Қашықтықтан білім берудің артықшылықтары мен кемшіліктері

Қашықтықтан білім берудің артықшылықтары мен кемшіліктері
жеке
блог

Түйіндеме: Мемлекет білім экономикасы кезеңінде жан-жақты білім беретін қоғам құруды және адамдарға өмір бойы білім беру жүйесін құруды ұсынады. Алайда, біздің елде заманауи қашықтықтан білім беру кеш басталды.Дәстүрлі білім беруге қарағанда оның белгілі бір артықшылықтары болғанымен, қашықтықтан білім беру жетілмеген себептенде өзіндік кемшіліктері бар. Бұл мақалада қашықтықтан білім берудің артықшылықтары мен кемшіліктерін сараптап және оның проблемалары туралы ойластырлды.

Кілт сөздер: қашықтықтан білім беру; желілік технология; артықшылықтары мен кемшіліктері.

Алдымен қашықтықтан білім беруді түсіну үшін оның кейбір ерекшеліктерін түсіну қажет. Қазіргі заманғы қашықтықтан білім беруді онлайн-білім беру деп те атайды.Тар мағынада онлайн-білім қолданыстағы білім мен интернетті толықтыратын білім беру әдісін білдіреді.Дәстүрлі білім беру режимі мен ақпараттық оқытуды мультимедиялық оқыту технологиясымен үйлестіреді. Оқыту әдістері көмекпен үйлеседі; желілік білім берудің кең мағынасында, лекторлар да, студенттер де қашықтықтан білім беру үшін ұялы телефондар мен компьютерлерді кеңістіктегі қашықтықтың шекарасын бұзу үшін кез-келген уақытта және кез-келген жерде қолдана алады. Оқыту әдісі дәстүрлі оқытудан ерекшеленеді, сыныпта бекітілген нүктелерде отыру және сабақтарды бастау мен аяқтау. Бұл әдісті қолданатын оқушылар әдетте жұмыс істейтін адамдар. Бұл мақала желілік білім беруді кең мағынада оқуға және зерттеуге бағытталған, оның артықшылықтары мен кемшіліктерін түсіну арқылы одан әрі қашықтықтан білім беру моделінде өзіне нақты позиция бере алады.

Қазіргі заманғы қашықтықтан білім берудің артықшылықтары:

  1. Оқушылардың өз бетінше білім алу қабілетін дамыту. Қашықтықтан білім беру дегеніміз - нұсқаушы мен білім алушының бір аймақта болмауын білдіреді.Оқыту процесінде білім алушы қатты қысым жасамай, өз бетінше қозғала алады және оңай үйренеді.Бірақ білім алушының оқу мақсатына жету үшін өзін-өзі ұстай білу қабілеті де болуы керек. Демек, мұндай оқыту сөзсіз автономияны үйренудің сынағы болып табылады. Онлайн білім беруді үйрену қажет емес, білімді үйрене алмаймын деп ойлайтындар да көп. Бұл іс жүзінде өз бетінше білім алу мүмкіндігі жоқ адамдарға қатысты. Шындығында, үйренуші мұқият тыңдауға уақыт бөлетін болса, бұл бәрібір пайдалы. Мысалы, қазір кейбір мектептерде онлайн-білім беру платформалары ашылды, егер оқушылар сұрақтар туындаса, оқытушымен онлайн режимінде байланыса алады.
  2. Кеңістіктік коммуникацияның шекараларын бұзу. Қашықтықтан білім беру мен дәстүрлі білім берудің арасындағы үлкен айырмашылық мынада: дәстүрлі білім беру әдістері географиялық аймақтарға байланысты коммуникацияның қолайсыздығымен шектеледі, бірақ қашықтықтан білім беру бұл шекараны бұзады, егер желі болса және орналасқан жерімен шектелмеген болса, оқытушылар да, студенттер де Оқыту мен білім беру платформасына кіру үшін ұялы телефонды немесе компьютерді пайдалануға болады.Ең бастысы, оқыту уақыт пен орналасқан жермен шектелмейді, бұл қазірдің өзінде жұмыс істейтін адамдар үшін қолайлы және олар бос уақыттарын өз бетінше білім алуға қолдана алады.
  3. Қашықтықтан оқыту туралы дипломның мәні тең. Көптеген адамдар қашықтықтан білім беру туралы дипломның мәні жоғары емес деп санайды, олар өзін-өзі тексеру және ересектерге колледжге түсу емтихандары арқылы алынған дипломдарды қашықтықтан оқудан гөрі жақсы деп санайды. Шын мәнінде, қашықтықтан білім алу арқылы алынған дипломдар мен басқа жолмен алынған сырттай дипломдар арасында ешқандай айырмашылық жоқ, олардың барлығы мемлекет мойындаған біліктіліктер болып табылады.Кейінгі оқу үшін арнайы талаптар бірдей емес. Үшеуін салыстыра отырып, қашықтықтан білім беруде бітіру және дәреже сертификаттарын алу оңайрақ болып табылады.
  4. Жас шектеуі жоқ. Қашықтықтан білім беру уақыт пен кеңістіктің шектеулерін бұзып қана қоймай, оқушылардың жас шектеулерін де бұзып, қоғамның қажеттіліктеріне сәйкес келеді.Көптеген ересектер әлі де өздерін байыту үшін оқуды қажет етеді. Заманауи қашықтықтан оқыту бұл адамдарға керемет мүмкіндіктер ұсынады. Егер сізде білім алуға деген қызығушылық пен мақсат болса, сіздің шарттарыңызбен бірге «қартайғанша білім ал» деген шындыққа айналды.
  5. Құны салыстырмалы түрде төмен. Қашықтықтан білім беру мектебі білім беру ресурстарын қамтымайды, ал оқытушының жазған курстары көп салалы оқыту үшін пайдаланылуы мүмкін, бұл қашықтықтан білім берудің салыстырмалы түрде төмен ақысын қамтамасыз етеді.
  6. Білім беру ресурстарының тиімді интеграциясы. Интернеттегі білім беруді басқаратын колледждер мен университеттер үшін әртүрлі білім беру ресурстарын Интернет арқылы таратуға және бөлуге болады, ал мұғалімдердің жақсы ресурстары мен оқыту нәтижелерін текке жоғалтпастан бөлісуге болады.
  7. Қашықтықтан білім беру сапасы. Қашықтықтан білім берумен салыстырғанда түсу талаптары төмен, емтиханды тапсыру оңайрақ. Алайда, онлайн-білім беру мен оқытудың сапасын қамтамасыз ету үшін елде және қабылдаушы университеттерде қатаң ережелер жүзеге асырылады, ал бакалавриатта білім беру ұлттық деңгейде ұйымдастырылған ағылшын тілі мен компьютерлік емтихандардан өтіп, бітіру сертификаттарын алады. Осылайша, қашықтықтан білім берудің қатаңдығына кепілдік беріледі, ал дипломдарды емтихан тапсыру арқылы ғана алуға болады.Бұл «қатаң шығу» деп аталады.
  8. Интерактивті оқыту формалары. Оқытушыл мен оқушылар интернетте талқылау жүргізіп және пікір алмаса алады, осылайша бір-бірінің арасындағы қашықтықты қысқартады және оқытушылар мен студенттер арасындағы байланысты жақындатады. Компьютерді қолдана отырып, мұғалімдер студенттерге қиын мәселелерді шешуге және оқыту қызметін тиімді ұйымдастыруға көмектесу үшін оқушылардың есептерінің түрлеріне, сабаққа қатысқан оқушылар санына және сабаққа қатысу деңгейіне байланысты қорытынды жасай алады.
  9. Оқытуды басқару адамгершілікке жатады. Қашықтықтан білім беруді басқарудың платформасында автоматты басқару және қашықтықтан интерактивті өңдеу функциялары бар. Бұл студенттерге кеңес беру, тіркеу, ақы төлеу, курсты таңдау, сұрау салу, файлдарды өңдеу және т.б.
  10. Оқытуды басқаруды ізгілендіру. Қашықтықтан білім беруді басқарудың платформасында автоматты басқару және қашықтықтан интерактивті өңдеу функциялары бар. Бұл студенттерге кеңес беру, тіркеу, ақы төлеу, курсты таңдау, сұрау салу, файлдарды өңдеу және т.б.

Қазіргі заманғы қашықтықтан білім берудің кемшіліктері:

  1. Теңгерімсіз даму. Интернеттің көмегімен ғана аяқталатын қашықтықтан білім беру Қазақстанның кейбір ауылды аймақтарында қашықтықтан білім беруді дамытуда қалалық аймақтарына қарағанда басымдығы жоғары.Сондықтан, елге біріздендіру үшін тиісті саясатты қалыптастыру қиын, соның салдарынан қашықтықтан білім беру стандартталған емес. Сонымен қатар, жақында қашықтықтан білім берудің мәртебесі туралы сауалнамада есеп беру кезінде студенттердің біліктілігі жоқ екендігі анықталды, ал кейбір оқушылар онлайн-оқытудың шарттарын көрсетпеді, бұл синхронды емес оқыту мен оқуға, тіпті оқытуды тиімсіз ұйымдастыруға әкеледі.
  2. Оқу-әдістемелік ресурстардың көшірмесі. Заманның даму қажеттіліктеріне сай болу үшін көптеген мектептерде оқыту жұмысына онлайн біліммен ұштастыра үлкен мән беріледі.Кейбір білікті мектептер желілік қашықтықтан білім беруді дамыта бастады, бірақ әр мектептің қашықтықтан білім беруді дамытуда көптеген проблемалары бар.Соның бірі Бір аспект - оқыту ресурстарының қайталануы. Оқытуды басқару жүйесін қоспағанда, көптеген мектептер қашықтықтан оқытуды жүзеге асырған кезде, әр курс жаңадан дамып келеді.Бұл тек үлкен қаражатты ғана емес, сонымен қатар көптеген адам күштерін қажет етеді. Қазіргі уақытта көптеген желілік қашықтықтан білім беру кәсіпорындармен бірлесіп құрылды.Кәсіпорындар қаражат пен технологияны қамтамасыз етеді, ал мектептер мұғалімнің күші мен мұғалімнің бақылауын қамтамасыз етеді.Мектептің бұл түрі негізінен маркетингтік мінез-құлық түрі болып табылады, пайда әкеледі және ауқымды жеңілдіктерге назар аударады. Бұл жағдайда пилоттық мектептер дербес жұмыс істейді және ынтымақтастық оңай емес, бұл оқыту ресурстарында қайталануларға әкелуі мүмкін.
  3. Кәсіби таланттардың болмауы. Қашықтықтан білім беру моделінің дәстүрлі күндізгі білім беру моделінен айтарлықтай өзгешелігінің себебі, негізінен лектор мен оқушының уақыт пен кеңістікте синхрондалмағандығында. Осындай жаңа онлайн білім беру жүйесі кезінде дәстүрлі күндізгі педагогиканың артықшылықтарын қашықтан оқытуға қалай ауыстыру керек, бұл шешімін күткен мәселе. Қазіргі уақытта желілік технологияны жетік білетін және мұғалімнің қабілеті жоғары адамдар көп емес, сондықтан дәстүрлі білім беру режимінің желілік оқытуға өту эволюциясы алға басқан жоқ.
  4. Оқытудың әртүрлілігі жетіспейді. Желілік технологияны жетік білетін және оқыту шеберлігі жақсы таланттарды оқытудың жетіспеушілігі желілік оқытудағы маңызды курстық бағдарламалардың сапасына жанама түрде әсер етеді, нәтижесінде желілік оқыту модельдерінің әртараптандырылуына жол берілмейді.Мұндай оқыту студенттердің кейінгі білім алуына кері әсерін тигізеді , Бұл студенттердің оқуға деген белсенді жұмылдыру қабілетін әлсіретеді, оқушылар оқыту мазмұнын терең түсінбейді, бұл оқыту сапасына тікелей әсер етеді.
  5. Интернеттегі қашықтықтан білім беру өз кемшіліктерін жасырады. Қазіргі уақытта адамдар мультимедиялық желілік қашықтықтан білім беру туралы түсініктері жеткіліксіз, бірақ тек үстірт танымға ие, осы жаңа білім беру моделін соқыр түрде қабылдайды, ал қашықтықтан білім беру де қоғамның үздіксіз ілгерілеуін елемейді. Ақпараттық технологиялар мен электронды ақпараттық өнімдердің дамуы біздің жұмыс және оқу әдісімізді өзгертеді, жаңа модельдер ескілерін біртіндеп алмастырады. Ол бұл қашықтықтан білім беруге мән бермейді, сонымен қатар қоғамдық құбылыстарды оқытуды жаңартуға және дәстүрлі мектептердің тәжірибесін көшіруге біріктірмейді. Мысалы, оқулықтарға келетін болсақ, онлайн-оқу материалдарының оқулықтарының көпшілігінде дәстүрлі білім беру мектептеріндегі оқулықтар әлі күнге дейін қолданылады, ал кейбіреулері қажетсіз оқулықтар болып табылады. Интернеттегі білім әлі ескі мектептегі білім беруді көшіру және қою үшін мультимедияны қолданады және өзінің бірыңғай логикалық құрылымын таппаған сияқты. Ұзақ мерзімді перспективада онлайн-қашықтықтан білім берудің әлсіздігі тиімді түрде шешілмейді, ал онлайн-қашықтықтан білім беруді қолайсыз жағдайға қалдырады.
  6. Онлайн-қашықтықтан білім беруде шынайы сезім жетіспейді. Қашықтықтан білім берудің объектілері өте кең және нақты оқыту тобы жоқ.Дәстүрлі оқытумен салыстырғанда қашықтықтан білім беруде контекстілік жетіспейді. Контекстілік деп аталатын бұл іс-шараны мағынасыз қалдыру үшін студенттермен біріктірілген нақты оқыту сахнасына негізделген оқыту әрекеттерін білдіреді. Бұл қазіргі кездегі қашықтықтан білім берудің үлкен кемшілігі болып табылады.Эмоциясыз бұл оқыту модулі өзгертіліп, тапсырмаларды қосымша эмоцияларсыз қайталап, механикаландырады. Қашықтан білім беру онлайн-қарым-қатынасқа қол жеткізе алатындығына қарамастан, оны әрқашан экраннан алшақтататыны және адамның эмоциясын анықтау қиын болатындығы шындық.Сондықтан адамды бақылап, түсіну ұзақ уақытты алады, өйткені біздің бетпе-бет келгеніміз суық Экранда біз оқушыны мұқият бақылап отыра алмаймыз.Бұл шектеумен оқытушының оқушы туралы әсері тек дөрекі болады.Осылайша, оқыту әдісін әр адамның айырмашылығына қарай құрастыруға және өзгертуге болмайды. Одан да маңызды, эмоцияның өзі білім берудің маңызды бөлігі болып табылады, оны онлайн-білім беруде қол жеткізу мүмкін емес немесе қиын.

Қорытынды: Қашықтықтан оқытудың артықшылықтары мен кемшіліктерін одан әрі тарқата отырып, біз қазіргі заманғы қашықтықтан білім беру туралы алдын-ала түсінік аламыз. Әр түрлі қажеттіліктері бар адамдармен салыстырғанда қашықтықтан білім берудің артықшылығы көп. Қашықтықтан білім берудің ерекшеліктері мен артықшылықтарына сүйене отырып, өзінің кемшіліктеріне қарамастан, қашықтықтан оқытудың да өзіндік ілгерілеуі мен әлеуеті бар. Оқу қоғамы жүйесін құрудың маңызды бөлігі ретінде заманауи қашықтықтан білім беру үнемі жетілдіріліп, алға жылжып отыруы керек. Біріншіден, ресурстарды құруды стандарттау үшін осы мақалада айтылған онлайн-қашықтықтан білім берудің кейбір кемшіліктері шешіліп, күшейтілуі керек, екінші жағынан, қашықтықтан білім берудің онлайн мектептерінде білікті мұғалімдер болуы керек, осылайша оқыту қызметі функциясы жүйесін жетілдіруге және мұғалімдер мен студенттердің санын азайтуға көмектеседі. Интеркоммуникацияның таңқаларлығы. Сонымен қатар, тәрбиешілер тобы ретінде біз сенімдерімізді нығайтуымыз керек, қайшылықтар мен проблемалардың туындауына тап болып, мәселелерді ақылға қонымды шешу үшін тиімді шаралар қабылдауымыз керек. Үздіксіз жетілдіру мен прогрессте ғана қазіргі заманғы қашықтықтан білім берудің себебі тұрақты дамиды.

Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университетінің

2-курс магистранты Құмарбек Жұпар

Ғылыми жетекші:

Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті

ф.ғ.к.,доцент м.а Бектемірова Сәуле