз,ондай ауызды ашқанша,жауып жүрген абзалырақ деп ойлаймын.Сау болыңыз...таза мидың иесі

+0
13 ақпан 2012, 19:04

Сонда сиз кай сектадан болганыныз?Мусылманнан не жамандык кординиз?Бир мысал айтып кетейн,бир еркек мусылманнан сурапты,осы сендердин кыз келиншектерин неге орамал тагып,оранып журеди деп.Сонда мусылман калтасынан еки конфет алып шыгыпты ,биреуинин сырты капталган ал екиншиси ашык ,капталмаган,ауыз тиниз деп усынады,жанагы адам сырты капталган конфетти алады дейди.Неге сиз бул конфетти алдыныз десе,жанагы адам айтыпты капталганы таза гой деп,сонда мусылман:Мине сиздин сурагыныздын жауабы деп айткан екен!!!

+0
14 ақпан 2012, 00:20

Сіз сонда, хижәп, хіжәп, хыжиап немесе хиджәп(қалай жазылғанын білмеймін) туралы айтып тұрсыз ба?

+0
14 ақпан 2012, 09:12

Marationok Сәммитстаннан мен сізге сұрақ қояйыншы, дау-дамайсыз, байқадық түсінігіңізді, қандай дәрежеде екенінде көрсетіп отырсыз сасық сөздеріңізбен, Ендеше сұрақ: "Жалпы сіз қай бағытты ұстанасыз? Ислам емес ол нақты көрініп тұр. Ақидаңыз қандай? Иман туралы сұрамай-ақ қояйын, ол сізде жоқ, кімде бағынып, кімге табынасыз турасынан айтқанда". Мыжын сөздің қажеті жоқ, тек сұраққа нақты сөздермен жауап берсеңіз!

+0
14 ақпан 2012, 18:24

Сіз бе шешетін қай сөздер сасық, қай сөздер жағымды, сіз бе шешетін қай сөздер жалған, қай сөздер шынайы, кім біледі? кім сұлу, кім құбыжық?, кім біледі? кімде иман бар, кімде иман жоқ, кім біледі? дүниеде қанша хадис бар?

+0
14 ақпан 2012, 18:28

Сіз жалпы нақты сөйлей аласызба? Нақты нақты міне сұраққа жауап деп жауап берсеңізші.................

+0
14 ақпан 2012, 18:27

еркін ойларға қарсы болу, имансыздықтың көкесі емес пе?

+0
14 ақпан 2012, 18:30

Не ойласаңызда өзіңіз біліңіз, Жалпы сіз қай бағытты ұстанасыз? Ислам емес ол нақты көрініп тұр. Ақидаңыз қандай? Иман туралы сұрамай-ақ қояйын, ол сізде жоқ, кімде бағынып, кімге табынасыз турасынан айтқанда........

+0
14 ақпан 2012, 19:26

Француз ғалымы, философ, математик, физик және физиолог, Рене Декарт (1596-1650), өзіңің еңбектеріңде айтқан екен; "Барлық нәрселерге күмәнмен қара"

+0
14 ақпан 2012, 19:37

Сосын қайдағы жоқ француздың сөзі мені қызықтырмайды, Мұхаммед пайғамбарымыз айтып кеткен сөздердің өзі мен үшін тікелей дәлел.............

+0
14 ақпан 2012, 19:48

Қайдағы француз біздің мақау сауатсыз молдалрынан да жақсы, әлде қайда, әлддде, өйткені ол ғалым, философ, математик, физик, физиолог, жазушы. Оның сөздерінің жөні бар, құлақ салуға болар.

+0
14 ақпан 2012, 19:49

Сол ғалым, философ, математик, физик, физиолог, жазушыңыз қайдан шығыпты? Аллаһ жаратпаса?

+0
14 ақпан 2012, 19:53

Франция деген көркем елінен, ұлты француз, еңбектері әлемге әйгілі

+0
14 ақпан 2012, 19:55

дааа??? Ал сол Францияны да. Африка мен Американы да жаратқан, сол француз бен орысты, қазақ пен сізді, бізді жаратқан Аллаһ екенін мойындасаңызшыыыыыыыыыы.......

+0
14 ақпан 2012, 20:43

"дааа" деген не? Кәпірдің тілің қолданып, кәпірдің сайтында жүріп, оны бәрі Алла жаратқан деуге келе ме? Сенде иман бар екен, ал сен де жоқ, оны кім шешеді? Өзіңіз бе? Әлде Алла бәрін жаратқан ба?

+0
14 ақпан 2012, 21:12

Ехххх, рахмет сізге осынааааааууууу ұзақ сонар әңгімеңіз үшін, жалпы түсіндім, ойымдағына нәрсеме жеттім, білдім, рахмет сізге, көөөөөөөөппппппппп, болды, жауап күтпеймін енді, сізде қолыңызды ауыртпай ақ қойыңыз, шаршап қалған шығарсыз) Сау болыңыз!

+0
14 ақпан 2012, 21:24

Аман тұрыңыз

+0
14 ақпан 2012, 19:27

Сонда сізде иман бар ғой, маған қарағанда?

+0
14 ақпан 2012, 19:30

Альхамдулиллях! Раббым Алла, пайғамбарым Мұхаммед (с.а.у), Дінім Ислам, өзіме қатыстының бәрін білем Аллаһқа шүкір, ал сіз сұрақтан қашып тұрсыз.

+0
14 ақпан 2012, 19:45

Нені білесіз сіз? Түсімбедім

+0
14 ақпан 2012, 19:47

Сізге түк қатысы жоқ, өзіме қатысты нәрсе, ал сіздің сұрақтан қашқақтап отырғаныңызды мен түсінбей отырмын. Нақты жауапты мен әле оқыған жоқпын..........

+0
14 ақпан 2012, 19:49

Ол да өзіме қатысты, және сізге түк қатысы жоқ

+0
14 ақпан 2012, 19:50

Жарайдыыыыыыыыыыыы, түсіндііііііііімммммммммммммммммм, рахмееееееттттттттттт, Сау болыңыззззззззззз!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

+0
14 ақпан 2012, 19:55

Сіз хіжәпты киесіз бе?

+0
14 ақпан 2012, 19:56

сіз менің сұрағыма жауап беріңіз, сосын мен

+0
14 ақпан 2012, 19:58

Имансыз адамның жауабын қайтесіз?

+0
14 ақпан 2012, 19:59

Сол имансыздың имансыз екеніне көзімді жеткізгім келіп тұрғаны..........

+0
14 ақпан 2012, 20:40

Сұрақты қойып, өзіңіз жауап бердіңіз ғой, менің пікірім сізге не үшін керек? Өзіңнің жалған "үстемдігін" өз өзіңізге тағы бір рет дәлелдеу үшін бе?

+0
14 ақпан 2012, 20:43

Сізге былай сұрақ қояйыншы онда, қақпайды екенсіз. Қай сектадансыз?

+0
14 ақпан 2012, 20:52

Секта ол бәріміздің өмірлік тұрмысымыз, өмірлік тұрмыс сана сезімді қалыптарады, яғни, не болсада, бәріміздің мұқтаждығымыз бір! Ол баршаға белгілі.

+0
14 ақпан 2012, 20:55

Шешілмейтін түйінді қалай тарқатсақ болады Маратионик мырза, а?

+0
14 ақпан 2012, 21:20

Бірінші қазақ болу керек, сосын ара қатынас, кейіннен мұсылман

+0
14 ақпан 2012, 21:29

Маратионик мырза, қалай ойлайсыз ең алдымен қазақ пен мұсылмандықтың айырмашылығын ашып өтсек қалай болады?

+0
14 ақпан 2012, 21:39

Менің ойымша, қазақтың қамын ойлайтын қазақ болу керек, өз қамын ойлайтын мұсылман болғанша.

+0
14 ақпан 2012, 21:52

Сіздің көзқарасыңыз бойынша мұсылмандық неден тұрады? Нағыз қазақ болу үшін не істеуіміз қажет?

+0
14 ақпан 2012, 21:55

Нағыз қазақ болудың өзі де шарт емес, тек қазақ болса ғой, шіркін, қазақ деген биік атаққа лайық болса егер.

+0
14 ақпан 2012, 22:06

Осы күнге Қазақ деген атақ өте төменде қалай биікке шығарсақ болады деп ойлап жүрсем, сіз ...... Қазақ деген биік атақ деген сөзіңізді ашып түсіндірсеңіз.

+0
14 ақпан 2012, 22:09

Кім үшін төменде?

+0
14 ақпан 2012, 22:14

Мен үшін. Қазақ деген биік атақ деген сөзіңізді ашып түсіндірсеңіз.

+0
14 ақпан 2012, 22:20

Қазақ қазаққа әрдайым көмек беру деген сөз.

+0
14 ақпан 2012, 22:26

АҚШта мынадай түсінік қалыптасқан деп естідім, яғни әркім өзі үшін өмір сүру керек деген. Яғни қолында ақшасы бола тұра туған бауырына қол ұшын созбайтын жандарда бар деп естігенмін. Ал қазақта өз бауырына көмектесу, қара шаңырақты бұзбау деген сияқты әдеттер қайдан келген? Қазақ деген биік атақ деген сөзіңізді ашып түсіндірсеңіз.

+0
15 ақпан 2012, 16:59

Cіз беріп жүрсіз бе?Мында оқысақ қазақтар сорлы екен жазбаларыңызда,ал француз елі,халқы өте көркем екен.Сол керемет елдің маған ұнайтыны Еуропадагы ең мұсылманшыл ел.Мешіттің көптігі керемеет)2-ші діндері де Ислам.Фарыздарын да біз сияқты жалап-сипап орындамайды.Хиджап парыз ба киеді.НЕГЕ ИСЛАМҒА КЕП ЖАТЫР білім алғандықтан....Бізде енді көш түзеліп келе жатса,дайын тұрады.Осындай бұзатын құмалақтардың бітпейтінін-ай...сізге де сол жағынан ұнайтын болар))

+0
14 ақпан 2012, 21:53

Менің дінге қатысы жоқ адам ретінде ойлап жауап берсеңіз болады)

+0
15 ақпан 2012, 16:37

Ар адам калауынша киініп жүруге құқылы.Адамның арасына іріткі салғанша,салғыласып отырғанша біліміңізді жетілдіре түссеңіз екен.Білім парыз етілген мұсылманға.Қазақстан Республикасының Конституциясынан көшірме
14—бап
1. Заң мен сот алдында жұрттың бәрi тең.
2. Тегiне, әлеуметтiк, лауазымдық және мүлiктiк жағдайына, жынысына, нәсiлiне, ұлтына, тiлiне, дiнге көзқарасына, нанымына, тұрғылықты жерiне байланысты немесе кез келген өзге жағдаяттар бойынша ешкiмдi ешқандай кемсiтуге болмайды.

19—бап
1. Әркiм өзiнiң қай ұлтқа, қай партияға және қай дiнге жататынын өзi анықтауға және оны көрсету-көрсетпеуге хақылы.
2. Әркiмнiң ана тiлi мен төл мәдениетiн пайдалануға, қарым-қатынас, тәрбие, оқу және шығармашылық тiлiн еркiн таңдап алуға құқығы бар.

Қазақстан Республикасының Қылмыстық кодексiнен көшірме
3-тарау. Адамның және азаматтың Конституциялық құқықтары мен бостандықтарын қарсы қылмыстар
141-бап. Азаматтардың тең құқықтылығын бұзу
1. Адамның (азаматтың) құқықтары мен бостандықтарын тегiне, әлеуметтiк, лауазымдық немесе мүлiктiк жағдайы, жынысы, нәсiлi, ұлты, тiлi, дiнге көзқарасы, сенiмi, тұрғылықты жерi, қоғамдық бiрлестiктерге қатыстылығына себептерiмен немесе өзге кез келген жағдайлар бойынша тiкелей немесе жанама шектеу - екi жүзден бiр мың айлық есептiк көрсеткiшке дейiнгi мөлшерде немесе сотталған адамның екi айдан бес айға дейiнгi кезеңдегi жалақысы немесе өзге де табысы мөлшерiнде айыппұл салуға не үш айға дейiнгi мерзiмге қамауға, не бiр жылға дейiнгi мерзiмге бас бостандығынан айыруға жазаланады.

2. Адам өзiнiң қызмет бабын пайдалана отырып не қоғамдық бiрлестiктiң жетекшiсi жасаған дәл сол әрекет - бес жүзден екi мың айлық есептiк көрсеткiшке дейiнгi мөлшерде немесе сотталған адамның бес айдан сегiз айға дейiнгi кезеңдегi жалақысы немесе өзге де табысы мөлшерiнде айыппұл салуға не алты айға дейiнгi мерзiмге қамауға, не үш жылға дейiнгi мерзiмге белгiлi бiр лауазымдарды атқару немесе белгiлi бiр қызметпен айналысу құқығынан айырып немесе онсыз екi жылға дейiнгi мерзiмге бас бостандығынан айыруға жазаланады.

54-бап. Қылмыстық жауаптылық пен жазаны ауырлататын мән-жайлар
1. Мыналар қылмыстық-жауаптылық пен жазаны ауырлататын мән-жайлар деп танылады:
е) ұлттық, нәсiлдiк және дiни өшпендiлiк немесе араздық себебi бойынша, басқа адамдардың заңды iс-әрекетi үшiн кектенушiлiктен, сондай-ақ басқа қылмысты жасыру немесе оны жасауды оңайлату мақсатында қылмыс жасау;

мүдделерін қорғау туралы сотқа арыз беріп жүгінуге құқылы.

+0
14 ақпан 2012, 19:53

Бұл сөзіңіз керемет жауап болыпты мен да қосылам

+0
14 ақпан 2012, 20:09

Сіздің жауабыңызға ұқсас бір әңгіме естігенім бар. Бірде бір иманнан бір кісі сұрапты: насыбайды атуға болама деп. Сонда ол кісі бірде бір кісі насыбайын әжетханаға түсіріп алыпты депті, сонда мен сиякты бір имам сурапты дейди: насыбайдын сырты болды ма деп. ол: иә болды деген. Онда дұрысақ, әйтпесе әжетхананы былғайды деп. Яғни біз осы Аллаға тағала тыйғаннан несіне тыйылмаймыз??? неге? Осы біз итке берсен ішпейтін сары суга кумармыз??? неге??? Одан да біз қыздарымыз хиджаб киіп, әуретін жапса, неге қуанбаймыз?! Халқым саған айтам.....

+0
14 ақпан 2012, 20:27

Машаа Аллаһ жауап...........

+0
14 ақпан 2012, 20:38

Хіжәп деген бәлені кім шығарған? Тәрбиелі, ұқыпты, абыройлы, адамгершілігі мол, инабатты қазақ қыздарына осы "бәле" керек пе?

+0
14 ақпан 2012, 20:45

Жалпы Құранда айтылған, Хиджаб емес ОРАМАЛ, әурет жерлеріңді жабыныңдар делінген!!!!

+0
14 ақпан 2012, 20:51

Bsevywnyi Allah govorit v Korane: "O Prorok! Skaji tvoim je'nam,tvoim do4erym i jenwinam veruyuwih muj4in,4tobi oni opuskali na sebya svoi pokrivala. Tak ih budut le44e uznavat' (otli4at' ot bludnic) i ne podvergnut oskorbleniyam" (sura "Sonmy" ayat 59).

+0
14 ақпан 2012, 21:17

Нұр 24 сура 31 аят

Құдайға сенетiн қыздарға да айт, -
Өз ашыналық қараулары өтпей қалу үшiн, -
Және тазалықта сақтансын, -
Өз әсемдiктерiн көрсетуге шығарып қоймау үшiн, -
Тек қана тысқары сол, (әдетте ) неге көрсетуге жатады. -
Кеудесiне шәліні лақтырсын, -
Және өз әсемдiктерi көрсетуге келмейдi, -
Өз күйеулерiнен басқа, өз әкелерінен, -
Өз күйеулерiнің әкелері, өз ұлдары, -
Және (бұрынғы некеден) өз күйеулерiнiң ұлдары -
Немесе өз ағалары, немесе інілері -
Өз ағалары және апалары, сіңлілерден, -
Өз даяшысы, немесе достары, -
Немесе қол астындағылар, -
Немесе еркек даяшылар, -
тәндік құмарлықтардан айрылған, -
Немесе кiшкентай балалар, -
әйел жалаңаштығының несiн әлi жеткiлiксiз танитын, -
Және еденді аяқпен ұрмайтын, -
сол әсемдiктерiн бiлу үшiн, -
Киiмiмен жасырындар. -
Иланатын сiз туралы! -
Жүзіңізді Аллаға өз тәубемен аударыңыз, -
Сiз рақатты тани алу үшiн. -


немесе Нұр 24 сура 31 аят

Мүмін әйелдерге де айт: "(Бөгде ерлерден) көздерін сақтасын. Әрі ұятты жерлерін (зинадан) қорғасын. Сондай-ақ зейнеттерін көрсетпесін. Бірақ олардың өзіндігінен көрінгендері басқа (беті, қол-аяқтары). Және бүркеншіктерін омырауларына түсірсін. Зейнеттерін керсетпесін. Бірақ ерлеріне, әкелеріне, қайын аталарына, өз ұлдарына, өгей ұлдарына, аға-бауырларына, олардың ұлдарына, әпке-сіңлілерінің ұлдарына, Мұсылман әйелдерге, қолдарындағы күңдеріне, әйел керек қылмайтын қызметшілерге немесе әйелдердің ұятты жерлерін білмейтін балаларға көрсетулеріне болады. Және де көмескі зейнеттерін басқаларға білдіру үшін аяқтарын ұрып жүрмесін. Әй мүміндер, түгел Аллаға тәубе қылыңдар! Әрине құтыларсыңдар.

+0
14 ақпан 2012, 21:21

Міне осы жерде сіз екі сөйлеп тұрған жоқсызба?

+0
14 ақпан 2012, 21:23

Міне осы жерде, әркім әрқалай талқылайды, арқалай аударады деген осы.

+0
14 ақпан 2012, 21:24

туф тегы десеңізшііііііііііііііііііі) жарайды, рахмет, Сау болыңыз!

+0
14 ақпан 2012, 21:25

Имансызға рақмет айту шарт па?

+0
14 ақпан 2012, 21:35

Оркин менің ойымша Маратионокка бір нәрсе жеткіземін деп керісінше итеріп жатқан сияқтысыз, енді жауап жазбасаңыз бұл кісіге дұрыс болар деп ойлаймын.

+0
13 ақпан 2012, 14:59

Айкерім МашаАллаҺ...

+0
13 ақпан 2012, 17:06

сосын рахмет. Аллах каласа кірмейміз ғой,рахмеет жаныңыз ашып жатқанга))))

+0
14 ақпан 2012, 21:33

Сұлулық жүректе Маратионик пен Оркин бауырымыздың жүректеріне қара дақ түспей тұрғанда жойып тастасаңыз :)

+0
14 ақпан 2012, 21:47

Жою, менің ойымша, керек емес, білсін- көрсін, жастардың миы қалай уланғанын.

+0
14 ақпан 2012, 22:07

Сорлы қазақтар, өзіңнің салт дәстүрлерін, ана тілін, жете білмейтіндерден құтыламыз десек, мына екінші жақтан жалған мұсылманшыл, милары уланған, сауатсыз, уәхәбист, екінші жақтан келіп барады, иә араб тілін жете білмейді, иә қазақшаны қатырмас, иә орысшаны, не деген дерт өздері? Мынандай жындылармен Пәкістанға айналамыз ғой ,ал қарапайым қазақ тек ортада басын ізеп отырады екен да... бұл әділетті емес.

+0
14 ақпан 2012, 22:22

Бір құмалақ бір қарын майды шірітеді, менің ойымша сол мұсылмандықты жөнді түсіне алмаған бауырларымыз нағыз мұсылманның түр сипатын көрсете алмай жүрген сияқты. Бірақта менің бес уақыты бар таныстарым бар оларға қарап, өміріңді 180 градусқа өзгерткің келеді. Олардың ішінде қазақтың даңқын бүкіл әлемге паш еткен жандарда бар:)

+0
14 ақпан 2012, 22:44

Қайдағы құмалақ, бірінші қазақ болып алайық, бір-біріміздің артың шұқылып жатқанша, сен иманссызсын немесе сен мұсылман емессін, не дегенмен қазақ елің, отан cүйуің, патриоттық сезімдер, болу керек емес пе? Өз елімізде өзіміз емін еркін жүре алмай тұрғанымыз, яғни рет ретімен болу керек емес пе? Кім неге сенудің оның өз еркі емес пе? Сенікі дұрыс немесе сенікі бұрыс деп бетке лағып бара жатқанша, сонда... анау елімізде отырған өзге ұлт өкілдері басымызға мініп те қоймай, басымызды алып тастауға бір қадам.

+0
14 ақпан 2012, 22:47

Мен түсінбеймін, орыстардың өздеріңде қандай жақсы үндеу бар; "Русский помоги русскому" деген

+0
14 ақпан 2012, 22:49

сіздер болсаңдар "астахфирололох" деп қайдағы бір сарттың тіліңде ме, түсімгенім жоқ

+0
14 ақпан 2012, 23:00

Маратионик мырза сізді түсініп тұрмын, кейбір қазақ бауырларымыз қазақтығын жоғалтуда. Менің қолданатын жақсы әдісім бар, яғни жараны қасыған сайын қанайтынын білесіз, сондықтан олармен сөз айтыспай нағыз мұсылмандық қайсысы, қазақты қазақ жасайтын істерді үйренуіміз қажет сияқты, солай емес па? Қалай ойлайсыз?

+0
14 ақпан 2012, 23:38

Сол жараны жазылуға көмектесу керек емес пе? Менің ойымша, әдісіңіз тым қате сияқты

+0
14 ақпан 2012, 23:00

Marationok Сәммитстаннан, сізге айтарым мен "қазақпын" және жалған мұсылман емеспін, миым уланған жок, сауатсыз да уахабистте емеспін. Пәкістанға айналмаймыз. Альхамдуллилях(араб тілінде мағынасы: Аллаға шүкір )мұсылманмын...

+0
14 ақпан 2012, 23:30

Ия дурыс,биз казак екенимизди умытпауымыз керек,казак ели инабатты,иманды,тарбиели екенин корсетуимиз керек!Иман деген не?Жай биздин казакша магынада айтканда,суйспеншилик,сыйластык,жаркын минез.....Сонда осындай касиеттерди биздин казактын бойына кимайсыз ба?Жарайды делик,сиз хиджапка карсы екенсиз,бойынызда казак деп турсыз!Онда неге осында хиджапты сараламай,улттык кимимизди сарапка салмайсыз?Казак ушин жаныныз ашыса,ер токымынызды асып,шапан жамылып,колынызда камшы мингениниз тайота камри емес ,казактын кара тулпары болып журмеске?Егер бул да сизде жок болса,мусылманга ангиме айтпаныз,озиниздин ким екенинизди талкылап алыныз!

+0
14 ақпан 2012, 23:40

Міне тағы бір миі уланған келген, өзбекстан азаматшасы

+0
14 ақпан 2012, 23:43

Озбекстан?Казакпын!Бирак озбекстаннын азаматтары сиз секилди кыз баласымен соз таласпайды,салемдери тузу,тарбиели!

+0
14 ақпан 2012, 23:52

қазақ болсаңыз қазақша жазуға тырысыңыз

+0
15 ақпан 2012, 00:00

мен казакша жазып турмын,оны озбекше окып турганыныз ушин мен кинали емеспин!Жане де айтарым,казаксыз ба,акылды казак болыныз,маган бир суракка жауап беринизши,мусылманнан не жамандык кординиз?Хиджап болмаса да кыз баласы аулетти жерлерин жауып жургеннин неси жаман?Жартылай жаланаш журген унайды ма сизге?Ертен буйыртса озиниздин отбасыныз,балаларыныз кыздарыныз болады,сонда сиз кызынызды жартылай жаланаш киндиресиз бе?Миы уланган деген создин магынасын билесиз бе?Мен ушин миы уланган деген ол ишетини пиво,арак,аузында темеки,ойлайтыны зина деп тусинем!

+0
15 ақпан 2012, 00:08

Сіз кінәлісіз, қазақ әліпбиі бар, қазақ қаріптері бар неге соны қолданбасқа?

+0
15 ақпан 2012, 00:25

кеширип койыныз,менин уялы телефонымда казакша шрифттер жок екен!!!Казак халкы акылды халык кой,сиздин неге акымак болып калганынызды тусинбей отырганым,,,,,,,,,бул шрифтти 2 ши класс окушысы да биледи демекши,,,,,,,,,,,.

+0
15 ақпан 2012, 00:12

Жоғарыда жазылғандай, Нұр деген сурада ешқандай да хіжіәп туралы айтылған жоқ, ұятты жерлеріңді жабыңдар деген, онымен келісуге болады, анау иранның немесе сарттардың (өзбек) жаман жаман қап қара "бәлеге" бүркеніп алмай.

+0
15 ақпан 2012, 00:04

Мысалы Мусылман бес уакыт намазында,дугаларында елимз аман журтымыз тыныш болсын!Деп дуга тилейди,сонда ол да сизге жакпаганы ма?

+0
15 ақпан 2012, 00:06

Міне ағайындар, көрдіңдер ме? Миі уланғандар көбейіп келеді

+0
15 ақпан 2012, 00:11

Бир нарсе айтайын ба?Миы сау адам,бир суракка жауап бере алмадын,бутындагы шалбарынды шешип,юбка киип алшы,сол кобирек жарасады!

+0
15 ақпан 2012, 00:14

миі уланған өзбекстан азаматшасы, бұл жерде сұраққа жауап беру міндет емес

+0
15 ақпан 2012, 00:18

жауап бере алмаганга желеу табыла береди демекши,юбканды да мойындаган сияктысын гой!Еркектин еки сойлегени олгени деген соз бар,сол демекши хиджапты болмайды дединиз,казак казак казак деп турдыныз,жарайды деп казакша да сойлесип едим,одан да каштыныз,ойбуй кулге айналып кеттиниз ба не боп кетти ози

+0
15 ақпан 2012, 00:25

Ешкім екі рет сөйлеген емес, бұл жеред сөйлемейді бұл жерде түрлі ойлар, пікірлер жазылады, сіздің жазып жатқаныңыз орынсыз, және де қазақ әліпбиі бар, қазақ қаріптері бар неге соны қолданбасқа?

+0
15 ақпан 2012, 00:32

Ия сиз еки сойлемединиз сиз бирнеше рет сойлединиз,,,,,,,,,,,,,менин жазып жатканымнын кай жери орынсыз?Жаланаш журмеген абзал,казак елимиздин аман болганын,журтымыз тыныш болсын деп дуга ету дурыс емес пе алде?...................Жаксылык тилеп,ойлап жургеннин ешкандай артыкшылыгы жок!Ал менин шрифттерим сизди толгандырмай ак койсын,ол жайт мектеп окушысына да малим,,,,,,,,,.биздин казак еркектеримиз осы казакша телефон,компьютер шыгарудын орнына мына бизбен соз таласып отканына биз кинали емеспиз,,,,,,,,,,,,,,

+0
15 ақпан 2012, 00:42

Охо енді еркектерге көштік пе? Бірінші қазақ болып алайық! Сіз болсаңыз еркектер дегенге сонда... а түсіндім, болды сіздікі рас! Мұсылман болсаңыз, мұсылмандарда әйел адамға сөз берілмеген, ер адам сөйлеген кезде, енді кім мына жерде мұсылман? Өзіңіздің суретіңізде хіжіап та жоқ, сіз болсаңыз хіжіәпті қолдап жатырсыз, ол не ол мен түсімбедім?

миі уланған өзбекстан азаматшасы, сау болыңыз сарттың тіліңде күеуіңізге сайрарсыз, маған ол түк қажеті жоқ, қазақтан безген. Тағы жаза кетейін қазақтың қамын ойлайтын қазақ болу керек, өз қамын ойлайтын мұсылман болғанша.

+0
15 ақпан 2012, 01:07

Уятты болса да сурайыншы,мусылман мусылман деп жатырмыз,ер баланы кишкентайында сундетке отыргызады гой,мусылманнын бир ерекшеликтери,жанагы айтканда миндети сол гой,мусылманды жерден алып жерге салып жатсын,сонда сен балалык шагында жанагы айтып откенди басыннан откизбедин ба?

+0
15 ақпан 2012, 01:32

Ағайын, көрдіңдер ме миі уланғандар қандай болады? Бір суретінде миі уланған өзбекстан азаматшасы шашын жайып қойып, қолың беліне қойып тұрған суретін көрдім, ол расында. Енді жазып жатқанын қараңдар, сауатсыз, миі уланған, қазақтан безген, адамның хіжіәп туралы не айтып тұрғанын, бұл нағыз екі жүзділік қой, бір-бірімізді алдамайық қазақтар.

+0
15 ақпан 2012, 00:57

Осы мысал Қалқаман Сариннің мына өлеңіне дөп келетін сияқты, тек мұнда әдеп туралы:
Бір ғұлама, тәрбиесі тым бөлек,
Шәкірттердің қарсы алдына бірде кеп.
Түзу сызық сызып қойып тақтаға,
Сынақ болар сұрақ қойды «Бұл не?» – деп.

Біреулері: «Бұл бір деген сан» – деді,
Біреулері: «Бәлкім, жалғыз жан...» – деді.
Біреулері «Таяқша,-деп, тік тұрған,
Улап-шулап айтып жатты әр нені.

Бағанадан болып жатқан құр әлек,
Шәкірттерге тақпай ұстаз кінә көп.
– Білмесеңдер, енді біліп жүріңдер,
Бір дегенім – баға жетпес бұл ӘДЕП!

– Деп ғұлама өзі берді жауабын,
Алла берер айтқан сөздің сауабын.
Бір артынан НӨЛ-ді жазып: «Бұл не?» – деп,
Ұстаз адам тағы қойды сауалын.

Сол болған соң көзі жетіп көргені,
Бәрі бірдей жауап беріп «НӨЛ!» - деді.
– Жоқ, балалар, БІЛІМ! – деді, бұл деген,
Таң қалысып қалды бұған сенгені...

Нөл артынан нөлді жазып тағы да,
– АҚЫЛ! – деді, керек бұл да жаныңа.
Мұның атын: ӨНЕР! – деді ғұлама,
Тағы да бір нөлді қосып соңына.

Біреулері мұның сырын кеш ұғып,
Біреулері қағазына көшіріп
Жатыр еді, алдындағы сызықты,
Өз қолымен тастады да өшіріп,

Ұстаздары: – Не қалды? – деп сұрады,
Ал шәкірттер кейіпке еніп кінәлі,
Кілең нөлдің қалғанына таңданып,
Бірі күліп, бірі іштей жылады.

...Көкжиектен бара жатты күн қайтып,
Мұның мәнін түсінеді кім қайтіп?...
Ақыл, білім, өнеріңнің ӘДЕПСІЗ,
НӨЛ екенін ғұлама адам тұрды айтып.

+0
15 ақпан 2012, 01:01

Хиджап болмаса да аулетти жерлеримди жаба билемин!Еркек деген сиз топас болып турганда биз сойлемегенде кайтемиз!Сыйлай бил озгени,ол адам не киеди,сени аландатпасын,ен бастысы аулетти жерин жаба билсин.тек оз камын ойлап турган мине сен!Баршанын камын ойласан,бул жерде кыз балаларымен айтыспас един,,,,,,,мен казакты да мусылманды да айтып турмын,жане де мен озбек азаматшасы емеспин,сауатсыз топас неме!!!Жане де мен мунда мынау маратионок самитстаннан деген адамды еркек санына косып турган жокпын,не оз сурети жок,не аты жони де казакилыкка келмейди,казак дкп лаулап турганыныз кайда?Еркектер осындай болып турганды кыз баласына ангиме айтпасай,,,,,,,,,,,юбканды умытпай киип алшы карагым!Еркек болсан,мында жазганша ,ертен кездесейкши,каншалыкты казак екенинди байкайык!Озиннин суретинди коюды умытпа тексиз неме!

+0
15 ақпан 2012, 01:32

Ағайын, көрдіңдер ме миі уланғандар қандай болады? Бір суретінде миі уланған өзбекстан азаматшасы шашын жайып қойып, қолың беліне қойып тұрған суретін көрдім, ол расында. Енді жазып жатқанын қараңдар, сауатсыз, миі уланған, қазақтан безген, адамның хіжіәп туралы не айтып тұрғанын, бұл нағыз екі жүзділік қой, бір-бірімізді алдамайық қазақтар.

+0
15 ақпан 2012, 08:58

Сен сиякты топастан маган сол хиджап киетин,адамдар жаксы.неликтен дейсин бе,себеби олар сен сиякты адаммен алыспайды,созден алып кашпайды,маган казир комек керек десем,жугирип касыма келип комегин береди,мусылман болу,мусылман атану кандай бакыт!Мен мактанамын елимде мусылман бауырларымнын кобейгенине!Сен сиякты макаулардын иши куйсин!И менин суретимде шаш жайылып турган жок,сокыр бале!Амантай кажы деген адамнын суретинин аргы жагына тыгылып алып катырдым деп отсын ба,тыгылсан да бутында юбка деген ойдамын!Сенин агайын деп кимге жазганынды тусинбедим,мунда барлыгы мусылмандар!Оз озине айт ол созинди!Давай аман бол,ертен Аллахтын алдында калайжауап беремиз соны ойлан.Ертен жаналыктардан казакты коргаган патриот деп,шапаны иыгында,колында камшы,астында кара тулпары бар сени коретин болайын,кормеймин ба,онда мына жерге озин де уяттан жаза алмайтын шыгарсын,бирак атсыз,тексиз,тарбиесиз баледен барин кутуге болады=)))

+0
15 ақпан 2012, 15:43

миі уланған өзбекстан азаматшасы сау болыңыз

+0
15 ақпан 2012, 15:53

АЛЛАХ даракы,дорекі сөйлегендерді ұнатпайды

+0
15 ақпан 2012, 11:28

Мұнда не болып кеткен?! Бәрін оқып шықтым... бәрі түсінікті болып тұрған сияқты...Тағыда қайталап жазам мен "қазақпын" және жалған мұсылман емеспін, миым уланған жок, сауатсыз да уахабистте емеспін. Пәкістанға айналмаймыз. Альхамдуллилях(араб тілінде мағынасы: Аллаға шүкір) мұсылманмын...ЕШКІМНІҢ ДЕ МИЫ УЛАНҒАН ЖОҚ...

+0
15 ақпан 2012, 17:09

Айналасындагы арнарсені орынсыз сынға алып, ақ нәрсені қара түсте, тузу дүниенің озін қисық көретін адамдарға жаным ашиды. Көкірек көзілдірігі қара түсте әрі сынық болса, солай істемегенде кайтеді?! Мұндай рухани дертке шалдыққан адамнан басқаша әрекет күту де бекер....................

+0
16 ақпан 2012, 12:44

Не является показателем ума, выиграть спор!
Потому что умный человек изначально не вступает в него!

Пікір білдіру:

Пікір қалдыру үшін тіркеліңіз немесе сайтқа кіріңіз.

Әлеуметтік желі арқылы кіру:

Соңғы аудармалар

"Мектеп 2017" 1-бөлім

Атауы: Мектеп 2017 Режиссері: Пак Джин Сок Бөлім саны: 16 Басты рөлдерде:  Соль Ин А, Чан Дон Юн, Ким Се Чжон, Ким Хи Чон

BTS –
BTS – "Blood,sweat & tears" [kaz_sub]

Топ: BTS немесе Beyond The Scene  Дебют: 2013 жыл, 13 маусым

38-параллель
38-параллель

Ел: Оңтүстік Корея Режиссер: Кан Джегю Жылы: 2004 Басты рөлдерде: Чан Дон Ган, Вон Бин Аударған: Ғалымжан Сәңкібаев