Covid-19-дың қоғамға әсері.

Covid-19-дың қоғамға әсері.
жеке
блог

COVID-19 адамдардың өміріне , олардың денсаулығына және біздің азық-түлік жүйелерімізге әсері

 


ХЕҰ, ФАО, IFAD және ДДҰ бірлескен мәлімдемесі

 


13 қазан 2020 ж. Мәлімдемені оқу уақыты: 3 мин (864 сөз)

COVID-19 пандемиясы бүкіл әлемде адам өмірінің күрт жоғалуына әкеліп соқты және қоғамдық денсаулыққа, азық-түлік жүйелеріне және жұмыс әлеміне бұрын-соңды болмаған қиындық тудырады.  Пандемия тудырған экономикалық және әлеуметтік іркіліс жойқын: ондаған миллион адамдар өте кедейлікке ұшырау қаупінде тұр, ал қазіргі уақытта 690 миллионға жуықтайтын тамақтанбаған адамдардың саны соңында 132 миллионға дейін өсуі мүмкін.  жылдың.

 


Миллиондаған кәсіпорындар экзистенциалды қауіпке тап болады.  Әлемдегі 3,3 миллиард жаһандық жұмыс күшінің жартысына жуығы өмір сүру құралдарынан айырылу қаупінде тұр.  Бейресми экономика қызметкерлері әсіресе осал, өйткені олардың көпшілігі әлеуметтік қорғау мен сапалы медициналық көмекке қолжетімсіз және өндірістік активтерге қол жеткізуден айырылды.  Құлыптау кезінде табыс табудың мүмкіндігі болмаса, көпшілігі өзін және отбасын асырай алмайды.  Көпшілігі үшін табыстың жоқтығы тамақтың жоқтығын немесе ең жақсысы аз тамақ пен құнарлылығы аз тағамды білдіреді.

 


Пандемия бүкіл азық-түлік жүйесіне әсер етті және оның нәзіктігін көрсетті.  Шекараларды жабу, сауда шектеулері мен қамау шаралары фермерлердің нарықтарға, оның ішінде шикізатты сатып алу мен өнімдерін сатуға, ал ауыл шаруашылығы қызметкерлеріне егін жинауға кедергі келтірді, осылайша отандық және халықаралық азық-түлік жеткізу тізбегін бұзып, салауатты, қауіпсіз және әртүрлі диеталарға қол жетімділікті азайтты.  .  Пандемия жұмыс орындарын қысқартты және миллиондаған өмір сүру құралдарын тәуекелге ұшыратты.  Асыраушылар жұмысынан айырылып, ауырып, өліп жатқандықтан, миллиондаған әйелдер мен ерлердің азық-түлік қауіпсіздігі мен тамақтануына қауіп төніп тұр, табысы төмен елдердегілерге, әсіресе шағын фермерлер мен байырғы халықтарды қамтитын ең маргиналды халыққа қауіп төніп тұр. Қазіргі гуманитарлық дағдарыстармен немесе төтенше жағдайлармен айналысатын елдер әсіресе COVID-19 әсеріне ұшырайды.  Пандемияға жедел ден қою, гуманитарлық және қалпына келтіру көмектерінің ең мұқтаж адамдарға жетуін қамтамасыз ету өте маңызды.

 


Қазір жаһандық ынтымақтастық пен қолдаудың уақыты, әсіресе біздің қоғамдардағы, әсіресе дамып келе жатқан және дамушы әлемдегі ең осал топтармен.  Біз пандемияның денсаулық пен әлеуметтік-экономикалық әсерлерін бірге еңсеріп, оның ұзаққа созылған гуманитарлық және азық-түлік қауіпсіздігі апатына айналуын болдырмай, дамудың қол жеткізген табыстарын әлеуетті түрде жоғалта аламыз.

 


Біз Біріккен Ұлттар Ұйымының Бас хатшысы шығарған Саяси қысқаша баяндамада атап көрсетілгендей, жақсырақ қайта құру мүмкіндігін мойындауымыз керек.  Біз елдерге дағдарысқа қарсы әрекет ету шараларында және Тұрақты даму мақсаттарына қол жеткізуге күш салуда қолдау көрсету үшін өз тәжірибеміз бен тәжірибемізді біріктіруге дайынбыз.  Біз денсаулық сақтау және агроазық-түлік секторлары алдында тұрған міндеттерді шешу үшін ұзақ мерзімді тұрақты стратегияларды әзірлеуіміз керек.  Азық-түлік қауіпсіздігі мен жеткіліксіз тамақтану проблемаларын шешуге, ауылдағы кедейшілікпен күресуге, атап айтқанда, ауыл экономикасындағы жұмыс орындарын көбірек және жақсартуға, баршаға әлеуметтік қорғауды кеңейтуге, қауіпсіз көші-қон жолдарын жеңілдетуге және бейресми экономиканы ресмилендіруге жәрдемдесуге басымдық берілуі керек.

 


Біз өзіміздің қоршаған ортаның болашағын қайта ойластырып, климаттың өзгеруі мен қоршаған ортаның деградациясын амбициялық және шұғыл түрде шешуге тиіспіз.  Сонда ғана біз барлық адамдардың денсаулығын, өмір сүру құралдарын, азық-түлік қауіпсіздігін және тамақтануын қорғай аламыз және біздің «жаңа қалыпты» жақсырақ болуын қамтамасыз ете аламыз.