ИНТЕРНЕТ - РАДИКАЛДЫ ИДЕЯНЫҢ ТАРАЛУ КӨЗІ

ИНТЕРНЕТ - РАДИКАЛДЫ ИДЕЯНЫҢ ТАРАЛУ КӨЗІ
жеке
блог

Қазіргі таңда қоғамды алаңдатып отырған елеулі қауіп – жастардың салафилік ағымға арбалуы. Себебі ғаламтор желісінің қолжетімділігі салафизм идеологиясының кеңінен таралуына тиімді жағдай туғызуда.

Ғаламтор желісі еліміздің азаматтарын, әсіресе жастарды тура жолдан тайдыратын салафизм ағымының негізгі құралына айналды. Олар түрлі «Facebook», «Vkontakte» және т.б. әлеуметтік желілерде өз идеологияларын дәріптейтін аудио және бейне уағыздар, мақалалар, мотиваторлық посттарды кеңінен жариялау арқылы өз идеологияларын таратуда.

Салафизм идеологтары ғаламтор әлеміндегі «Scype», «Youtube» секілді бейнехостингтерді пайдаланып, жастарға бейне дәрістер оқу арқылы олардың радикалдық ағымдарға кіруіне себепкер болуда. Салафизм ағымының арбауына түскен адам мемлекеттің зайырлы қағидаттарына, билік пен дәстүрлі дін өкілдеріне қарсылық танытып, қоғамға айтарлықтай зиян келтіретіні анық. Ал қоғамның белсенді буыны жастар арқылы өз қатарларын толықтырып жатқан салафизм өкілдерінің көздейтіні – ел арасында алауыздық тудырып, өз мүдделеріне қол жеткізу.

Салафилік бағыттағы сайттар мен парақшалар агрессивтілігін байқатпау үшін соңғы жылдары мотиваторлары мен суреттерінің сапалылығын арттыруда. Себебі психологиялық зерттеулер бойынша ғаламтор оқырманы ақпаратты 90% көзбен көру арқылы қабылдайды. Салафизм идеологиясын насихаттайтын сайттарда кәсіби психолог әрі блогер мамандар жұмыс атқаратындығы аңғарылады.

Сондықтан қазіргі бәсекелес қоғамда дәстүрлі ханафи бағытындағы сайттардың да сапасы мен көрнекілігін жетілдіріп отыру – уақыт талабы. Сондай-ақ, жастар көп шоғырланатын, алайда әзірге салафизмидеологиясы көп тарала қоймаған «Іnstagram», «Тwitter» секілді заманауи ғаламтор желілерінде дәстүрлі дін мен салт-дәстүрдің құндылықтарын дәріптейтін парақшаларды мазмұнды материалдармен толықтырып, отыру арқылы оқырмандар санын арттырып, мағыналы жарияланымдарды енгізіп отыру қажет. Сонда салафилік идеологтардың «facebook», «vkontakte» желілеріндегідей белсенділіктерінің «instagram», «twitter» желілерінде орын алуына тойтарыс беруге болады.

Еліміздің әрі қарай дамуы тікелей жастарға байланысты болғандықтан, жастардың рухани деңгейі мен сауаттылығына баса мән беру маңызды. Сондықтан жастардың діни сауатын жетілдіру жұмыстарын тек қана білім беру ошақтарымен шектеп қоймай, олардың бос уақытын көп арнайтын ғаламторды құнды да бай, ғибратты да тағылымды бағдарламалармен толықтыру қажет.

Әл-Фараби атындағы ҚазҰУ

Философия және саясаттану факультеті

Дінтану және мәдениеттану кафедрасы

Орындаған: Аманжол Бекзат

Жетекші: Абдуллаев Нұржан