Мен саған есірткі жайлы айтып беремін

Мен саған есірткі жайлы айтып беремін
жеке
блог

     Мен саған есірткі жайлы айтып беремін

      Кез-келген ата-ана отбасына есірткі қайғы-қасірет әкелетінін жақсы біледі. Менің балам нашақор бола алады деген ойдың қорқынышты болғаны соншалық, ата-аналардың көпшілігі бұл тақырыпты отбасында көтермеуді жөн көреді. Көптеген адамдардың ойынша біз жасөспірім кезімізде жаман нәрсеге тәуелді болмасақ, онда балаларымыз оған бармайды деп сенеді. Алайда балаға жақсы тәлім-тәрбие берілмесе, баланың араласатын ортасы нашақорлыққа жақын болса ата-ананың қарауынсыз қалған балалардың көпшілігі араласатын ортасына (нашақорлыққа) бейімделе (ере) бастайды. Есірткіні пайдаланатын адам есірткіден бас тарта алады, бірақ бұндай жағдай көбіне есірткіні бірінші рет пайдаланып көрген адамда ғана болады . Бірінші дозаның өзі өте күшті тәуелділік әсерін тудыруы мүмкін.

       Нашақорлық - бұл созылмалы ауру және ол өмірінің соңына дейін жалғасады.Адам тек қана тұтынуды тоқтата тұруы мүмкін. Бұл жағдайда ауру тыныш сияқты  көрінеді және кез келген уақытта қайта басталуы мүмкін. Себебі, препарат күтуді біледі.

       Есіңізде болсын: есірткі сізден күшті, сіз оған әрдайым ұтыласыз. Сіз біраз уақыт тұтынбай кетсеңіз де, ол сізді енді жібермейді. Нашақорлықты емдеу өте сирек, сол себепті де психологиялық және жеке өзгерістер қалпына келтірілмейді. Нашақорлық - бұл дененің ғана емес, жан мен рухтың ауруы. Алдымен ол ар-ожданға және ерік-жігерге соққы береді, ал адам енді өздігінен бір нәрсе таңдағысы келмейді және қаламайды, оны есірткі басқарады. Есірткі адамды әлсіз және еріксіз етеді. Есірткі адамның танымына кедергі келтіреді. Олар оқуды қиындатады, жұмыс істеу қабілеті мен ниетінен айырады. Ең алдымен, қысқа мерзімде ми зардап шегеді. Ойлау және өз ойын дұрыс айту қиынға соғады.Есірткі бақыт туралы жалған түсінік береді. Жасанды қуаныш  қарым-қатынасты, достықты, сүйіспеншілікті ауыстырады. Есірткі отбасын бұзады. Тұтқында болғандар өздеріне жақын адамдарға қамқорлық жасай алмайды, бала тәрбиелей алмайды. Есірткі достықты бұзады. Есірткімен дос болған адамға дос қажет емес. Нашақор шын мәнінде сатқын, ол алдымен өзіне, сосын жақындарына опасыздық жасайды. Уақыт өте келе, ол үшін есірткіден артық ештеңе жоқ және ешкім жоқ болып көрінеді. Мұндай адамға сенуге болмайды, қиын кездерде оған арқа сүйеу мүмкін емес.

       Есірткі көптеген аурулардың себебі болып табылады. Егер созылмалы маскүнем кейде алкоголизмнің 3 сатысына дейін өмір сүрсе, онда нашақорлықтың кезеңдері мүлдем жоқ. «Дозаны» арттырудың тұрақты қажеттілігі қайтымсыз салдарға әкеледі. Артық дозалану немесе улы қоспалармен улану кез келген уақытта болуы мүмкін. Ми жасушаларының, деменцияның, шизофренияның, бауырдың, өкпенің, жүрек-қантамыр, жүйке, репродуктивті жүйелердің зақымдануынан гепатит, СПИД және басқа да өлімге әкелетін ауруларды жұқтыруға дейін. Оның үстіне, бұл есірткінің түріне немесе оларды қолдану тәсіліне байланысты емес. Соңы әрқашан бірдей. Бұл тек уақыт мәселесі.

Ең көп таралған дәрілік заттардың (есірткінің) сипаттамалары:

§  Седативті әсері бар дәрілер. Бұл топқа табиғи және синтетикалық морфинге ұқсас қосылыстар жатады. Апиын тобының барлық табиғи дәрілері көкнәрден алынады. Олар эйфория, тыныштық, тыныштық күйін тудырады. Метаболизм процестеріне қатыса отырып, олар тез (кейде бір немесе екі қабылдаудан кейін) ең күшті психикалық және физикалық тәуелділіктің пайда болуына әкеледі. Олар денеге өте зиян келтіреді. Опиатқа тәуелділікті емдеу өте қиын.

§  Героин - ең көп таралған апиын есірткі. Өте күшті және айқын есірткі әсерімен бірге ол өте жоғары уыттылыққа ие және тез (2-3 дозадан кейін) физикалық тәуелділікті қалыптастыру қабілетіне ие. Героинді ыстайды, үрлейді, тамырға енгізеді.

§  Көкнәр сабандары - көкнәр сабақтарының және бүршіктерінің ұсақталған және кептірілген бөліктері (көкнәр тұқымында есірткі заттары жоқ). Сабан ацетилденген апиын ерітіндісін дайындау үшін қолданылады.

§  Ацетилденген апиын - химиялық реакциялар сериясы нәтижесінде алынған ішуге дайын ерітінді. Оның қара-қоңыр түсі және сірке суының тән иісі бар.

§  Шикі апиын - ацетилденген апиын ерітіндісін дайындау үшін шикізат ретінде қолданылатын көкнәр өсімдіктерінің арнайы өңделген шырыны. Пластилинге ұқсайтын зат. Түсі - ақтан қоңырға дейін. Кішкентай шарларда сатылады.

§  Метадон - күшті синтетикалық апиын дәрісі. Ақ ұнтақ немесе қолдануға дайын ерітінді түрінде сатылады. Кейбір елдерде ол апиынға тәуелділікті емдеуде алмастырушы терапия құралы ретінде бекітілген.

    Есірткі қылмысқа итермелейді. Есірткі қолданатын адамға келесі «дозаны» сатып алу үшін үнемі ақша қажет, бұл ерте ме, кеш пе қылмыс жасауға әкеледі. Нашақорға ақша алу тәсілі енді маңызды емес. Ең қарапайымы таңдалады, ол көбіне: ұрлық (тіпті туыстарынан), тонау, алаяқтық, есірткі сату.Есіңізде болсын: есірткіге тәуелді болмаудың бір ғана жолы бар - оларды ешқашан қолданбаңыз!

                                                                                    #УПНДПКЗО 

Қызылорда қаласы,  №212 мектеп-гимназиясының 7«Ә» сынып оқушысы Абай Нұрай Ерланқызы