Әлемде қанша тонна АЛТЫН өндірілген?

Әлемде қанша тонна АЛТЫН өндірілген?
жеке
блог

Бұл туралы пікірталас миллиардер Уоррен Баффеттің планетада өндірілген барлық алтынды 20 метрлік кубқа орналастыруға болатындығын айтқан кезде басталды, бұл алтын әрқашан маңыздылығымен салыстырғанда өте аз. Әрине, әйгілі инвестор шамамен сандарды келтірді, бірақ кейінірек белгілі болғандай, ол дұрыс жауапқа өте жақын болды. Көптеген сарапшылар жыл сайын Thomson Reuters GFMS талдау фирмасы ұсынатын сандарды пайдалануды жөн көреді. Жақында алынған ақпарат шамамен 172 000 тонна алтынды көрсетеді, бұл алтын кубымен 21 метр болатын кубқа тең. Алайда, берілген құндылықтармен бәрі бірдей келісе бермейді және кейбір зерттеушілер бүкіл адамзат тарихынан 2,5 миллион тонна алтын өндірді деп мәлімдейді. Thomson Reuters GFMS мәлімдегеннен 14,5 есе көп. Егер бұл мәліметтер дұрыс болса, планета бетіндегі барлық алтындарды биіктігі 140 м, ұзындығы 50 м және ені 50 м тікбұрышқа салуға болатын еді. Керісінше, кейбір тарихшылар Thomson Reuters GFMS компаниясының деректері айтарлықтай жоғары бағаланған және оларды 172 000 тоннадан 155 000 тоннаға дейін азайту керек деп санайды.

Неліктен деректер әртүрлі? Шын мәнінде, зерттеушілер өнеркәсіптік революцияға дейін адамдар қанша алтын өндіргенін нақты анықтай алмайды және өндірілген алтынның әлемдік есебі жүргізіліп жатыр. GFMS мәліметтері бойынша Колумб 1492 жылы Американы ашқан кезде әлемдегі алтын қоры 17780 тоннаны құрады. Дегенмен, көптеген сарапшылар бағалау айтарлықтай асыра бағаланған деп санайды. Көрсеткішті азайту керек, өйткені ежелгі дәуірлерде адам тереңдіктен осыншама көп бағалы метал шығаратындай озық технологияға ие бола алмады. Оның салмағы небары 280 тонна. GFMS деректерінен алынып тасталған 17 500 тонна айырмашылық 155 000 тоннаға дейін қосылады.

Егер өндірілген алтын мөлшерін азайтуды жақтаушылармен бәрі түсінікті болса, таңқаларлықтай өндірілген 2,5 миллион тонна алтын қалай есептеледі? Археология адамның алтын өндіруді шамамен 6000 жыл бұрын бастағанын айтады. Мысырдағы қабірлерді қазу кезінде ашылған жаңалықтар заманауи технологиялардың жетіспеуі адамдарға орасан зор алтын өндіруге кедергі бола алмайтындығын көрсетеді. Перғауын Тутанхамонның қабірінде ғана 1,5 тонна алтын болған екен! Бандиттер бұған дейін қанша моланы қиратқан және сіз әлі қанша қабірді табуыңыз керек? Сондай-ақ, алтын өндіретін барлық елдер GFMS-ке өз қызметтері туралы толық есептер ұсынбаған. Әрдайым өркендеген алтынды осы заңсыз өндіріске қосу мыңдаған тонна құжатсыз бағалы металдар береді.

 

Нәтижесінде шындық әдеттегідей екі шекті мәннің ортасында болады. Қалай болғанда да, алтынның жетіспеушілігі әлі адамзатқа қауіп төндірмейді. Даму үшін жеткілікті алтын тамырлары топырақта қалады.

Сәрсен  Аманжолов атындағы Шығыс Қазақстан Мемлекеттік Университеті, мектепке  дейін білім беру және тәрбиелеу мамандығының  студенті Төлеген М.М.