Қазақ геноциді – Қазақстандағы 1932-1933 жылдардағы ашаршылық

Қазақ геноциді – Қазақстандағы 1932-1933 жылдардағы ашаршылық
жеке
блог

Қазақстандағы 1932-1933 жылдардағы ашаршылық сталиндік ұжымдастыру саясатының салдарынан болған жоқ. Бұл қазақ ұлтын жоюға және елді Ресейден қоныс аударушыларға қоныстандыруға бағытталған жоспарлы геноцид болды.

Мұны коммунистердің жасанды ашаршылықты ұйымдастыру қисыны дәлелдейді. Әрине, колхоз жүйесін құрмай - ақ – екінші феодалдық құқық (большевиктер) (БКП (б)) - ешқандай аштық пайда болмас еді. Егер ұжымдастыру жаппай ашаршылықтың себебі болса, онда КСРО-ның барлық аграрлық өңірлері осыдан зардап шегер еді. Шындығында мүлдем басқа көрініс бар.

Аштықтың қасіреті Украинада, Кубаньда, Батыс Сібірде, Поволжьеде, Оралда және Қазақстанда орын алды. Бірақ тек Ресейдің Орталық өңірлері мен Орта Азияда мұндай жағдай болмады.Бұл селективтілікте ашаршылық арқылы Сталиндік геноцидтер жүйесін түсінудің кілті жатыр. Украина, Кубань, Донщина, Еділ аймағы және Батыс Сібір украиндар халықтың едәуір бөлігін құрайтын жерлер болды. Бұл аймақтар коммунистік диктатураға қатты қарсылықтың ошағына айналды. "Егер жау берілмесе, оны жойып жібереді", – дейді коммунистік әдебиеттің классигі Алексей Пешков (партиялық лақап аты – Максим Горький). Осы себепті Кеңес өкіметінің дұшпаны "ұсақ буржуазиялық", яғни шаруалар, Украина халқы және украиндар мен Ресей казактары тұратын жерлер аштыққа ұшырады.

Қазіргі Ресей Федерациясының казактары мен казактары сияқты қазақтардың өздері өздерін "казактар" деп атаса да, Қазақстандағы ашаршылықтың себептері басқаша болды. Қазақтар 1917 жылғы қазандағы большевиктік төңкеріске немқұрайлы қарады. Қазақстанның байырғы халқы үшін алыс Петроградта билік үшін шайқасқан ресейлік шовинистердің көтерілісіне қатты көңіл бөлмеді. Коммунизм доктринасына сәйкес большевиктер шаруаларға барлық жасалған өнімдерді "пролетариат диктатурасына" беруге міндеттеді, яғни билікті аяусыз басып алған кәсіби паразит революционерлеріне -коммунистерге. Әрине, бірде-бір қарапайым шаруа қиын еңбекпен жасалған жақсылықты бергісі келмеді.

Шексіз билік пен тоқ қарынды қамтамасыз ету үшін коммунистік диктатура "азық – түлік салғырты" саясатын енгізді – бұл бүкіл Ресей империясының шаруаларын тонау болды. Коммунистік тонау нәтижесінде ашаршылық 1919-1923 жылдарға дейін Украинада, Кубаньда, Еділ бойында және Қазақстанда мұндай апатқа ешқашан тап болмаған аймақтардың халқын жоя бастады.

Большевиктер ешқашан аштық құрбандарының есебін жүргізбеген, бірақ апаттың ауқымын түсіну үшін Қазақстандағы халық санының өзгеруі туралы мәліметтерге жүгіну жеткілікті. 1920 жылы ел халқы 4 781 мың адамды құраса, 1922 жылы оның саны 3 796 мың адамға дейін қысқарды. Бір миллионға жуық адам, яғни халықтың 20% - дан астамы азайды! Бұл Ресей-большевиктік оккупациясына айтарлықтай әскери қарсылық көрсетпеген қазақтарда! Украинаның немесе Кубанның шығындары туралы не айтуға болады?

КСРО Коммунистік режимі қазақ ұлтының шығындары Кеңес өкіметінің мақсаттары мен міндеттеріне сәйкес келмейді деп есептеді. Сондықтан 1925 жылы Қазақстан Компартиясы ОК бірінші хатшысы болып еңбек сіңірген коммунист Шая бен Ицик Голощекин тағайындалды, ол Филип Исаевич Голощекин деген атпен танымал болды.Бұл соңғы орыс патшасы Николай II-нің бүкіл отбасының жойылуымен танымал болған дәлелденген «қасапшы» болды.

1928 жылы ұжымдастырудың "үлкен сынығы" басталғанда ол қазақтарды жіпке тізгіндеген. Бірақ Мәскеу орталығы "жалынды революционердің" ынта – жігерін халықты тонау көрсеткіштерін екі есе төмендетіп жіберді (коммунистік жаңалықта - "экспроприаторлардың экспроприациясы").Сталиндік директивалар бойынша қазақтардан тек қана: бір көшпенді шаруашылықтан 400 бас ірі қара мал (ІҚМ), жартылай көшпелі шаруашылықтан 300 бас және отырықшы шаруашылықтан 150 бас ірі қара мал (ІҚМ) алынды.

Дәстүрлі экономикалық өмір салты өлімге әкелді. Егер 1928 жылы Қазақстанда ІҚМ басы 6,5 миллионнан астам басты құраса, 1932 жылы – тек 965 мың басты құрады. 1928 жылы 18,5 миллионнан астам қойдың 1932 жылға қарай 1,38 миллионнан азы қалды. Жылқы саны 3,516 миллионнан (1928 ж.) 885 мыңға дейін (1941 ж.) азайды.Көшпелі мал шаруашылығы колхоз құрылысы енгізілгенге дейін Қазақстанның экономикалық өмірінің негізі болды. Қазақтардан тәркіленген малдың көп бөлігі жай ғана қырылды. Коммунистер жануарларға ұстаудың минималды жағдайларын ұйымдастыра алмады.

Қарақшылық ұжымдастыру нағыз ұлттық апатқа себеп болды. Әр түрлі есептеулер бойынша аштықтан 1 миллионнан 1,75 миллионға дейін қазақ қаза тапты. Тағы бір миллион адам Қытайға қоныс аударса, олардың 616 мыңы ешқашан отанына оралмаған. Ең аз есептеулер бойынша қазақ халқы 40% - ға азайды!

Ашаршылық террорынан басқа, мемлекеттік қызыл саяси террор қосылды. Ол КОКП – КСРО партиялық туының түсімен" қызыл " деп аталды.Ұжымдастырудың қызыл терроры нәтижесінде 34 мыңнан астам қазақ сотталды, оның ішінде 3 386 адам атылды, 13 мыңнан астамы концлагерьлерге жіберілді.

Дегенмен, Қазақстан халқы іс жүзінде азайған жоқ. Екінші дүниежүзілік соғыс басталғанға дейін Сталин билігі КСРО-ның еуропалық бөлігінен 1,3 миллион колонистті қазақ жеріне көшірді. Бұған кем дегенде миллионның төрттен бірі жер аударылған қоныстанушылар қосылуы керек. Сталиннің саясатын "тың игерушілерді" Қазақстанға жаппай көшіруді ұйымдастырған Хрущев жалғастырды.

Коммунистік саясат қазақ малшыларына қарсы қуғын-сүргінмен шектелмеді. Террорға қазақтардың барлық мәдени элитасы: жазушылар, ғалымдар, дін қайраткерлері, мұғалімдер мен дәрігерлер ұшырады. 1937-1938 жылдары Қазақстанда ұлттық элитаның 25 мыңнан астам адамы жойылды."Пролетарлық интернационализм" саясатына сәйкес арабша негізделген дәстүрлі қазақ жазуы латын әліпбиімен, ал кейінірек кириллицамен ауыстырылды. Ғасырлар бойғы мәдени дәстүр осылай жойылды.

Қорытындылай келе, Қазақстандағы ұжымдастырудың мақсатты геноцидтің барлық белгілері болғанын атап өткен жөн. Қазақ қоғамының дәстүрлі экономикалық негізі – мал шаруашылығы жойылды. Үй жануарларының саны едәуір азайды, ал отаршылдық режим тонаудан айтарлықтай экономикалық пайда ала алмады. Малдың қырылуы мен қырылуына байланысты ашаршылық салдарынан қазақ ұлтының орны толмас шығыны кем дегенде 40% - ды құрады. Олардың орнына жер аударылған өзге ұлттар қоныстанды. Коммунистік террор Қазақстандағы этникалық, экономикалық және мәдени жағдайды толығымен өзгертті. Оның салдары республикадағы және қазіргі кездегі өмірдің барлық салаларына әсер етеді.