Компульсивті толып кету жайлы не білеміз?

Компульсивті толып кету жайлы не білеміз?
жеке
блог

Психикалық бұзылулардың арасында тамақтанудың бұзылуы ерекше орын алады. Булимия және анорексия сияқты аурулардың қауіптілігі туралы көптеген адамдар біледі, бірақ сарапшылар компульсивті артық тамақтану туралы сирек айтады. Алайда, бұл бұзушылық түрі әйелдерде де, әртүрлі жастағы ерлерде де жиі кездеседі.

Компульсивті толып кету дегеніміз не? Бұл термин тағамды шамадан тыс тұтынуды білдіреді, оны көпшілік маскүнемдік деп атайды. Бірақ бұл мінез-құлықтың себебі ерік-жігердің болмауы, табиғи жалқаулық немесе адамның темпераменті емес. Артық тамақтану психологиялық факторларға негізделген. Сондықтан проблеманы тамақтану тәртібін түзетуге мамандандырылған тәжірибелі психотерапевт көмегімен ғана шешуге болады.

Аурудың ерекшеліктері

Әр адамның өмірінде ол қажет мөлшерден көп тамақ жеген кездер болды. Мұндай тамақтанудың нәтижесі: іштегі ауырлық және ыңғайсыздық. Бірақ мұндай жағдайлар өте сирек, әдетте, мерекелік сәттерде кездесіп жатады. Психологиялық бұзылуы бар адамда тамақтану процесі ешқашан аяқталмайды. Мәжбүрлі тамақтанудан пациент белгілі бір уақытта диетаға баруы мүмкін, бірақ бұл тек басқа бұзылуға және одан да көп ашулануға әкеледі.

Көбінесе мәжбүрлі тамақтанудан зардап шегетін адамның дене салмағы қалыпты болып табылады. Семіздіктің алғашқы белгілері біраз уақыттан кейін, аурудың басталуынан кейін пайда болады.

Психологиялық проблемалардың бар-жоғын келесі белгілер бойынша бағалауға болады:

тамақ нормадан едәуір асатын мөлшерде сіңеді (орташа ересек адамның аштығын қанағаттандыру үшін жеткілікті тамақ мөлшері),

тамақтану арасындағы уақыт қысқа -  2 сағатқа жетеді,

адам асығыс және тез тамақтанады, сырттан ол қатты аштықты сезінуі мүмкін;

науқас аш болғандықтан тамақ жейді. Көбінесе келесі тамақтану себебі стресс, жалғыздық сезімі немесе басқа эмоционалды себеп;

мәжбүрлеп ішу арқылы адам өзінің тәбетін басқара алмайтындығын және тоқтата алмайтындығын түсінеді;

асқазанда ауырсыну болған кезде тамақтың сіңуі тоқтайды;

ашкөздіктің тағы бір шабуылынан кейін адам өзін кінәлі сезінеді. Ол соншалықты ренжіген және бақытсыз болғандықтан, ол депрессияға түсуі мүмкін, бұл артық тамақтанудың жаңа эпизодына әкеледі.

Егер жоғарыда сипатталған белгілер жеткілікті ұзақ уақыт болса, кем дегенде 3 ай болса, онда бұл тамақтанудың елеулі бұзылыстарының болуын көрсетуі мүмкін. Бұл проблеманы диеталар көмегімен өз бетіңізше шешу мүмкін емес - тұрақты нәтижеге жету үшін сіз арнайы психотерапия курсынан өтуіңіз керек.

Мәселені өзіңіз қалай шешуге болады?

Егер бұзылыс дамудың бастапқы сатысында болса, оны өзіңіз жеңуге тырысуға болады. Бұл қалпына келтіруге алғашқы қадам болады.

Мазасыздық белгілері пайда болған кезде:

Жақын адамыңызға өз проблемаңыз туралы айтыңыз. Кейбір жағдайларда мәселені айту оның одан шығудың жолын табуға мүмкіндік береді. Сонымен қатар, жақын адамдардың қолдауы бізге күш пен сәттілікке деген сенімділікті арттырады, сенімсіздік пен жалғыздық сезімін жояды.

Әдеттерін немесе қоршаған ортаны өзгерту. Бізді қоршап тұрған нәрсе біздің өмір салтымызға және тамақтану мәдениетімізге үлкен әсер етеді. Компульсивті жегіш компаниямен мүмкіндігінше жиі тамақтануға тырысуы керек. Кафеге барыңыз немесе достарыңызды қонаққа шақырыңыз.

Өзіңізге әлсіз болу құқығын беріңіз. Артық салмақпен ауыратын көптеген адамдар тыйым салынған тағамдардың тізімін жасайды. Мұны істеудің қажеті жоқ, өйткені азғыруды жеңу екіталай. Біраз уақыттан кейін, сіз тағы да ашкөздікке бой бересіз. Егер сіз бірдеңе алғыңыз келсе, оны қазір жеп қойыңыз, бірақ аз ғана. Бұл жағдайда ешқандай кінә болмайды, бұл мәжбүрлі түрде асыра сілтеудің басталуының кілті болып табылады.