Гомер философиясы

Гомер философиясы
жеке
блог

Ерте ежелгі грек тарихында неолит және қола дәуірлерін бөліп көрсетуге болады, ал қола дәуірінде – Крит (б.з. д. II мыңжылдықтың бірінші жартысы), Микен (б. з. д. II мыңжылдықтың екінші жартысы) және Гомер (б. з. д. I мыңжылдықтың басы) азиялық типтегі ерте таптық қоғамдар. "Гомер Грециясы" – Дориан жаулап алғаннан кейінгі Хеллас – Ахай Микена Грециясымен салыстырғанда, оның ыдырау кезеңінің алғашқы қауымдық жүйесіне ішінара оралу болды. Сондықтан, осы уақытта қалыптасқан Гомер эпосы-бұл қарабайыр дорик санасында ақсүйектер Микена жүйесінің сынуы. "Гомер мәселесі" – " Илиада "мен" Одиссеяның " авторлығы мен шығу тегі туралы мәселе, әдетте Гомердің есімімен байланысты-біздің қарастыруымыздан тыс.

Гомер эпосындағы Философия. Гомер эпосы-көркемдік, мифологиялық, философиялық және діни элементтер бірлікте ұсынылған социоантропоморфтық дүниетанымның керемет үлгісі. Дегенмен, бұл діни және мифологиялық дүниетанымнан гөрі көркем және мифологиялық, өйткені эпостың ортасында адамдар немесе демигодтар-батырлар, құдайлар шетінде, олар адам драмасының қатысушылары, олардың мүдделері адамдардың мүдделерімен байланысты. Рас, Гомер эпосындағы философиялық мәселелерге тек серуендеу арқылы ғана әсер етеді. Көркем мәтіндегі философиялық қосындыларды анықтау – Гомер эпосын зерттеушінің алғашқы міндеті ерте ежелгі философияның бір түрі ретінде.

Гомер бойынша әлемнің басталуы. Проблема басталған дүние, уақыт – басты проблемалардың бірі мифологиялық дүниетаным. Философиялық мифология үшін басталу мәселесі – ғарыштық ата-бабалар немесе ата-бабалар, табиғаттың белгілі бір құбылыстарын бейнелейтін табиғаттан тыс ерлі-зайыптылар туралы мәселе. Гомер мұндай жұпты Мұхит құдайы мен тефида құдайынан табады. Мұхит - "құдайлардың атасы" (Илиада. XIV, 201), одан "бәрі болады" (Илиада. XIV, 246). Бұл Мұхит қазірдің өзінде айтарлықтай демифологияланған және деантропоморфталған. Гомердің эпосында оның табиғаттан тыс гипостазынан гөрі оның табиғи екендігі туралы көбірек айтылады. Бұл жерді қоршап тұрған Тұщы су өзені. Ол кілттерді, Құдықтарды және басқа өзендерді тамақтандырады. Оның жеңдерінің бірі-Стикс-Мұхит жер асты патшалығы арқылы өтеді.

Әлем үш бөліктен тұрады: аспан, жер және зындан.Гомердің пікірінше, Аспан мен зындан жерге қатысты симметриялы: зынданның ең терең бөлігі – Тартар – жер астында орналасқан Гадес қаласынан аспанның шыңы жер бетінен алыстаған сайын алыс орналасқан. Жер-қозғалмайтын дөңгелек жазықтық. Аспан мыс. Жағдайлардың едәуір азында ол темір ретінде анықталады (темір әлі күнге дейін қолданылған). Аспан мен жер арасындағы кеңістік жоғарыда эфирмен, ал төменде ауамен толтырылған. Аспанды тіректер қолдайды. Оларды Титан Атлант қорғайды. Күн-ГЕЛИОС құдайы, ай-Селена құдайы, оның әпкесі Эре – таңның құдайы. Кейде мұхитқа батып бара жатқан шоқжұлдыздар оны жуып, жарқырауын жаңартады. Зындан эреб, Гадес және Тартардан тұрады: Эребке кіру Мұхиттың артында орналасқан.

Социоантропоморфизм. Гомер эпосында барлық табиғи және көптеген адам мен әлеуметтік адамдар өздерінің табиғаттан тыс антропоморфтық гипостазына ие. Табиғаттан тыс мифологиялық тұлғалар бір-бірімен туыстық қарым-қатынаста болады. Мысалы, ұйқы құдайы Гипнос-өлім құдайы Танатостың егіз інісі, қорқыныш құдайы Фобос-соғыс құдайы Арестің ұлы. Жерді, суды және аспанды (ауа мен эфирді) ағайынды Гадес, Посейдон және Зевс бейнелейді. Медицинаны Құдай Пеан, ақылсыздық – Атой, кек алу – Эриниялар, алауыздық – Эридалар және т. б. бейнелейді. Барлық осы мәнінен емес полулюди-полузвери ретінде құдайлар Ежелгі Египет. Олар толығымен антропоморфталған, яғни адам кейпіне ие. Алайда, Гомердің мифологиялық философиясындағы зооморфизмнің, жұлдыздық ұқсастықтың рудименттері әлі де сақталады: құдайлар құстардың бейнесін қабылдай алады, Гера "толқынмен" көрінеді, адам мен жануардың ерекшеліктерін біріктіретін фантастикалық тіршілік иелерінің бейнелері "Одиссеяның" ежелгі қабатында сақталады.

Гомер құдайларының гуманизмі олардың моральдық қасиеттеріне де қатысты. Ежелгі Греция құдайларының моральдық деңгейі адамға жақын. Құдайлар дене, олар жаралануы мүмкін, олар ауырады. Алайда құдайлар адамдардан мәңгілік жастық пен өлместіктен ерекшеленеді. Олардың ерекше қаны бар. Олар балшырындар мен амброзиялармен қоректенеді, ойлау жылдамдығымен қозғалады. Гомердің философиялық дүниетанымында құдайлар ғаламның жаратушылары емес, тұтастай алғанда да, оның бөліктерінде де. Олар тек табиғи процестер мен құбылыстардың табиғаттан тыс қосарлануы.

Олимпиадалық дін. Бұл ежелгі грек полистерінің ресми діні. Бұл атау ежелгі гректердің идеялары бойынша құдайлар өмір сүрген Олимп тауынан (Тесалияда) шыққан. Бұлтқа түсетін олимптың қарлы шыңы ежелгі гректер үшін аспан сияқты қол жетімді емес еді. Негізгі олимпиадалық құдайлар он екі болды. Бұл 1) Зевс, 2) Оның ағасы Посейдон (Гадес – олимпта өлгендердің қорқынышты патшалығының құдайы болған жоқ), Зевстің әпкелері: 3) пештің құдайы Гестия, 4) жер құнарлылығының құдайы Деметер, 5) Зевстің әйелі Гераның әпкесі, Зевстің балалары: 6) Афина, 7) Афродита, 8) Аполлон, 9) Гефест, 10) Гермес, 11) Арес, 12) Геба.

 

Антропология. Гомер эпосындағы адамдардың шығу тегі туралы ештеңе айтылмаған. Адамдар Құдайларға қарсы бейнеленген. Олардың өмірі қысқа, қайғыға толы және құдайлардың озбырлығына байланысты. Міндеті адамдарды әкеледі богам құрбандары, умилостивляя оларды умоляя көмек көрсету туралы. Алайда, Гомердің Философиясы бойынша құдайлар құрбандықты қабылдауға немесе оны қабылдамауға еркін. Сонымен қатар, олар ақыл-ой мен моральдық көзқарастардан гөрі өздерінің құмарлықтарын басшылыққа алады.

Полианимизм. Адамда Гомер дене мен рухтың үш түрін ажыратады. Солардың бірі-псюхе. Бұл жан сияқты. Ол денеге ұқсайды, бұл оның қос және бейнесі (эйдолон), тек тығыздығы мен өткізгіштігі жоқ. "Псюхе" - өмірдің бастауы және дене қозғалысының көзі. Ол қайтыс болғаннан кейін денесін тастап, Гадеске көшеді. Рухтың тағы бір түрі – "Тумос". Бұл рухтың аффективті-ерікті бөлігі. Үшінші түрі - "noos". Бұл ақыл. "Псюхе "бүкіл денеге құйылады," тюмос "кеудеде," ноос " – диафрагмада. Гомердің философиялық көзқарастарына сәйкес, руханияттың барлық үш түрі құдайлар мен адамдарға тән, жануарлар – алғашқы екеуі ғана.

 

Тағдыр-Гомер эпосы мен оның философиясының маңызды элементі. Тағдыр ежелгі грекше "мойра", "морос", "ананке" және "айса"сөздерімен белгіленеді. Тағдырдың бейнесі негізінен деантропоморфталған. Гомердің пікірінше, тағдыр нәзіктікке берілмейді. Ол құдайларға қарағанда күшті. Рас, құдайлар мен тағдырдың қарым-қатынасы эпоста екіұштылықпен ұсынылған. Бірақ адамдардың ғана емес, Құдайлардың да тағдырына тәуелділік идеясы басым.

Құдайшылық. Гомер эпосы-көркем және мифологиялық дүниетанымның мысалы. Оның орталығында – адамдардың өмірі мен тарихы. Эпоста адамдардың құдайларға тәуелділігі туралы оймен қатар, Құдайға қарсы тенденциялар да бар. Құдайшы Диомед Афродитаны жарақаттайды. Ол құдайлармен салыстыруға дайын. Құдайлар мен адамдар арасындағы алшақтықты кейіпкерлер толтырады, демигодтар-ата-аналарының бірі Құдай немесе құдай болатын жартылай адамдар. Мысалы, Ахиллес-патша Пелеус пен Тетис құдайының ұлы. Ұлы Гомера смертны. Олар адамдар арасында және адамдар сияқты өмір сүреді, бірақ олардың ерліктерінен асып түседі.

Гомер эпосындағы философияның негізгі элементтері.Осылайша, Гомер эпосындағы философия элементтерін Мұхит пен тағдырдың деантропоморфизациясында, құдайлардың жеке тағдырға бағынуында, құдайшылдық мотивтерінде және парасаттылықты дәріптеуде көруге болады. Бұл адамның ең жоғары қасиеттерінің бірі. Кейінгі өмір жердегі өмірден гөрі нашар. Аидада " псюхе "елес тіршілік етеді, онда" тек өлген адамдардың көлеңкелері, санасы жоқ, рейт " бар (Одиссея. XI, 475 – 476). Ахилл зындандағы патшадан гөрі жердегі батрак болуды жөн көреді.