Карл Поппердің философиясы

Карл Поппердің философиясы
жеке
блог

Әл-Фaраби aтындағы ҚaзҰУ прoфессoры, дoцент Жaнатаев Дaнат Жанaтайұлы

 

Әл-Фараби атындағы ҚазҰУ 1-курс магистранты  Дүйсенбай Айкүміс

 

Карл Поппердің философиясы

Карл Поппер (1902-1994) - ХХ ғасыр философиясының маңызды және ықпалды ойшылдарының бірі болып саналатын австриялық-британдық философ. Ол табиғи философия мен әлеуметтік ғылымдарға үлкен үлес қосты.

Поппердің идеялары білім ақыл-ой тәжірибесінен дамиды деген ойға айналды. Ол әр адамның шешімдері алдын-ала анықталған алдыңғы оқиғалармен байланысты деген идеяны жоққа шығарды. Сондықтан ол антидетерминизм идеяларына қол қойылған метафизик болып саналады.

Сонымен қатар, ол саяси білімнің әртүрлі салаларына айтарлықтай үлес қосты. Ол негізгі принциптермен бөлісетін, бірақ социализм және социал-демократия сияқты ұқсас емес кейбір идеяларды үйлестіруге тырысты.

Ол өзінің идеяларымен индуктивті ой сияқты философиялық тармақтарды классикалық ойға қарсы қойды. Ол сонымен бірге "сыни рационализм"деп аталатын эпистемологиялық философияның негіздерін жасады.

Поппердің докторлық жұмысы Поппер бұрыннан білетін адам жадын зерттеуге арналды.

Алайда, Булер Попперді танымдық психологияның әдіснамалық мәселелерін талдауға айналған жұмысының бағытын өзгертуге көндірді. Ол өзінің дипломын осы жұмысымен 1928 жылы алды.

Бұл Поппердің басқа психологиялық идеяларды ашық сынға алған алғашқы жұмысы болды. Осы сәттен бастап ол өз өмірін психологияның ғылыми жағын талдауға және ойлауда қолданылатын әдіске философиялық көзқарасқа арнады..

Оның идеялары Вена шеңберінің көптеген басқа ойшылдарымен үндеседі, бұл оның өмірін философияны зерттеуге және психологиялық аспектілерді артта қалдыруға мәжбүр етті.

Бұл Поппер сол кездегі басты аналитикалық философтардың бірі болған сәттен бастап, Расселл және Готтлоб Фреге сияқты басқа ойшылдардың қасында болды..

Өмірінің соңғы жылдарында Поппер өзінің зерттеулері ғылымға бағытталғандығы үшін ашық сынға ұшырады. Сонымен қатар, ол "бұрмалау логикасына"бағытталған көптеген жұмыстары үшін сынға ұшырады.

 

Ол 1969 жылы зейнетке шыққанға дейін Лондон университетінде жұмыс істеді. 1965 жылы ол сэр Карл Поппер болған Британдық тәжімен рыцарь болды. Зейнетке шыққаннан кейін ол 1994 жылы қайтыс болғанға дейін жазушы және оқытушы болып жұмыс істеді..