Ағылшын тілі әлем ғажайыптарына қол жеткізудің кілті ме?

Ағылшын тілі әлем ғажайыптарына қол жеткізудің кілті ме?
жеке
блог

     Қазіргі әлемде ағылшын тілінің рөлі баға жетпес. Ағылшын тілі ең көп қолданылатын тіл болып саналады. 450 миллионнан астам адам оны өз тілі деп санайды. Тағы 600-650 миллион азамат ағылшын тілін қарым-қатынас үшін қосымша тіл ретінде пайдаланады. Ағылшын тілі әлемнің көптеген елдерінде сұранысқа ие. Шетелде білім алу үшін де бұл тілді білу өте маңызды. Беделді және жақсы жалақы алатын жұмыс тапқысы келетіндер онсыз биікке жете алмайды.

      Ағылшын тілінің қазіргі әлемдегі рөлін түсіну үшін ең алдымен оның тарихын білу қажет. Жасыратыны жоқ, тілдің қалай қалыптасқанын білу мүмкін емес. Неміс басқыншылары біздің заманымыздың 5 ғасырында Англияға келіп қоныстанғаны белгілі. Олар герман тілінде сөйледі. Мамандарда бұл кезең туралы мәліметтер аз. Себебі, сол кездегі жазба мұрағаттар мен құжаттар табылмады. Диалектілердің қалыптасуы 7-9 ғасырлардағы деректермен расталады. Олардың барлығы 9 ғасырда Ұлы Альфред ағылшын деп атаған тілге қатысты. Ағылшын тілінің дамуына скандинавтардың сөйлеуі де айтарлықтай әсер етті деп саналады.Норман жаулап алғаннан кейін бірнеше ғасырлар бойы ағылшын тілінде елеулі өзгерістер болды. Сол кезеңде қалыптасқан флексия жүйесі бүгінде қолданылады. Оған сәйкес, грамматикаға тән жалпылық жалғаулар ағылшын тілінде қолданылмайды десе де болады. Өзгерістер сөздік қорына әсер етті. Басқа тілдерден алынған қарыздар болды, олар ақырында жазбаша түрде көріне бастады.

   Соңғы орта ғасырларда және қазіргі кезеңде ағылшын тілін стандарттаудың тұрақты процестері орын алды. Жазбаша және ауызекі сөйлеу тілінің өзгеруі жалғасты. Дауысты дыбыстардың ұлы қозғалысы деп аталатын қозғалыс орын алды. XVII ғасырдың басынан бастап ағылшын тілінің әсері бүкіл әлемде сезілді. Уақыт өте келе оны әртүрлі елдердің адамдары қолдана бастады.

     Қазіргі әлемде ағылшын тілінің маңызы өте үлкен. Жақында ол біз үшін шет тілі болды, ал бүгінде халықаралық тіл. Сондықтан қазір әлемнің барлық елдерінде ағылшын тілі үлкен мәнге ие. Ағылшын тілінде сөйлеудің неліктен маңызды екендігі туралы айналымдағы дискурста оның әкелетін экономикалық пайдасы жаһандық әлемде ағылшын тілінде сөйлей алмауды сауатсыздықпен теңестіру дәрежесіне дейін басым болады (Vélez-Rendón, 2003). Ағылшын тілін бүкіл әлемге тарату қызметін ұсынатын мекемелердің, агенттіктердің және ұлттардың экономикалық мүдделері жасырылған. Ағылшын тілі – жақын маңдағы елдер үшін көп миллион долларлық бизнес (Cana-garajah, 1999; Pennycook, 1998), бірақ бұл факт ағылшын тілін бүкіл әлемге тарату науқандарында ешқашан анық байқалмайды, керісінше ағылшын тілін таратудың маңыздылығы туралы дискурстарда. Ағылшын тілі жаһанданумен, халықаралық коммуникациямен, басылымдармен, бәсекеге қабілеттілікпен және т.б. байланысты (Francis & Ryan, 1998; McKay, 2003; Romaine, 2000; Shohamy, 2006; Vargas Tejada et al, Warschauer, 2000)

    Ағылшын тілін үйренудің экономикалық маңыздылығы туралы бірден-бір нақты мәлімдеме келесі дәйексөзде:

Ағылшын тілі үлкен мүмкіндіктерді ұсынады. («Estándares», 9-бет) 4.

       Тым жеңілдетілген көзқарас бойынша Білім министрлігі (ерлер) жаһанданған әлемде жақсы жұмыс орындарына ие болу үшін, демек, экономикалық жағдайды жақсарту үшін ағылшын тілінде сөйлеу жеткілікті деген сенімді сақтайды; ол «табысқа апаратын несие картасы» ретінде алға тартылады (Лондон, 2001, 403). Олар ағылшын тілінде сөйлеу табысқа жету үшін қажет (мәдени/тілдік) капиталдың жалғыз нысаны екенін білдіреді, сонымен бірге жұмыс орындары үшін бәсекелесу үшін басқа біліктілік (плюс әлеуметтік және экономикалық капитал) қажет екенін жасырады, әсіресе жаһанданған әлемде, құзыреттілік тең емес жағдайларда.

     Жақсы болашақ туралы уәдені басшылыққа ала отырып, студенттер ағылшын тілінде білім алуды талап етеді (Francis & Ryan, 1998; Niño-Murcia, 2003; Ramanathan, 1999), бірақ іс жүзінде олардың көпшілігі көптеген факторларға байланысты бұл мүмкіндіктерден алшақ қалады. . Латын Америкасында адамдардың ағылшын тілін үйренуіне ең күшті мотивациялардың бірі - Америка Құрама Штаттарына қоныс аудару (Francis & Ryan, 1998; Niño-Murcia, 2003; Vélez-Rendón, 2003) өздерінің жағдайын жақсарту үшін жұмыс мүмкіндіктерін іздеу. экономикалық жағдайды және өз елдеріндегі отбасыларына ақшаны қайтару. Колумбияда көші-қонның себебі жұмыссыздықтың жоғары көрсеткіштерімен және төмен жалақымен байланысты; жаңа ғасырда мигранттардың профилі елдегі саяси және экономикалық тұрақсыздыққа жауап беретін орта және жоғарғы тап колумбиялықтарды қамту үшін кеңейді (Диаз, 2006).

       Табысы төмен халық болып табылатын бұрынғы топтың әлеуметтік капиталы (дұрыс түрдегі) және экономикалық капиталы болмағандықтан, өтініш беру және виза алу мүмкіндігі жоқ; Ағылшын тілінде сөйлеу оларды ақша мен билік әлеміне қосудың орнына, оларды шеттетіліп, шеттетілген күйде ұстайды.Елде тұратын адамдар үшін ағылшын тілімен байланысты экономикалық пайда да елес болып табылады және бұл әсіресе жергілікті ағылшын тілі мұғалімдерінің қазіргі жағдайында көрінуі мүмкін. Пенникук (1998) Гонконгтағы британдық ағылшын мұғалімдерінің үй артықшылықтарына қатысты айтқан мысал Колумбияда болып жатқан жағдайға жат емес, мұнда Боготадағы кейбір жоғары профильді қос тілді мектептер өздерінің ана тілінде сөйлейтін ағылшын тілі мұғалімдерінің баспанасын төлейді. жалақысынан басқа ағылшын тілі. De Mejía (2005) Колумбиядағы ағылшын тілі мұғалімдерін үш топқа бөлуге болатынын анықтады: АҚШ-та немесе Ұлыбританияда келісімшарт бойынша жұмыс істейтін мұғалімдердің артықшылықты тобы, осы елдердің тумасы, бірақ Колумбияда тұратын мұғалімдердің басқа тобы, және жергілікті мұғалімдердің үшінші тобы.Бұл санаттау тек шығу тегі мен тұратын жеріне ғана емес, негізінен ұлттық мұғалімдерге төмен жалақы тағайындалған осы үш топтың жұмыс және жалақы жағдайларына жауап береді. Әкімшілер де, ата-аналар да ортақ идеологияның басым бөлігі ағылшын тілін үйрету үшін біліктіліктен гөрі ана тілінде сөйлеу маңыздырақ сияқты. Дәлел көптеген мекемелерде ағылшын тілін ана тілінде сөйлейтін, ешқандай қосымша біліктілігі жоқ адамдар ағылшын тілі мұғалімдері немесе тіл бағдарламаларының үйлестірушісі ретінде жұмысқа алынады (De Mejía, 2005; Vélez-Rendón, 2003). Нәтижесінде, жергілікті мұғалімдердің еңбек жағдайлары мен жалақысының төмендігі артықшылық-төмендік ns-nns құрылымының көрсеткіші болып табылады (Pennycook, 1998) және «дамыған менталитеттің дамуын жалғастырады, өйткені шетелдік кадрлар жаңа мұғалімдердің негізгі жеткізушілері болып саналады. идеялар мен әдістемелер» (De Mejia, 2005: 32).Жергілікті ағылшын мұғалімдерінің қазіргі жағдайының бұл мысалы Колумбия халқының кең секторының экономикалық және жұмыспен қамту болашағын болжауға көмектеседі, олар қандай да бір себептермен ағылшын тілінде сөйлейтін стандартқа айнала алмайтынын ескере отырып, стандарттарға қол жеткізе алмайды. қызметкерлерді іріктеу және оларды жоғарылату және жалақыны көтеру критерийлері. Онсыз да қолайсыз халық қолайсыз жағдайда қалады, сондықтан ағылшын тілі олардың «ақымақ алтыны» болады.

     Әлем мәдениетаралық коммуникациямен, ғылыми-техникалық прогрестің және интернационалдану процесінің өсу қарқынымен сипатталады. Бұл жағдайлар халықаралық қоғамға осы жаңа жаһанданған әлемге қол жеткізуге мүмкіндік беретін ортақ тілдің қажеттілігін тудырады.

      Білім адамның дамуына мүмкіндік береді және тарихтың әртүрлі кезеңдерінде қоғамды құрайтын адамдарға жауап береді. Атап айтқанда, Колумбияда Жалпы білім туралы заң оның мақсаттарының бірі ретінде «ұлттық мәдениет пен елдің этникалық және мәдени әртүрлілігін ұлттық бірлік пен бірегейліктің негізі ретінде зерттеу және сыни тұрғыдан түсінуді» белгілейді. Дәл осы заң Базалық білім беру және БАҚ үшін «Әңгімелесу элементтерін меңгеру және кем дегенде бір шет тілін оқу» және «Шет тілінде түсіну және сөйлеу қабілеті» мақсаттарын белгілейді.

    Осы ережелерді ескере отырып және олардың автономиясын пайдалана отырып, Колумбия білім беру мекемелері өз студенттеріне ағылшын тілін шет тілі ретінде үйрену мүмкіндігін ұсынуды таңдады, осылайша балалар мен жастарға бүгінгі әлемге кеңірек қол жеткізуге мүмкіндік беретін пайдалы құралды ұсынады. . Мұны студенттердің тоқсан тоғыз пайызы мемлекеттік емтиханда ағылшын тілін таңдаған 2004 жылғы деректерге қатысты ICfes ұсынған деректер растайды.("Estándares", 7-бет)14.

        Жоғарыдағы мысалда авторлар Колумбияда қабылданатын тіл ретінде ағылшын тілін таңдауды негіздеу үшін өз дәлелдерін келтіреді. Мәтіннің негізі мынадай: 1) Қазіргі әлем мәдениетаралық коммуникациямен, ғылыми-техникалық прогреспен сипатталады; 2) Білім адамдарға өз уақытының сұранысына сай өнер көрсетуге мүмкіндік береді. Ордерлер: i) Колумбияның білім беру заңы білімнің маңыздылығын белгілейді; 2) Білім берудің басты аспектілерінің бірі – шет тілін пайдалана білу. Бұл жағдайда Ордерлердің қолдауы мыналар болып табылады: 1) қазіргі әлемнің сипаттамалары ортақ тілді қолдануды талап етеді. Шетел және ортақ тіл ағылшын тілі болуы керек деген талап; Ақырында, талапқа қосымша дәлел бар, онда мекемелер өз автономиялары үшін студенттердің ұлттық тестілеуде шет тілін таңдауына байланысты ағылшын тілін таңдады.Тул-мин моделі бойынша мәтінді деконструкциялау білімді, ғылымды, технологияны және мәдениетті және ағылшын тілін өндіру мен тұтыну арасындағы байланысты ашу үшін дәлелдердің қалай біріктірілгенін ашады. Осыдан жоғарыдағы мысал мазмұнының бастауы ретінде силлогизмдердің үш жиынтығын анықтауға болады және келесідей болуы мүмкін: Силлогизм 1) Қазіргі әлем мәдениетпен, ғылыммен және техникамен сипатталады--> Мәдениет, ғылым және білім арқылы таралады. ортақ тіл--> Әлемге ортақ тіл керек. Силлогизм 2) Қазіргі әлемге ортақ тіл керек-->Ортақ тіл – ағылшын тілі-- > Қазіргі әлемге ағылшын тілі қажет. Ал силлогизм 3) Қазіргі әлем ағылшын тілінде сөйлейді-- > Колумбия қазіргі әлемге тиесілі болғысы келеді-- > Колумбия ағылшын тілінде сөйлеуі керек. Осы ашылмаған дәлелге сүйене отырып, «Estándares» авторлары ағылшын тілінде сөйлеудің артықшылықтарының бірі ретінде төмендегілерді ұсынады:

      Ағылшын тілі — халықаралық деңгейдегі идеялар мен соңғы зерттеулерге қол жеткізу үшін білімге қол жеткізуге мүмкіндік беретін құрал. Ағылшын тілі студентті ғылым мен мәдениеттің, жаңа технологияларды басқарудың және әлеуметтік және мәдени өзара әрекеттесудің бірнеше салаларына жақындатады. («Estándares», 9-бет)

       Бұл үзіндіден көрініп тұрғандай, ағылшын тілін үйренудің экономикалық артықшылықтары туралы айтылмаған. Колумбиялықтар сөйлейтін шет тілі ретінде ағылшын тілін таңдаудың негіздемесі мәдени түсіністікпен және осы нақты жағдайда білім, ғылым, зерттеу және технология. Шет тілін (ағылшын тілін) үйренуге ықпал ету үшін заңды және кінәсіз ынталандыру болып көрінетін нәрсе, шын мәнінде, басқа контексттерде жасалған болжамдарға негізделу стратегиясы болып Ағылшын тілі – білімге қол жеткізуге мүмкіндік беретін тіл. Өте этноцентристік құнды білім - бұл ағылшын тілінде жасалған (және таралатын) білім. Барлық ұлы философтарды, ғалымдарды, жазушыларды және ғалымдарды ағылшын тілінде оқу керек деген тұжырым студенттердің адамзаттың ұлы ойшылдарына өз ана тілдерінде жақындау мүмкіндігін жоққа шығарады. Тұйық шеңбер құрылуда: бәрін ағылшын тіліне аудару керек, өйткені бұл адамдар сөйлейтін тіл, ал адамдар ағылшын тілін үйренеді, өйткені бәрі ағылшын тілінде шығарылады.

       Ағылшын тілінің категориялық жоғары мәртебесімен қатар испан тілі бағаланбайды, өйткені ол әлемдегі ең көп сөйлейтін тілдердің бірі болғанымен, колумбиялықтардың білімге қол жеткізуі жеткіліксіз. Бұл көзқарас ресурстардың тең емес бөлінуінен және екі тілді оқытуды жақсартуға ықпал ету күш-жігерінен көрінеді; Ағылшын тілі халықаралық келісімдердің объектісі, оқулықтарға инвестиция, біліктілік тестілері, мұғалімдерді дайындау курстары, ұлттық науқандар және т.б. нысаны болып табылса да, испан тіліне бірдей көңіл бөлінбейді (Cárdenas, 2003; Valencia-Giraldo, n/d). елдегі сауатсыздықтың жоғары тұлғалары. Нәтижесінде, Колумбиялықтардың көпшілігі үшін білімге қол жетімділік.

          Екінші жағынан, ағылшын тілінде сөйлеу демократиялық құрал ретінде білім, технология, ғылым және мәдениетті кез келген адамға қолжетімді етеді деген болжам, кем дегенде, барлығына бірдей емес. Үндістанда отарлау кезінде ағылшын тілі үндістерге британ әдебиеті әлемін және Еуропадағы университеттерді ашады деген алғышартпен ресми тіл ретінде бекітілді; нәтиже кейбіреулер үшін бұл ешқашан шындыққа айналмады, өйткені кедейлік пен әдет-ғұрыптар олардың бұл мүмкіндіктен пайда табуына кедергі келтірді (Pennycook, 1998). Колумбияда экономикалық, саяси, әлеуметтік және мәдени жағдайлар терең теңсіздіктерге ұшырайды, оларды дамуға қол жеткізу үшін барлығынан ағылшын тілін талап ету арқылы шешу мүмкін емес. «Colombia bilingüe en diez años» сияқты жоба біздің қоғамдағы тауарлардың онсыз да әділетсіз таралуын арттыруға ықпал етеді.

       Ағылшын тілінде сөйлейтін елдерге саяхаттау тек шет тілін білсеңіз және түсінсеңіз ғана мүмкін болады. Іс жүзінде кез келген адам шетелге демалуды қалайды. Ағылшын тілін білудің арқасында сіз тек ағылшын тілінде сөйлейтін елдердегі адамдармен оңай сөйлесе аласыз. Ағылшын тілінде жұмысы туристермен байланысты адамдар да жақсы сөйлейді. Егер сіз шет тілін білсеңіз, сіз әрқашан шет елде оңай көмек сұрай аласыз. Сондықтан шетелде өзіңізді сенімді сезінесіз.

       Ағылшын тілінің рөлі лайықты білім алғысы келетін студенттер үшін айқын. Оның білімі кез келген университетте оқуға мүмкіндік береді.Кез келген үлкен кітапханада дерлік ағылшын тіліндегі кітаптар бар. Детективтерді, романдарды, поэмаларды және басқа да шығармаларды түпнұсқада шет тілін пайдалана отырып оқуға болады. Техникалық әдебиеттердің түпнұсқаларының құндылығы кем емес. Ағылшын тілінің арқасында сіз қызықтыратын жабдықты немесе жабдықты мұқият зерттей аласыз.

      Ағылшын тілін үйренудің өзектілігін технологияның қарқынды дамуымен де түсіндіруге болады. Жыл сайын дүние жүзінің сарапшылары жаңа өнертабыстар жасайды. Оларға көбінесе ағылшын тілінде сөйлейтін атаулар беріледі.

     Ағылшын тілі жасөспірімдер мен жастардың өмірінде маңызды рөл атқарады. Ағылшын тіліндегі компьютерлік ойындар ойыншылар арасында өте танымал. Әлбетте, көптеген жастар бос уақытының едәуір бөлігін оларды пайдаланады. Әдетте, бастапқыда жаңа шетелдік ойындардың орысша аудармасы жоқ, сондықтан ойыншыға шет тілін білу көмектесе алады.Жастардың сөйлеуінде ағылшын сөздерінің көп саны бар. Сарапшылар мұны жасөспірімдер қоғамында қалыптасқан стереотиптер мен идеалдарға байланысты деп есептейді. Жастар Америкадағы өмір сүру деңгейі бізден әлдеқайда жоғары екеніне сенімді. Ағылшын тіліндегі қарызды өз сөзінде қолдана отырып, олар белгілі бір түрде өздерінің идеалдарына жақындайды.Көптеген студенттер оның маңыздылығын төмендетеді. Көбінесе білім мен ғылым саласына шетел тілін білетін мамандар қажет. Ағылшын тілін білудің ең жоғары деңгейінде өз өмірін ақпараттық технологиямен байланыстырғысы келетін студенттер болуы керек.

          Ағылшын тілі жұмысқа тұруда маңызды рөл атқаратыны сөзсіз. Беделді және жақсы жалақы алатын лауазымға ие болғысы келетін адамдар міндетті түрде ағылшын тілін жақсы білуі керек. Ағылшын тілін жетік білетіндер ірі компанияларда жұмыс істей алады, өйткені халықаралық серіктестермен байланысу қажет. Жұмыс берушілердің көпшілігі ағылшын тілін білетін қызметкерлерге көбірек төлейді. Зерттеулер көрсеткендей, шетел тілін білетін үміткерлер әріптестеріне қарағанда шамамен 10-40 пайызға көп табыс табады. Айта кетерлігі, кейбір компанияларда ағылшын тілін жетік меңгерген қызметкерлер ғана жұмысқа алынады. Кейбір фирмаларға аудармашылар қажет, сондықтан олар өз қаражаты есебінен болашағы зор үміткерлерді дайындауға дайын.

     Ағылшын тілін білетін студенттер үлкен артықшылыққа ие. Кейбір фирмалар, соның ішінде ірі фирмалар, тәжірибесіз мамандарды жұмысқа алып, шетелдік фирмасы болса, оларға жоғары жалақы беруге дайын.

      Ағылшын тілі – халықаралық деңгейдегі ең маңызды коммуникативті құрал. Қазіргі адам белгілі бір тілдік білімсіз өркениеттің соңғы игілігін пайдалана алмайды. Біздің өмірлік қызметіміздің барлық салалары белгілі бір дәрежеде ағылшын тілін білуді талап етеді.

     Ағылшын тілін үйрену барған сайын сұранысқа ие болып келеді. Кез келген заманауи адам оны кем дегенде базалық деңгейде иеленуі керек.Ағылшын тілі біздің өмірімізде маңызды рөл атқарады. Оның білімі барлық жастағы адамдарға қажет. Ағылшын тілі өмірдің барлық салаларымен байланысты. Беделді білім алуға немесе жұмысқа орналасуға ниеттілер онсыз істей алмайды. Ағылшын тілін білетін қызметкерлер оны білмейтіндерге қарағанда көбірек табады. Бұл факт кез келген жаста ағылшын тілінің лексикасы мен грамматикасын үйренуге тамаша ынталандыру бола алады.

 

Пайдаланылған әдебиеттер: 

  1. "Колумбиялық әлеуметтік-мәдени контекстте жалпы еуропалық шеңберді іске асырудың салдары перспективасы", Columbian Applied Linguistics Journal, núm. 7, 7-26 беттер. 

  2. Андерсон, B. (2006), Елестетілген қауымдастықтар. Лондон және Нью-Йорк, Версо. 

  3. Bourdieu, P. (1986), «Капиталдың нысандары»,  J.G Richardson (Ред.)

  4. Анықтамалық теория және зерттеу білім әлеуметтану, Нью-Йорк, Greenwood Press, 241-258 беттер.

  5. Ағылшын тілін оқытудағы лингвистикалық империализмге қарсы тұру.Оксфорд университетінің баспасы.

  6. Колумбиядағы ағылшын тіліндегі профессорлар мен үлгілер: «Ұлттық бағдарлама» бағдарламасының саяси бағдарламасы.